واكنش خودروسازان به ادعاي تحميل هزينهها به وزارت صنعت
«جايگاه وزارت صنعت بسيار فراتر از اين است كه بخواهند طبق اظهارنظر برخي از افراد هزينههاي اضافي خود را به شركتهاي خودروساز در قبال افزايش قيمت كه در حيطه مسووليت شوراي رقابت است تحميل كنند.»به گزارش «نسيم» ايران يكي از مهمترين صنايع توليدي است كه از آن به عنوان در كشور نام ميبرند. سه ضلع اصلي اين چرخه؛ توليد، اشتغال، مصرفكننده ميتوانند با حمايت و افزايش كيفيت به روند حركت رو به رشد خود ادامه ميدهند. در اين چند سال به دليل برخي از اظهارنظرهاي اشتباه كارشناسان غيرمتخصص اغلب خودروسازان داخل با چالش روبهرو شدهاند و حتي با بيانصافي اعلام داشتند كه خودروسازان ميخواهند بخشي از هزينه اضافي خود را با افزايش قيمت به وزارت صنايع تحميل كنند، اين امر باعث شده است تا مديران كارآمد در سال جاري با بيتوجهي به اين صحبتهاي بياساس علاوه بر تدوين سياستهاي برونمرزي در افزايش توليد خودرو موفق عمل كنند. جايگاه وزارت صنعت بسيار فراتر از اين است كه بخواهند طبق اظهارنظر برخي از افراد هزينههاي اضافي خود را به شركتهاي خودروساز در قبال افزايش قيمت كه در حيطه مسووليت شوراي رقابت است تحميل كند. وزير صنعت در توسعه و رقابت كيفي نگاه ويژه به خودروساز داخل دارد و هميشه چتر حمايتي خود را به شرط روند رو به رشد توسعه تحقيقات نوآوري و بهبود كيفيت اعلام داشته و در جهت ارتقاي خدمات به مردم هر هفته از مديران توانمند اين صنعت گزارش ميخواهند. آمار و ارقام بيانگر اين است كه سرمايهگذاريهاي خوبي در بخشهاي مختلف صنعت خودرو كشور با وجود انتقادات بي اساس و مبهم انجام شده است كه شركتهاي خودروساز از جمله ايرانخودرو، سايپا، بدون هيچگونه دريافت هزينه از سوي وزارت صنعت در زمينههاي مختلف طراحي نوآوري آناليز مواد تست خودرو و دستاوردهاي ارزنده و قابل توجهي كسب كردهاند. لذا با حمايت همه دستگاههاي اجرايي كشور و انتقادات سازنده از خودرو داخل ميتوان به توليد كمي و كيفي صنعت خودرو در ايران اميدوار شد.