• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

هاشمي‌رفسنجاني:

امريكا در مذاكرات به فكر رضايت اسراييل باشد به نتيجه نمي‌رسد

 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مواضع كينه‌توزانه مسوولان رژيم صهيونيستي در خصوص پرونده هسته‌يي ايران گفت: اگر امريكا در مذاكرات به فكر رضايت اسراييل است بايد بداند كه به نتيجه نمي‌رسد. به گزارش ايرنا، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار معاون وزير خارجه ايتاليا، برنامه‌ها و فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران را صلح آميز و با اهداف استفاده از مواهب اين انرژي در زندگي اجتماعي مردم دانست. هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به زرادخانه هسته‌يي رژيم اشغالگر قدس و سوابق جنايات حاكمان آن به ويژه در بمباران اخير منطقه مظلوم غزه گفت: جامعه جهاني و افكار عمومي دنيا نمي‌تواند بپذيرد كه كشورهاي 1+ 5 و امريكا در مذاكرات هسته‌يي با ايران به اظهارات غاصباني توجه كنند كه دست‌شان به خون بي‌گناهان آلوده است و تهديدات هسته‌يي آنها بر همه جهان سايه انداخته است. هاشمي‌رفسنجاني در خصوص تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران و همت مردم ايران در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در تمام 35 سال گذشته به نوعي تحريم بوده‌ايم ولي دنيا شاهد است كه چگونه در جنگ مقاومت كرديم و سازمان ملل پيروزي سياسي ايران را امضا كرد و پس از آن چگونه عقب‌ماندگي‌هاي تاريخي كشور و ويرانه‌هاي جنگ را ساختيم. وي به عنوان مصداق، تحريم‌هاي غرب عليه ايران به خريد بالگردها و قطعات نظامي از ايتاليا در زمان جنگ تحميلي و حتي قبل از پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت: البته مي‌دانيم تحت فشار بوديد و نمي‌توانستيد قطعاتي را كه پول‌هايش را هم داده بوديم، به ما بدهيد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر نگاه به آينده در گفتار و رفتار ديپلماتيك گفت: ايران در دوره جديد كه مردم با شركت در انتخابات دورنماي آن را ترسيم كرده‌اند، خواستار تعامل با جهانيان است و ايتاليا با توجه به سوابق تاريخي و تمدن ديرپا شرايطي مانند ايران دارد كه مي‌توانند به عنوان دو كشور داراي تمدن باستاني، الگوي گسترش روابط در تاريخ و تمدن جديد باشند.
هاشمي‌رفسنجاني رفت و آمد بين مسوولان دو كشور را براي شناخت از توانايي‌ها و نيازهاي متقابل مهم دانست و گفت: رم مي‌تواند هم همراه با ديگر كشورها و هم به صورت مستقل با تهران همكاري كند كه زمينه‌هاي آن نيز فراوان است.
آقاي لاپو پيستللي، معاون وزير خارجه ايتاليا نيز در اين ديدار با اشاره به توانايي‌ها و جايگاه ايران در جهان و منطقه گفت: معتقديم پنجره جديدي باز شده و عاقلانه بايد از اين فرصت و از نقش ايران براي حل مسائلي استفاده كرد كه دغدغه و نگراني دولت‌ها و ملت‌هاي جهان است.
معاون وزير خارجه ايتاليا با اشاره به قابليت‌هاي ايران براي حل مسائل منطقه افزود: بايد به اين نكته كليدي توجه كرد كه ايران در شرايطي كه بي‌ثباتي و نا‌امني در اطرافش بيداد مي‌كند و بعضي‌ها به خاطر اشتباهات تاريخي، سياست تحريم را عليه جمهوري اسلامي پيش گرفته‌اند، به چنان جايگاهي رسيده كه خيلي‌ها مي‌گويند حل مسائل منطقه بدون حضور ايران امكان‌پذير نيست.
معاون وزير خارجه ايتاليا خطاب به هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين نكته كه دنيا شما را معمار سياست خارجي جمهوري اسلامي مي‌شناسد، گفت: اكنون نيز بايد نقش تاريخي خود را براي رفع شبهاتي كه بعضي‌ها ايجاد كرده‌اند، ايفا كنيد تا مردم و جامعه جهاني به اين اعتماد برسند كه فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران هيچ انحرافي ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون