• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3322 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد

گفت‌وگو با آذر منصوري:

همسو با جريان كلي اصلاحات فعاليت مي‌كنيم

 

 

 

چه وظيفه و كاركردي براي حزب اتحاد ملت متصور هستيد؟

با توجه به كاركرد احزاب در چرخش قدرت سياسي در كشورها و حضور موثر آنها در سپهر سياسي كشور يكي از ماموريت‌هاي اصلي تشكيلات سياسي تلاش براي تحقق اهداف تعريف‌شده، است. حزب اتحاد ملت ايران اسلامي نيز از يك سو تلاش مي‌كند در بزنگاه‌هاي چرخش قدرت نقش موثر ايفا كند تا با اصلاح رويكردها زمينه تقويت جريان اصلاح‌طلبي را در ساختار حقوقي كشور فراهم كند و از طرف ديگر با توجه به ضعف احزاب به دلايل تاريخي تلاش خواهد كرد با توسعه كمي و كيفي تشكيلات خود در كشور اين ضعف را به نوعي پوشش دهد و خلأ فقدان سامانه‌هاي حزبي را پر كند. قاعدتا با توجه به مرامنامه حزب توسعه و گسترش مردمسالاري در چارچوب قانون اساسي در دستور كار قرار خواهد گرفت.

برنامه اتحاد براي انتخابات مجلس چيست؟

رويكرد اصلاح‌طلبان در انتخابات كاملا روشن است و حزب نيز با تبعيت از همين رويكرد براي ائتلاف حداكثري تلاش مي‌كند. ماموريتي كه براي دولت وجود دارد و انتظاري كه مردم دارند موجب مي‌شود براي تشكيل يك مجلس كارآمد و به تعبير امام در راس امور كوشش كنيم. اين حزب هم ماموريتي جز اين تعريف نخواهد كرد. همراهي با جريان اصلاح‌طلب و كمك به تشكيل مجلس موثر در دستور ما نيز خواهد بود.

شما در جلسه انتخاب شوراي مركزي بيشترين راي را از اعضا دريافت كرديد. تحليل خودتان از اين اتفاق چيست؟

جامعه ايران و تلاش‌هايي كه در طول ساليان گذشته فعالان حوزه زنان در عرصه مشاركت سياسي داشتند رويكردها را به سمتي مي‌برد كه اين باور ايجاد شده زنان مي‌توانند در تشكيلات نقش موثر خود را ايفا كنند. همين نگاه توسط اعضاي ما در استان‌ها به اين مساله كمك كرد كه راي اول را بياورم. با توجه به تعداد زنان در شوراي مركزي به نظر مي‌رسد بخشي از اين تلاش‌ها به نتيجه رسيده و ضرورت حضور زنان در عرصه مشاركت سياسي نسبت به گذشته بيشتر احساس شده است. اين موضوع مقدمه‌اي براي حضور جدي‌تر زنان در انتخابات پيش رو خواهد بود.

با توجه به فضاي جلسه به نظر مي‌رسيد اگر در رقابت با آقاي شكوري‌راد شركت مي‌كرديد شانس خوبي براي دبيركلي داشتيد. چرا صرف نظر كرديد؟

دوستان اصرار داشتند كانديدا شوم اما واقعا خودم تمايلي نداشتم و در نهايت با وجود عدم ميل شخصي براي دبيركلي ثبت نام كردم اما از اعضا خواهش كردم به آقاي دكتر شكوري راد راي دهند. مهم اين است كه رويكرد اعضا مثبت بود.

ساير سمت‌ها در شوراي مركزي نظير جانشين دبيركل و... چگونه تعيين مي‌شود؟

در نخستين جلسه شوراي مركزي دبيركل افراد را پيشنهاد مي‌كند و با راي شوراي مركزي افراد انتخاب مي‌شوند.

آيا كميسيون ماده 10 احزاب شوراي مركزي فعلي را تاييد مي‌كند؟

اعضاي شوراي مركزي با توجه به قانون احزاب هيچ مشكلي ندارند و طبيعتا تاييد مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون