• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5886 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر

عربستان سعودي و امريكا روي پريميرليگ را كم كردند!

فاش شد: 10 پردرآمدترين فوتباليست جهان

پردرآمدترين بازيكنان جهان با پيشتازي ليگ حرفه‌اي عربستان سعودي كه داراي پول نقد بسيار زيادي است، مشخص شدند. عادت خرج كردن فوتبال مساله‌اي منفي را نشان نمي‌دهد، زيرا هزينه‌هاي نقل و انتقالات و دستمزدها سال به سال افزايش مي‌يابد.

ورود تيم‌هاي ليگ حرفه‌اي عربستان سعودي كه از PIF حمايت مي‌كنند، با دستمزدهاي غيرقابل تصور و هزينه‌هاي نقل و انتقالات بسيار بزرگ براي بازيكناني كه تيم‌هاي مطرح اروپايي تصور مي‌كنند تاريخ انقضاي آنها گذشته است، بازار نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا را از رينگ خارج كرده است.

اكنون با توجه به گزارش اخير نشريه فوربس، ما مي‌توانيم نگاهي به 10 بازيكن پردرآمد روي كره زمين بيندازيم، در حالي كه ليگ حرفه‌اي عربستان سعودي سهم بزرگي از فهرست را به خود اختصاص داده است.

 

10- كوين دي بروينه (30 ميليون پوند در سال)

كوين دي بروينه كه قهرمان ليگ برتر و منچسترسيتي است، همچنان يكي از بهترين بازيكنان اروپاست و با امضاي قرارداد فعلي خود در سال 2021، پرداخت چنين دستمزد سنگيني از سوي سيتي را توجيه مي‌كند. با اين حال، آسيب‌ديدگي‌هاي مكرر او در فصول اخير، تاثير او را روي تيم به ‌شدت كاهش داده است. مساله‌اي كه نشان مي‌دهد كاهش شديد دستمزد يا حتي خروج دايمي از ورزشگاه اتحاد ممكن است در آينده اين بازيكن وجود داشته باشد.

 

9- ساديو مانه (40 ميليون پوند در سال)

ساديو مانه كه زماني به عنوان يكي از مجرب‌ترين استعدادهاي هجومي اروپا شناخته مي‌شد، يك چهره كليدي در انقلاب يورگن كلوپ در ليورپول در دهه گذشته بود. انتقال مانه به بايرن مونيخ و بعدا به النصر باعث شد تا عملكرد مثبت مانه به ‌شدت كاهش يابد و انتقال او با پول كلان از اروپا به خاورميانه كاملا منطقي به نظر برسد. مانه كه اكنون در كنار كريستيانو رونالدو و آيمريك لاپورت پول زيادي به دست مي‌آورد، از آخرين دستمزد كلان نقدي خود لذت مي‌برد تا در نهايت حرفه باور نكردني خود را به پايان برساند.

 

8- محمد صلاح (40.8 ميليون پوند در سال)

مسلما بهترين بازيكن ليگ برتر از زمان اولين بازي خود براي ليورپول در سال 2017، محمد صلاح همچنان در آنفيلد و در حالي كه 30 سال را گذرانده هر خط دفاعي را از هم مي‌پاشاند. دستمزد او، اگرچه بدون شك بسيار زياد است، اما يكي از موجه‌ترين دستمزدهاي اين ليست است. اين دستمزد در قرارداد به افتخار يك اسطوره زنده فوتبال كه با بازگرداندن ليورپول به جايگاهش نزديك به صدر فوتبال انگليس در حد يك سوپرقهرمان ديده مي‌شود، درج شده است.

 

7- وينيسيوس جونيور (42 ميليون پوند در سال)

بازيكني كه گفته مي‌شود بيشترين شانس را براي كسب توپ طلاي امسال دارد به خاطر رشد استثنايي‌اش در سال‌هاي اخير در برنابئو پاداش دريافت كرده است و جايگاه خود را به عنوان دومين بازيكن پردرآمد لاليگا در زمان نگارش اين مقاله به دست آورده است. اين بازيكن برزيلي نقش كليدي در دو پيروزي اخير رئال مادريد در ليگ قهرمانان داشت و در فينال‌هاي 2022 و 2024 گلزني كرد.

 

6. ارلينگ هالند (46 ميليون پوند در سال)

بدون هيچ شكي، ارلينگ هالند، بهترين مهاجم حال حاضر روي زمين، در راه شكستن ركورد رونالدو و ليونل مسي قدم برمي‌دارد. او از زمان ورود به منچسترسيتي به سطوح جديدي رسيده است. هالند پردرآمدترين بازيكن ليگ برتر است. ليگ برتر جزيره از همان لحظه‌اي كه او در سواحل انگليس پايش را به روي زمين گذاشت از هم پاشيد!

 

5- كيليان امباپه (69 ميليون پوند در هر فصل)

كيليان امباپه از زمان جدايي رونالدو و مسي با دستمزد‌هاي قابل توجه، شايد بزرگ‌ترين و قابل تامل‌ترين نام در فوتبال اروپا بوده است. امباپه كه از انتقال رايگان به رئال مادريد و افزايش تقاضاي دستمزدش سود بيشتري مي‌برد، با فاصله زيادي پردرآمدترين فوتباليست اروپاست، اگرچه او هنوز در صدر اين ليست قرار ندارد.

 

4- كريم بنزما (80 ميليون پوند در سال)

او يكي از بزرگ‌ترين مهاجمان نسل خود است. تاثير بنزما روي جام‌هايي كه تيم‌هايش به دست آورده به ندرت توسط همتايانش تكرار شده است. همين مساله او را به يكي از بزرگ‌ترين نام‌هايي تبديل مي‌كند كه در سال‌هاي اخير به عربستان سعودي نقل مكان كرده است. به خاطر شهرت و وجهه ستاره‌گونه او، حضور بنزما در ليگ در حال توسعه عربستان با دستمزدي باورنكردني همراه شده است.

 

3- نيمار (84.7 پوند در سال)

نيمار ديگر فوق ستاره‌اي است كه ميراث قابل توجهي را در اروپا پشت سر گذاشت و سپس در سال 2023 پس از جدايي از پاري سن ژرمن به الهلال عربستان پيوست. انتقال او با رقم دستمزد سالانه 80 ميليون پوند بسيار خبرساز شد و تا مدتي تيتر يك اخبار بود. اين برزيلي مدت كوتاهي پس از امضاي قرارداد دچار يك مصدوميت شديد و يك‌سال از ميادين دور شد. اگرچه انتظار مي‌رود بازگشت قريب‌الوقوع او باعث افزايش بيشتر هيجان در ليگ برتر عربستان شود.

 

2- ليونل مسي (104 ميليون پوند در سال)

پله، جورج بست، ديويد بكهام، زلاتان ابراهيموويچ... بسياري از بازيكنان مشهور در طول سال‌ها به MLS پيوسته‌اند، اما هيچ‌ كدام مثل ليونل مسي نيستند. ورود فوق ستاره آرژانتيني همزمان با رونق علاقه مردم به ليگ فوتبال امريكا بود و مسي وظيفه پيدا كرد در چند سال آينده براي تيم جديد بكام يعني اينترميامي امتيازاتي را جمع كند و براي آنها جام به ارمغان بياورد. كاري كه لئو به خوبي از پس انجام آن برآمده است.

 

1- كريستيانو رونالدو (219.5 ميليون پوند در سال)

انتقال كريستيانو رونالدو به عربستان در نهايت اولين حركت عمليات بزرگ عربستان سعودي بود براي توسعه ليگ به سطحي كه امروز مي‌بينيم. اين كار با پيشنهاد رقمي از سوي النصر به رونالدو صورت گرفت كه بالاتر از هر رقمي بود كه دنياي فوتبال تا به حال توانسته بود، تصور كند. قهرمان پرتغالي همچنان يك چهره كليدي در خاورميانه است و فصل گذشته در صدر جدول گلزنان ليگ عربستان قرار گرفت. او همچنين در برنامه‌هاي تبليغاتي عربستاني‌ها در راستاي افزايش توسعه اين كشور شركت كرده است. با دريافت حدود 4 ميليون پوند در هفته، عاقلانه است كه اين بازيكن 39 ساله اقامت خود در عربستان را تا زماني كه از نظر جسمي مي‌تواند ادامه دهد، تمديد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون