• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3321 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

چهره‌ها از نگاه انتخاباتي حسن روحاني چه برداشتي دارند؟

گروه سياسي|حسن روحاني در صحبت‌هاي ديروزش به نوعي سياست انتخاباتي دولت را براي روزهاي پاياني امسال مشخص كرد، وقتي صحبت از مجلس آينده به ميان آورد و گفت: مجلس آينده بايد مجلسي متشكل از همه جناح‌هاي سياسي كشور باشد. در همين مورد در تماس با دو تن از فعالان سياسي، يكي اصلاح‌طلب و ديگري اصولگرا نظر آنها را در مورد رويكرد رييس‌جمهور جويا شديم.

 

مردم در انتخابات بايد قدرت انتخاب داشته باشند

حسين مرعشي

اگر مقصود رييس‌جمهور از اين حرف اين باشد كه همه جناح‌هاي سياسي در چارچوب نظام حق شركت در انتخابات را داشته باشند و اين حضور باعث شود كه مردم قدرت انتخاب ميان همه سلايق سياسي را در انتخابات داشته باشند بي‌شك حرف آقاي روحاني حرف جامع، كامل و درستي است، چرا كه حضور همه جناح‌ها و بالارفتن قدرت انتخاب مردم در ميان سلايق سياسي باعث مي‌شود تا مجلسي كه در آينده تشكيل خواهد شد بيشتر در پي تامين منافع مردم باشد. به عقيده من اين رويكرد رييس‌جمهور رويكرد مباركي است، اين مسير براي دولت روحاني مسير دشواري خواهد بود و موانع بزرگي بر سر راهش وجود خواهد داشت اما وقتي رييس‌جمهور شخصا صحبت از اين مساله به ميان آورده است حتما تمهيداتي براي تحقق اين اتفاق مهم و مبارك انديشيده است. تشكيل يك مجلس خوب، قدرتمند و برخاسته از راي و قدرت انتخاب مردم مي‌تواند هم به نشاط سياسي و هم به اعتلاي كشور كمك كند و همچنين دولت را براي پيشبرد برنامه‌هايش ياري كند.

مجلس يكدست نمي‌تواند مشكل نظام را حل كند

ابوالقاسم رئوفيان

نمايندگان حاضر در مجلس بايد از تمامي رويكردهاي سياسي كشور باشند و در واقع قشرهاي مختلف مردم ايران را نمايندگي كنند. مجلس نمي‌تواند تنها در انحصار يك طيف و گرايش سياسي خاص قرار بگيرد و از اين رو حرف رييس‌جمهور درست و جامع است. اينكه ما يك مجلس يكدست اصولگرا يا يكدست اصلاح‌طلب داشته باشيم اتفاق خوبي نيست و نتايج خوبي هم براي كشور در بر نخواهد داشت و مشكلات نظام حل نخواهد شد. بايد تلاش شود مجلس آينده را نمايندگاني تشكيل دهند كه داراي نگاه اعتدالي و دور از افراط و تفريط باشند و اين اتفاق تنها در صورتي رخ مي‌دهد كه تمام گرايش‌هاي سياسي در انتخابات فعال باشند و مردم بتوانند بهترين‌ها را برگزينند و افراد داراي فكر و انديشه را از هر جناح سياسي راهي مجلس كنند و در واقع در اين صورت اين حرف امام(ره) كه گفت: مجلس عصاره فضايل ملت است، عينيت خواهد يافت و مجلس در حل مشكلات مردم و كشور موفق‌تر عمل خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون