• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3320 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد

تشكل‌ها

سيم‌كارت 912 همچنان گران مي‌شود| سير صعودي قيمت سيم‌كارت‌هاي دايمي همراه اول به گفته فعالان بازار كه از اوايل امسال شروع شده همچنان ادامه دارد. مرداد‌ماه امسال سيم‌كارت‌هاي كد 1 همراه اول به بالاترين رقم خود طي ماه‌هاي اخير رسيده و هر سيم‌كارت كد 1 در بازار با قيمت حداقلي دو ميليون و 700 هزار تومان به فروش مي‌رسد كه البته قيمت خريد اين سيم‌كارت‌ها معمولا با حدود 200 هزار تومان كمتر از اين قيمت صورت مي‌گيرد. سيم‌كارت‌هاي كد 2 همراه اول هم اين روزها در بازار به قيمت حداقلي يك ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسند كه قطعا بسته به ميزان رند بودن شماره‌ها قيمت آنها بالاتر نيز مي‌رود.

 

ضايعات سنگ در كارخانه‌ها بالاست| نايب‌رييس كانون سنگ گفت: با توجه به اينكه درصد بالايي از ضايعات اقتصادي در كارخانه‌هاي سنگ رخ مي‌دهد درصدد هستيم با تكيه بر علم و دانش نيروهاي جوان، ميزان بهره‌وري كارخانه‌ها را همچون معادن افزايش دهيم. بهنام نيك‌فر به ايسنا گفت: پس از تحريم شرايط بسيار ويژه و مطلوبي فراهم مي‌شود كه صنعتگران با توجه به آن و با تكيه بر توانمندي‌هاي داخل، مي‌توانند در بازارهاي جهاني قدرتمندانه ظاهر شوند.

 

توان ساخت مبلمان ايتاليايي با
يك چهارم قيمت|
عضو اتحاديه مبل‌سازان از واردات مبل‌هاي VIP ايتاليايي با قيمت 25 ميليون تومان خبر داد و گفت: اين درحالي است كه مي‌توان اين نوع مبل‌ها را با قيمت شش تا هفت ميليون تومان در داخل توليد كرد. حسين سيد محمودي با بيان اينكه با افزايش تعرفه گمرك و قيمت دلار در سال‌هاي اخير واردات مبل به يك دهم رسيده‌ است، به ايسنا گفت: وارد‌كنندگان قبلا از تركيه مبل را با دلار ارزان وارد مي‌كردند كه فروش آن نيز براي آنها به صرفه بود اما با افزايش قيمت دلار، هزينه خريد مبل بسيار بالا مي‌رود و يك وارد‌كننده اكنون بايد شيك‌ترين مبل را به قيمت 3000 دلار بخرد كه با اعمال تعرفه‌ها بيش از 10 ميليون تومان قيمت فروش آن در ايران خواهد شد؛ اين در حالي است كه همان مبل را مي‌توان در ايران با قيمت چهار ميليون تومان توليد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون