• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3316 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

خبر كوتاه

خروج قطار مسافربري از ريل در گرگان

مهر| قطار مسافربري گرگان به اينچه برون با 70 سرنشين از ريل خارج شد. الياس هيوه چي، فرماندار آق قلا حال تمام مسافران اين قطار را مساعد اعلام كرد و علت حادثه را باز‌شدن ريل ها در نزديكي پيست سواركاري آق قلا دانست. تحقيقات تكميلي در اين خصوص ادامه دارد.

 

كاهش 9 درصدي نزاع

ايسنا| در سه ماه اول امسال تعداد 151 هزار نزاع منجر به معاينه در كشور رخ داده است كه اين رقم نسبت به سال گذشته 7 درصد و نسبت به سال 1391 بيش از 9 درصد كاهش را نشان مي‌دهد. روزبه كردوني، مديركل دفتر امور آسيب‌هاي اجتماعي وزارت كار و رفاه اجتماعي با اعلام اين آمار به تبيين رويكردهاي دولت در مواجهه با مسائل اجتماعي و تاثير آن در كاهش خشونت و افزايش اميد و نشاط اجتماعي پرداخت و گفت: در دولت يازدهم موضوع آسيب‌هاي اجتماعي به عنوان يك واقعيت اجتماعي در نظر گرفته شده و برخلاف گذشته و بدون كتمان‌سازي و انكار آنها، از ظرفيت سمن‌ها و گروه‌هاي ذي‌ربط و ذي‌نفع براي شناسايي و ساماندهي آنها استفاده شده است.

 

ده‌ها فقره سرقت به شيوه زاغ‌زني از بانك

اعتماد| سه سارق موتورسوار كه به شيوه زاغ‌زني از بانك‌ها اقدام به سرقت‌هاي ميليوني مي‌كردند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند. 27 ارديبهشت امسال فردي به كلانتري 153 شهرك وليعصر مراجعه و از سرقت كيف‌دستي‌اش حاوي مبلغ 37 ميليون تومان وجه نقد از داخل خودروش هنگام پنچرگيري شكايت كرد. با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «كيف‌قاپي به شيوه داخل خودرو» كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به آن را آغاز كردند. با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان با اطمينان از نحوه شناسايي مالباخته در داخل بانك شعبه نعمت‌آباد، به بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته بانكي پرداخته و موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام محمدرضا شدند. بررسي سوابق محمدرضا نشان داد كه او در سال‌هاي گذشته نيز به اتهام سرقت به شيوه كيف‌قاپي بارها دستگير و روانه زندان شده است. همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد كه برادر محمدرضا به نام عليرضا نيز داراي سوابق متعدد در زمينه سرقت است و طي سال‌هاي 80 تا 93، سه بار به اتهام كيف‌قاپي دستگير و روانه زندان شده است. با شناسايي دو متهم پرونده، مخفيگاه هر دوي آنها در مناطق افسريه، 15 متري سوم و خاوران، خيابان هاشم‌آباد شناسايي و در عملياتي ضربتي دستگير شدند. دو متهم پس از دستگيري به ده‌ها فقره كيف‌قاپي به شيوه زاغ‌زني اعتراف و يكي از هم محلي‌هاي‌شان به نام داود را به عنوان همدست خود معرفي كردند. سرهنگ كارآگاه صفدر جان‌پرور، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به دستگيري سارق سوم در منطقه اسلامشهر، خيابان زرافشان به تشريح جزييات بيشتري از پرونده پرداخت و گفت: با اعترافات صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شيوه زاغ‌زني از شعبات بانك در مناطق مختلف شهر تهران به ويژه در نعمت‌آباد، يافت‌آباد، خاني‌آباد، عبدل‌آباد، باقرآباد، جاده مخصوص و... تمام شكات و مالباختگان مي‌توانند براي شناسايي متهمان به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان خرمشهر، ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

 

اسيدپاشي در كهنوج

باشگاه خبرنگاران| سه مظنون در رابطه با اسيدپاشي كهنوج دستگير شده‌اند و تحقيقات پليسي از آنها ادامه دارد. ساعت 21 چهارشنبه گذشته يك مورد اسيدپاشي توسط دو نقابدار در كهنوج انجام شد. اين حادثه در بازار كهنوج رخ داده بود و قربانيان اسيدپاشي يكي از كاسبان و شاگردش بود‌ه‌اند كه اجناس خود را ارزان‌تر از ساير واحد‌هاي صنفي به فروش مي‌رساند. به گفته پليس، اسيد پاشي در يك خيابان خلوت رخ داد و تاكنون فقط يك شاهد وجود دارد كه اين اتفاق را ديده است، البته تاكنون سه نفر مظنون دستگير شده‌اند كه دو تن از آنان از كاسبان همان محل هستند. گفته مي‌شود، عاملان اين حادثه از قبل تهديدات خود را نسبت به اسيدپاشي اعلام كرده بودند. مسعود معاذاللهي، دادستان كهنوج درباره اين خبر گفت: افراد دستگير شده در بازه سني 18 تا 26 سال قرار دارند و قرار بازداشت موقت براي آنها صادر شد. دكتر محمدحسين مصدق، مدير بيمارستان شفاي كرمان درباره آخرين وضعيت مجروحان اسيدپاشي كهنوج نيز گفت: قرباني حدود 40 تا 45 مورد سوختگي از نواحي مختلف دست، پا، صورت و شكم قرار گرفته‌اند. يكي از قربانيان اين حادثه كه 31 سال سن دارد، از ناحيه چشم نيز مورد صدمات شديدي قرار گرفته است كه ممكن است موجب نابينايي وي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون