• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

آيت‌الله مصباح‌يزدي:

رهبر معظم انقلاب بالاترين مراتب مديريت را در جامعه دارد

 

گروه سياسي/استاد عالي حوزه علميه قم افزود: يكي از نعمت‌هاي بسيار بزرگ براي ما امام راحل بود كه بسيار بزرگ بود و بعد از رحلت ايشان، وجود نعمت جانشين ايشان، رهبر معظم انقلاب است كه خدا را شاهد مي‌گيرم جامعه ما لياقت چنين رهبري را ندارد. ايشان بالاترين مراتب مديريت را در جامعه دارد و بزرگ‌ترين دشمنان جامعه كساني هستند كه در زمينه تضعيف ولايت فعاليت مي‌كنند. به گزارش تسنيم، گزيده اظهارات آيت‌الله مصباح به شرح زير است:

    همه موجودات زنده مي‌خواهند به زندگي خود ادامه دهند و اين يك امر غريزي است.
   از طرف ديگر شاهد هستيم انسان‌هايي پيدا مي‌شوند كه برخلاف اين امر فطري، حاضر به فدا كردن جان خود مي‌شوند. انسان دچار تعجب مي‌شود كه اگر يك امر فطري است، چگونه انسان حاضر به فدا كردن خود مي‌شود.
   نمونه‌هايي بعد از انقلاب پيدا شد كه ما كه اين دوران را درك نكرده بوديم، متعجب مي‌شديم. من قبل از انقلاب از خواندن داستان «حنظله غسيل الملائكه» متعجب مي‌شدم اما در دوران بعد از انقلاب و به‌ويژه هشت سال جنگ تحميلي، نمونه‌هاي عجيبي ديده شد.
   عقل و احساس بايد در كنار هم باشد و يكي از علما مي‌فرمايد كه خودرو براي حركت در شب، هم چراغ مي‌خواهد و هم نياز به قوه محركه دارد. 2 عامل بايد وجود داشته باشد، هم بايد راه را شناخت و هم بايد انرژي و شور حركت داشت.
   يكي از عواملي كه تشيع به بركت خون سيدالشهدا (ع) در اختيار ما قرار داده، زنده كردن اسلام در محرم و صفر است. در كنار شور حسيني، بزرگان ما سعي مي‌كنند عامل عقلاني را نيز تبيين كنند و بفهمانند كه فقط احساس نيست بلكه عقل نيز هست.
   بهره‌هايي كه در سايه اين ارزش‌ها عايد جامعه مي‌شود، بسيار مهم است. در واقع آنقدر اين ارزش‌ها براي ما مهم است كه مي‌گوييم خون ريختن هم براي آنها ارزشمند است. وجود جسماني سيدالشهدا (ع) بالاترين وجودي است كه آن هم فداي اين ارزش‌ها مي‌شود زيرا اين ديني كه بايد در سايه اين فداكاري باقي بماند، به قدري مهم است كه جا دارد بدن جسماني سيد الشهدا (ع) فداي آن شود.
   اين بالاترين معامله‌يي است كه در طول تاريخ بشريت انجام شده و بركاتي كه بر خون سيدالشهدا (ع) مترتب شده است، بي‌نظير است. براي همه، حتي بت‌پرستان و ‌بي‌دينان بركت داشته است.
   شياطين همان طور كه قرآن فرموده همواره با ما مي‌جنگند. صحبت امروز و فردا و مذاكره نيست بلكه به فرموده امام راحل، اينها از اسلام سيلي خورده‌اند. چون نمي‌توانند و موفق نمي‌شوند، هر روز سعي مي‌كنند با توطئه‌يي و نيرنگي، مسلمانان را ضعيف كنند و قدرت ايمان را تضعيف كنند.
   وقتي مي‌توانيم در برابر دشمنان دين مقابله كنيم كه دشمنان را بشناسيم و نوع توطئه‌ها و دشمني‌هاي آنها را بشناسيم و الا ممكن است با تمام خلوص نيتي كه داريم، در دام آنها بيفتيم. بايد بدانيم كه دشمن كيست و چه طور دشمني مي‌كنند و دشمني خود را با چه وسيله‌يي اعمال مي‌كنند.
   يكي از نعمت‌هاي بسيار بزرگ براي ما امام راحل بود كه بسيار بزرگ بود و بعد از رحلت ايشان، وجود نعمت جانشين ايشان، رهبر معظم انقلاب است كه خدا را شاهد مي‌گيرم جامعه ما لياقت چنين رهبري را ندارد. ايشان بالاترين مراتب مديريت را در جامعه دارد و بزرگ‌ترين دشمنان جامعه كساني هستند كه در زمينه تضعيف ولايت فعاليت مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون