• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3123 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

گفت‌وگوي «اعتماد» با حسين شيخ‌سفلي، حسابرس مستقل فدراسيون فوتبال

من رازدار فدراسيون هستم و اطلاعاتي به شما نمي‌دهم

  علي عالي/ فدراسيون و صورت‌هاي مالي. اين روزها ابهامات صورت‌هاي مالي تبديل به پاشنه آشيل كفاشيان و اطرافيانش شده. همين چند روز پيش بود كه وزير به مسائل مالي برخي فدراسيون‌ها اشاره كرد و بدون نام‌بردن از فدراسيون فوتبال، از خزانه‌داري گفت كه نسبت فاميلي با رييس فدراسيون دارد و 400ميليون تومان بابت 30سفر به كشور‌هاي مختلف در يك سال دريافت كرده. موضوع حتي به 5/6 ميليون دلار و 400هزار دلار هم رسيد كه در هيچ سندي وجود ندارد. البته گفته مي‌شود ابهامات مالي بيشتر از اين حرف‌هاست. براي اطلاع از كم‌وكيف مسائل مربوط به بودجه و صورت‌هاي مالي با حسابرس مستقل فدراسيون فوتبال گفت‌وگو كرديم تا شايد به برخي از سوالات پاسخ دهد اما شيخ‌سفلي نه تنها به پرسش‌ها، پاسخي نداد بلكه به عنوان حسابرس «مستقل»، خودش را رازدار و امين فدراسيون دانست! او ابهامات را برخلاف اخبار موثق رد كرد و صورت‌هاي مالي و بودجه سال 93-92 را تصويب شده دانست. به‌نظر مي‌رسد «همه فدراسيون» جز «چندعضو هيات‌رييسه و برخي اعضاي مجمع» هماهنگ هستند  و مشكلي    نيست!

  سوال روز اين است. آيا صورت‌هاي مالي براي ارايه به مجمع فدراسيون به تصويب رسيد؟ چون به نظر مي‌رسد در صورت اينكه صورت‌هاي مالي به تصويب و امضاي اعضاي هيات رييسه نرسد، حرف و حديث‌هاي زيادي به وجود خواهد آمد.

شما از كجا مي‌دانيد كه حرف و حديث مي‌شود؟

 سال گذشته! حواشي زيادي درباره ابهامات در صورت‌هاي مالي در مجمع بود كه كلي ‌صدا كرد.

چه ربطي به امسال دارد؟ هنوز كه چيزي نشده  است.

 بودجه‌يي كه سال گذشته در مجمع به تصويب و امضاي اعضا نرسيد...

... چه كسي گفته مصوب نشده است؟

  اطلاعاتي كه ما داريم و اعضاي هيات رييسه...

... اين اطلاعات را چه كسي به شما داده است؟!

 ما از شش عضوي كه توسط مجمع ...

... چه كساني بودند؟!

 اعضاي اين كارگروه اعلام كردند صورت‌هاي مالي به تصويب و امضاي آنها نرسيده است.

من هم عضوي از آن كارگروه هستم. دروغ است!!!

 شما به همراه قنبرزاده، رييسي‌كيا، فتح‌الله‌زاده، ابرقويي نژاد و عابديني و بهرامي صورت‌‌هاي مالي و بودجه را امضا و تصويب كرده‌ايد.
بله، بودجه مصوب شده است!

 بر اساس مصوبه هيات رييسه، مجمع سالانه بايد 26 آذر‌ماه برگزار مي‌شد، اما فدراسيون ششم دي‌ماه را براي برگزاري مجمع سالانه در نظر گرفته است.
من اطلاع ندارم!

 آقاي شيخ‌سفلي! مگر مصوبه هيات رييسه فدراسيون نبايد اجرا بشود؟

خب اگر مصوبه هيات رييسه بوده در خود مجمع دليلش را مي‌گويند چه شد كه اين جوري شد!

 حضور شما در مجمع  با پيشنهاد  هيات  رئيسه بود؟

پيشنهاد؟ من كه بازرس فدراسيون هستم. پيشنهاد هيات رييسه نبوده‌ام كه! شما پس شماره من را از چه كسي گرفته‌ايد؟ هيچ كسي شماره من را ندارد.

 شما به قول خودتان بازرس فدراسيون هستيد. اما براي اين پستي كه در اختيار داريد حتما بايد مصوبه‌يي داشته باشيد. مي‌خواهيم بدانيم چه كسي شما را به عنوان بازرس منصوب كرده‌ است؟

من بازرس هستم ، مجمع انتخابم مي‌كند!

 مي‌دانيم شما را مجمع انتخاب كرد. پرسيديم به پيشنهاد چه كسي مجمع اين تصميم را گرفت! به پيشنهاد هيات رييسه به عنوان بازرس انتخاب شديد؟  

مجمع بالاتر از هيات رييسه است و من را انتخاب كرد.

 همين مجمع كه بالاترين ركن فوتبال ايران است و شما هم به آن اشاره مي‌كنيد در مجمع آبان ماه سال گذشته ايراداتي اساسي به بودجه فدراسيون وارد كرد كه كلي حرف‌و‌حديث ايجاد كرد. درست است؟

بله، يك چنين چيزهايي شد!

 «ايراد» بود يا «رهنمود‌هاي مجمع» در مصوبه‌يي كه مهدي محمدنبي آن را نوشته بود؟!

رهنمود  بود؟!   من  نشنيدم!

 در مصوبه مجمع كه توسط دبيركل فدراسيون فوتبال نگارش شده بود، ايرادات وارد شده به بودجه را «رهنمود‌هاي مجمع» عنوان كرده‌ بود!

من چيزي نشنيده‌ام!  نخواندم كه  بدانم رهنمود بود يا  ايراد!

  اعتراضات اعضاي مجمع به چه چيزي بود؟

اعتراضات به اين بود كه يك جايي در بودجه به ميليون ريال بود، يك جايي به ريال، يك جايي اصلا معلوم نبود!

  اعداد و ارقام بودجه هم اصلا با هم هماهنگ نبود.

جمع آن اشكالاتي داشت!

 در درآمد‌هاي بودجه سال 92، بخش كميته المپيك، وزارت ورزش و در‌آمد‌هاي ساير نوشته  شده بود!

اسپانسرينگ  هم  بود.

 آن برنامه تدوين شده اصلا روي اين موارد ريز نشده بود و همين سه مورد را داشت. حتي به در‌آمد‌هاي و دريافتي‌‌ها از فيفا و  AFC هم اشاره‌يي نشد.

هفته آينده. به طور يقين همه‌چيز مي‌آيد و اطلاعات كامل در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 همين بودجه‌ و صورت‌هاي مالي را هيات رييسه قبول دارد يا ايراداتي به آن وارد داشته است؟

من خبر ندارم! ولي در جلسه‌يي كه بودم درباره بندهاي مختلف بحث‌ كردند و قرار شد نظرات هيات رييسه را در آن لحاظ كنند تا تكميل‌تر شود.

 درباره جلسه‌يي كه درباره‌اش حرف مي‌زنيد هيات رييسه نامه‌يي به شما داد  تا  ابهامات را برطرف كنيد.

خير. هر كسي گفته دروغ گفته است. چون اصلا چنين نامه‌يي دست من نيامده‌ است. شما برويد بگوييد هيات رييسه! شما كه مي‌گوييد نامه به بازرس داده‌ايد، كپي‌اش را نشان‌تان بدهند! تا بفهميد راست مي‌گويند يا دروغ!!!

 گفته مي‌شد بودجه سال 92 به امضاي هيات رييسه رسيده بود. اما امضاي مهدي محمد نبي به عنوان نماينده هيات رييسه در مصوبات وجود داشت!

يعني چي؟ چه چيزي را مي‌گوييد؟

 همان سه امضايي كه پاي صورت‌هاي مالي وجود داشت. امضاي خزانه‌دار و رييس و هيات رييسه! كه تاييديه هيات رييسه با امضاي نبي صورت  مي‌گرفت!

من خبر ندارم!  اطلاع ندارم  اين  را !

  شما مسوول مالي فدراسيون، در امور بودجه‌يي هستيد. آن وقت از هيچ چيزي خبر نداريد؟

نه خبر ندارم! كي گفته اصلا؟ من مسوول مالي نيستم. شما سوالاتي مي‌كنيد كه هيچ جايي پيدا نمي‌شود.  من به شما بگويم؟ من نه اهل مصاحبه‌ام، نه اهل اسم در كردن هستم. ولي يكسري آدم‌ها هستند كه عشق‌شان اين است كه بروند با چهار تا خبرنگار مصاحبه بكنند. من بازرس هستم و بايد به چند اصل پايبند باشم، اصل استقلال و رازداري! من راز‌دار فدراسيون فوتبال هستم. هيچ چيزي را   از من نخواهيد شنيد.

  اگر مجمع بيايد از شما سوال كندگزارش مالي سال گذشته را سه نفر تهيه‌اش كرده‌اند! ممكن است كه اين ‌سه نفر رييس فدراسيون، خزانه‌دار و دبيركل بوده باشند. چرا آن سه نفري كه كه بودجه 93- 92 را تهيه كرده‌اند،خودشان  بودجه  را تاييد  و تصويب كرده‌اند؟!!

درباره اين ابهامات به سوالات شما پاسخ نمي‌دهم، اگر اعضاي مجمع بپرسند فقط جوابگو هستم. شما اگر سوال داريد از هيات رييسه بپرسيد. وظيفه من ايجاب مي‌كند كه اطلاعات را به بيرون ندهم. من نه دنبال مصاحبه‌ام و نه مي‌خواهم گنده بشوم. به اندازه كافي در حرفه خودم گنده  هستم!  

  واقعا هيات رييسه هيچ ابهام و اعتراضي به صورت‌هاي مالي و بودجه نداشته است.

نامه براي خودشان و فدراسيون نوشته بودند يك‌ چيزهايي!

  هيات رييسه مي‌خواهد بودجه و مهم‌ترين اسناد را امضا كند. از شما درباره ايرادات و ابهامات سوال مي‌كند و مي‌گويد كه آقاي بازرس شما چه نظارتي  داريد.

به من نامه نزده‌اند و سوالي هم نداشته‌اند! يك چيزي  را  به شما  بگويم. من بازرس فدراسيون هستم. صحبت‌هاي من را اگر چاپ كنيد مي‌گويم  اين حرف‌ها را نزده‌ام!

 اشكالي ندارد تكذيب كنيد. ما ابتدا تماس گرفتيم و گفتيم كه از «اعتماد» تماس مي‌گيريم. دفعه اول جلسه داشتيد و گفتيد راس ساعت 14:30 تماس بگيريم. در تماس دوم گفتيم كه درباره بودجه و ابهامات مربوط به صورت‌هاي مالي سوالاتي داريم كه با شما حرف زديم.

ولي چيزي از من در نياورديد. يك چيزي را كه از من در آورديد بگوييد! جواب‌هاي من كه اصلا جواب نبود!

  بحث همين است. ما سوال خودمان را پرسيديم و شما جواب خودتان را داديد!

خداحافظ.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون