• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

محمدرضا باهنر:

اصلاح‌طلبان وحدت كنند ما هم وحدت مي‌كنيم

محمدرضا باهنر، دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري و دبيركل جامعه اسلامي مهندسين از مخالفت خود با تاسيس حزب رهروان ولايت وابسته به علي لاريجاني خبر داد. باهنر كه پيش از اعلام راه‌اندازي حزب رهروان ولايت گفته بود فراكسيون رهروان و علي لاريجاني به دنبال اين حزب نيست در اين اظهارات خود اعلام كرده كه «فراكسيون مجلس نمي‌تواند حزب تشكيل دهد ولي حزب مي‌تواند فراكسيون داشته باشد.»

باهنردر گفت‌وگو با سايت «نماينده» پيرامون شكل‌گيري حزب يا جبهه رهروان ولايت گفت: به عنوان آدم باسابقه‌اي كه فعاليت سياسي و حزبي كردم معتقدم فراكسيون‌هاي مجلس مصلحت نيست حزب تشكيل دهند، حزب مي‌تواند در مجلس فراكسيون داشته باشد اما فراكسيون‌هاي مجلس شناور هستند.

وي همچنين با اشاره به غيبت علي لاريجاني در سازوكار وحدت اصولگرايان گفت: فكر مي‌كنم بايد با خود آنها صحبت شود اما آقاي لاريجاني قطعا جزو ظرفيت‌هاي اصولگرايي است و در آن هيچ ترديدي نيست، حتي نقل شد كه لاريجاني گفته «جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين مديريت و دعوت كنند ما حتما شركت مي‌كنيم» ضمن اينكه لاريجاني خود را جزو جريان اصولگرايي مي‌داند اما به هرحال در درون اصولگرايان اختلاف نظرهايي وجود دارد. وي اضافه كرد: من هميشه تعبير كردم «اگر جريان اصولگرايي را يك خط طولي فرض كنيم، يك طرف ممكن است اينقدر تند باشند كه اگر بگوييم كلاه بياوريد، سر بياورند، يك طرف خط هم حاضرند در نهايت و بدون هزينه‌اي اصولگرا باشند و بگويند ما اصلاح‌طلب نيستيم». دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري به خرد جمعي اصولگرايان تاكيد كرد و در عين حال با بيان اينكه اختلاف راي و نظر وجود دارد، اظهارداشت: خدا ان‌شاءالله به درجات حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني بيفزايد، ايشان مي‌گفتند: مقصود ما وحدت فلسفه‌اي و ايدئولوژي نيست ما مي‌خواهيم يك ائتلاف با هم داشته باشيم.

 

همكاري جبهه پيروان با جبهه پايداري

باهنر از اين موضع‌گيري دبيركل فقيد جامعه روحانيت مبارز نتيجه‌گيري كرد: ممكن است ما در جبهه پيروان خط امام و رهبري با پايداري مقداري اختلاف نظر داشته باشيم، اختلاف نظر سرجاست اما با اين حال مي‌توانيم يك سري همكاري با هم داشته باشيم، آقاي لاريجاني هم همين طور است. وي، لاريجاني را شخصيت شناخته شده، فعال و موثر در جريان سياسي و انتخاباتي معرفي كرد و اظهارداشت: او جزو سرمايه‌هاي اصولگرايي است اما اينكه رابطه اصولگرايان با دولت چه مي‌شود، آيا با دولت هماهنگ مي‌شوند يا نمي‌شوند بستگي به رفتار دولت دارد. فرض مي‌كنيد يك موقع دولت مي‌خواهد با اصلاح‌طلبان كار كند و موقع ديگر مي‌خواهد با اصولگرايان كار كند. اين بستگي به نحوه رفتارها دارد.

 

با اصلاح‌طلبان معتدل ائتلاف نمي‌كنيم

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به اين پرسش كه رهروان ولايت بر همگرايي با حاميان دولت تاكيد مي‌كنند و آيا اصولگرايان (جبهه پيروان) حاضر مي‌شود همسو با آنها در انتخابات حركت كنند؟ گفت: اينكه شما گفتيد دولت، مقصود سياسيون دولت يا حزب حامي دولت است كه ما با آنها چه مي‌كنيم؟ اين موضوع بستگي به رفتار آنها دارد. موقعي است كه مي‌خواهند با اصلاح‌طلبان ببندند البته با اصلاح‌طلبان هنجارشكن هيچ كس حق ندارد ببندد. اصلاح‌طلبان هنجارشكن اجازه ورود به انتخابات را ندارند اما اصلاح‌طلبان معتدل، نظام‌مند و ملتزم به قانون اساسي بايد باشند، حتما هم حضور داشته باشند، ما از آنها دعوت مي‌كنيم اما رقيب هستند، ما نيز رقيب آنها هستيم و با آنان ائتلاف نمي‌كنيم و نخواهيم كرد.

باهنر با طرح اين پرسش «با دولت چه مي‌كنيم»؟ اظهارداشت: بايد بگوييم حزب طرفداران دولت چه مي‌كند، آيا حزب همراه با اصلاح‌طلبي مي‌شوند يا حزب همراه با اصولگرايي يا جريان سوم راه مي‌اندازند. آن وقت مي‌شود درباره اين موضوع صحبت كرد.

 

اصلاح‌طلبان وحدت كنند ما هم وحدت مي‌كنيم

باهنر درمورد رقابت‌هاي انتخاباتي و پيش بيني از تركيب مجلس دهم گفت: رقابت در زمان انتخابات همواره وجود دارد اما تفاوت اين دوره از انتخابات در اين است كه اگر اصلاح‌طلبان با قدرت و در چارچوب قانون اساسي حضور پيدا كنند و به وحدت برسند، ما هم ان‌شاءالله وحدت مي‌كنيم و رقابت جدي با هم خواهيم داشت. نايب‌رييس دوم مجلس در خصوص لاريجاني نيز افزود: احدي در كشور نيست كه آقاي لاريجاني را اصولگرا نداند. آقاي لاريجاني در زمان دولت اصلاحات و مجلس ششم از فعالان موثر و جدي جريان اصولگرا بود. دو مجلس هم كه لاريجاني رياست آن را برعهده گرفت و خيلي از ما به او راي داديم مجالس اصولگراست، مجالسي كه بگوييم خط سوم بوده و هستند نيست، ضمن اينكه هيچ فعال سياسي هم آن را نمي‌پسندد. باهنر تصريح كرد: اين تقسيم‌هايي كه صورت مي‌گيرد ذهني و رويايي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون