• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

خبر كوتاه

كشف 287 كيلوگرم موادمخدر در سراوان

پليس| فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: 287 كيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش در روستاي دزك شهرستان سراوان كشف شد. سردار حسين رحيمي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با دريافت گزارشاتي مبني بر ذخيره مقاديري مواد مخدر در منطقه دزك سراوان، اقدامات لازم براي كشف آنها را انجام دادند. وي بيان كرد: با تلاش ماموران يادشده 287 كيلوگرم مواد مخدر كه به طرز ماهرانه‌اي در گالن‌هاي سوختي جا‌سازي شده بود كشف و ضبط شد. وي اضافه كرد: تلاش پليس براي شناسايي و دستگيري سوداگران مرگ ادامه دارد. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ماموران ايست و بازرسي شهيد صديقي زاهدان حين كنترل خودروهاي عبوري 30 هزار ليتر سوخت قاچاق را از يك دستگاه كاميون كشنده كشف كردند. سردار رحيمي اظهار داشت: قاچاقچيان با جعل بارنامه و حمل غيرمجاز سوخت مبادرت به جابه‌جايي مواد سوختي كرده بودند كه با هوشياري ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز انتظامي در ايست و بازرسي صديقي زاهدان دستگير شدند. وي بيان كرد: متخلفان به همراه پرونده تشكيل شده به مراجع قضايي معرفي شدند.

 

كلاهبرداري در شب خواستگاري

پليس| با تلاش ماموران پليس فتاي فارس شخصي كه در فضاي مجازي اقدام به كلاهبرداري كرده بود، شناسايي و دستگير شد. رييس پليس فتاي فارس با بيان اين خبر گفت: جوان 30 ساله شيرازي با ارايه مرجوعه قضايي مدعي شد از طريق شبكه اجتماعي بي‌تالك با دختري آشنا مي‌شود كه خانواده‌اش در ايران نبوده و با عمويش در يكي ديگر از استان‌هاي كشور زندگي مي‌كند. سرهنگ سيد موسي حسيني تصريح كرد: شاكي در ادامه اظهارات خود بيان كرد كه با ارسال تصاوير شخصي اين دوستي اينترنتي نزديك‌تر شده و قرار مي‌شود مراسم خواستگاري با حضور خانواده‌ها در شيراز جنبه رسمي به خود بگيرد. وي افزود: روز مراسم خواستگاري دختر مورد نظر با ارسال پيامي ادعا مي‌كند خودروي عمويش در جاده خراب شده و براي تسويه حساب تعميرگاه به مبلغ شش ميليون ريال نيازمند است. اين مقام انتظامي گفت: شاكي نيز مبلغ خواسته شده را واريز مي‌كند اما پس از آن تنها پل ارتباطي آنها كه شبكه اجتماعي بي‌تالك بوده است، توسط خانم جوان مسدود مي‌شود. رييس پليس فتاي فارس گفت: با تشكيل پرونده كارشناسان پليس فتا اقدامات خود را جهت شناسايي متهم آغاز و در نهايت با بررسي‌هاي فني و تخصصي، متهم كه مرد جواني 29 ساله بود را شناسايي و دستگير كردند. سرهنگ حسيني افزود: در تحقيقات مشخص شد متهم با پرسه زدن در شبكه‌هاي اجتماعي و با استفاده از مهندسي اجتماعي قربانيان ديگري نيز داشته است كه با وعده‌هاي مختلف آنها را فريب داده است. وي گفت: متهم در پايان انگيزه خود را از اين عمل مجرمانه سرگرمي عنوان كرده كه با دريافت تصاوير مختلف از خانم‌هاي جوان در فضاي سايبري اقدام به كلاهبرداري مي‌كرده است.

 

انهدام باند گروگانگيري در جنوب پايتخت

پليس| گروه خلافكاري كه افغان‌هاي تازه وارد به ايران را جهت اخاذي از خانواده‌شان به گروگان مي‌گرفتند، توسط پليس شناسايي و دستگير شدند. يكم شهريور ماه طي تماس مردي با سامانه 110 و درخواست كمك، سريعا عوامل گشت نيروي انتظامي به آدرس كهريزك رفتند. به محض رسيدن خودروي پليس، فردي به نام «قربان» از اتباع افغان به ماموران مراجعه كرد و گفت: سه تن از اقوام‌مان كه به تازگي وارد ايران شده‌اند توسط گروه‌هاي تبهكار افغان در ايران گروگان گرفته شده‌اند. وي افزود: گروگانگيران درخواست شش ميليون تومان به ازاي آزادي اقوامم كردند و گفتند در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نظر يا تماس با پليس، گروگان‌ها كشته مي‌شوند. شاكي ادامه داد: من از ترسم و دلهره سريعا پول را فراهم كرده و به حساب‌شان واريز كردم ولي آنان نه‌تنها گروگان‌ها را آزاد نكرده بلكه درخواست پول بيشتري كرده‌اند. ماموران انتظامي با آموزش‌هاي لازم به شاكي موفق شدند يكي از اعضاي اين باند مخوف افغان را در يك قرار صوري دستگير و اعضاي ديگر اين باند را در مخفيگاه‌شان دستگير و گروگان‌ها را نيز آزاد كنند. سرهنگ خليل شهبازي سركلانتري نهم پليس پايتخت درباره اين خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سركرده اين باند كه «سلطان» نام داشت به چندين فقره گروگانگيري اتباع افغان اعتراف كرد و تمامي متهمان به مقام قضايي معرفي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون