• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

اس- ۳۰۰ را تا پايان سال ۲۰۱۵ تحويل مي‌گيريم

 

گروه سياسي| وزير دفاع با بيان اينكه اس- ۳۰۰ را تا پايان سال ۲۰۱۵ تحويل مي‌گيريم، گفت: خودباوري و اعتقاد عوامل اصلي پيشرفت صنعت دفاعي كشور است. سردار سرتيپ حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در برنامه نگاه يك اظهار داشت: زمان توليد ايده به محصول از پنج سال به سه سال كاهش يافته و تلاش مي‌كنيم آن را به زير سه سال برسانيم.

ذات بخش دفاع زنده بودن در عرصه دفاع و بحث مرگ و حيات است، حوزه دفاع جاي شوخي و بازي نيست، بنابراين نمي‌توان فرض را بر اشكالي ندارد، بگذاريم. بايد در اين عرصه رقابت به صورت زنده، فعال و هشيار باشيم تا پيشراني به وجود آيد، ما متمركز مي‌شويم روي آنچه امنيت‌مان را تهديد مي‌كند.

در بحث سيستم‌هاي ارتباطي بالاترين و پيچيده‌ترين تجهيزات را براي مخابرات ارتباط نيروهاي مسلح داريم ، بايد ارتباطات امن و پايداري داشته باشيم.

آنچه براي ما مهم است و در سياست خارجي ما نيز همواره عينيت پيدا مي‌كند اين است كه ما از تماميت ارضي تمام كشورها دفاع مي‌كنيم و معتقديم كه امنيت و ثبات به نفع همه است و از همين امنيت و ثبات همگان بهره‌مند مي‌شوند، لذا هر آنچه بتوانيم در حوزه ثبات و امنيت در سطح منطقه و جهاني انجام دهيم حتما آن را انجام خواهيم داد و به‌طور فعال نيز در اين حوزه‌ها حضور پيدا خواهيم كرد.

در قطعنامه شوراي امنيت آمده كه ايران نبايد به مدت هشت سال هيچ گونه فعاليت در خصوص موشك‌هاي بالستيكي انجام دهد، چيزي كه قبلا در قطعنامه 1929 شوراي امنيت آمده بود اين بود كه هر نوع فعاليت نظامي ما در حوزه موشك‌هاي بالستيكي را مطلقا ممنوع و همه دنيا را نيز از همكاري در اين وادي منع كرده بود اما در اين جا اين را براي يك بازه زماني محدود كردند ضمن اينكه از جمهوري اسلامي ايران خواسته شده كه از طراحي موشك‌هاي بالستيك با قابليت حمل كلاهك‌هاي هسته‌اي فعاليتي انجام ندهد كه ما از ابتدا به دنبال چنين موضوعي نبوده‌ايم.

بر اين اساس متناسب با تهديدهايي كه صورت مي‌گيرد تشخيص مي‌دهيم كه تمامي موشك‌ها از جمله بالستيك، كروز و پدافندي را طراحي و توليد و تست كنيم و به هنگام خودش نيز مانورها را انجام دهيم و اين‌گونه نيست كه به ما بگويند انجام ندهيم و ما نكنيم.

در جاده پارچين در كنار سد ماملو، زماني كه سد قرار بود آب‌گيري شود از آنجا كه جاده قبلي در حوزه آب‌گيري قرار مي‌گرفت، مسير از جاده نشست كرد و براي رفع مشكل تردد بايد جاده ترميم مي‌شد كه آنها اين موضوع را با عنوان پاك كردن رد اقدامات نظامي عنوان كردند.

در مورد اس- 300 طرف روس قرارداد قبلي را لغو كرده بود و ما نيز در آن زمان كليه مبلغ واگذاري به آنها را پس گرفتيم و عملا اجراي قرار داد متوقف شد.

در دوره اخير در ملاقاتي كه بنده با مقامات روس داشتم و همچنين ملاقات‌هاي آقاي رييس‌جمهور با آقاي پوتين اين بحث مجددا پيگيري شده و دولت روسيه سال گذشته به ما قول داد به گونه‌اي رفتار كند كه موانع فعال شدن قرارداد را بردارد كه يكي از اين موانع، موانع حقوقي داخلي خودشان بوده است.

قرارداد جديد در كار نيست بلكه ما يك متمم به قرارداد قبلي اضافه كرديم چرا كه در بخش‌هاي راداري و هدايت‌كننده اس- 300 تغييراتي ايجاد شده كه خود به خود هزينه آن افزايش پيدا مي‌كند و ما بايد هزينه آن را بپردازيم.

طبق قولي كه طرف روسي داده تا پايان سال 2015 اكثر اين مجموعه را تحويل مي‌گيريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون