• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3337 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

خبر كوتاه

كسي از موتلفه اسلامي با هاشمي پيمان نمي بندد

محمدكاظم انبارلويي، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در همايش دو روزه ستيز با استكبار كه در دفتر مركزي جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شد با آسيب‌شناسي عملكرد اصولگرايان طي هشت سال دولت داري محمود احمدي‌نژاد گفت: در دولت احمدي‌نژاد نتوانستيم نقد درون گفتماني را كنترل و تحمل كنيم و همين باعث شد پلولاريزم سياسي در اصولگرايي شكل بگيرد. سردبير روزنامه رسالت با اشاره به انجام باز تعريفي از جريان اصولگرايي گفت: شوراي هماهنگي اصولگرايان تا ماه آينده مشخص مي‌شود و بر اين اساس پنجشنبه گذشته سه تشكل اصولگرا جلسه‌اي داشتند و بايد گفت كار اين سه تشكل با هدف همگرايي تمام شده است. انبارلويي پيرامون حمايت حزب موتلفه از هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه شما هيچگاه نخواهيد ديد كه كسي از موتلفه اسلامي با هاشمي پيمان ببندد، گفت: آقاي هاشمي هيچ‌وقت بعد از دولت اصلاحات در جريان اصولگرايي نبود، از زمان تشكيل كارگزاران اين آقا خودش را از اصولگرايي جدا كرد البته نبايد در مخالفت با هاشمي از رهبري جلو زد.

 

نبايد از سرمايه‌هاي ملي بهره‌برداري انتخاباتي شود

حسن رسولي، فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه جريان‌هاي سياسي در حال حاضر در مرحله سازماندهي تشكيلاتي خود هستند، گفت‌: نبايد در جريان انتخابات از سرمايه‌هاي ملي بهره‌برداري انتخاباتي شود. اين چهره نزديك به محمد‌رضا عارف در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ فضاي سياسي كشور در سال انتخابات اظهار كرد: از نيمه دوم امسال فضاي كشور با سرعت بيشتري به سمت سياسي شدن و انتخاباتي شدن پيش خواهد رفت. وي افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندي انتخابات، ثبت نام انتخابات از روز 28 آذر آغاز و هفتم اسفند نيز راي‌گيري انجام مي‌شود. به موازات طي شدن مراحل انتخابات، دست‌اندركاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت و بخش احزاب و فعالان سياسي نيز بر دامنه فعاليت‌هاي خود مي‌افزايند. احزاب و جريان‌هاي سياسي در حال حاضر مشغول برنامه‌ريزي و سازماندهي درون تشكيلاتي خود هستند. البته در حوزه‌هاي تك نماينده‌اي، تبليغات غيررسمي از طريق برقراري ارتباطات رو‌در‌رو و تشكيل نشست‌هاي غيررسمي جريان دارد اما در تهران و كلانشهرها اين فضا با تاخير زماني ايجاد مي‌شود. اين عضو بنياد اميد ايرانيان با بيان اينكه رييس‌جمهور پس از فراغت نسبي از موضوع پرونده هسته‌اي به مهم‌ترين بخش پروژه انتخابات يعني بررسي صلاحيت‌ها ورود كرده است، خاطرنشان كرد: نقطه نظرات رييس‌جمهور بازتاب گسترده‌اي بين فعالان سياسي و برخي نهادها داشته است. وي با اشاره به اينكه تاكنون وزارت كشور اقدام عملي در جهت نشان دادن نحوه مديريت امر انتخابات نداشته است، گفت: البته كميسيون ماده 10 احزاب با تصويب تقاضاي هيات موسس حزب اتحاد ملت ايران و بازگشايي خانه احزاب، دورنماي اميدواركننده‌اي نسبت به رونق گرفتن فعاليت سياسي به جامعه منتقل كرده است. رسولي تصريح كرد: عملكرد وزارت كشور را در آينده بايد در نحوه تشكيل هيات‌هاي اجرايي سراسر كشور جست‌وجو كرد. نحوه مديريت فضاي عمومي كشور، رسانه‌ها و تريبون‌هاي رسمي هم مهم است و بايد مراقب بود كه از موقعيت‌ها يا سرمايه‌هاي ملي بهره‌برداري انتخاباتي نشود. وي در پايان افزود: اگر اين شرايط رعايت شود، انتخاباتي سالم، با مشاركت بالا و رقابتي خواهيم داشت كه راي مردم به منزله حق‌الناس محسوب خواهد شد و مردم مطابق تشخيص و سليقه سياسي خود، نمايندگان مجلس را انتخاب مي‌كنند.

 

شوراي راهبردي اصلاحات در ايستگاه تبريز

نماينده سابق تبريز گفت: همايش مديران و فعالان اصلاح‌طلب استان آذربايجان شرقي با سخنراني مرتضي حاجي امروز در تبريز برگزار مي‌شود. شكور اكبرنژاد در گفت‌وگو با ايلنا، اظهار داشت: همايش مديران و فعالان اصلاح‌طلب استان آذربايجان شرقي برگزار مي‌شود كه من هم در اين همايش حضور خواهم داشت و قرار است جمعي از دوستان اصلاح‌طلب، اعضاي احزاب اصلاح‌طلب، شخصيت‌هاي تاثيرگذار حقيقي و نمايندگان اصلاح‌طلب ادوار مجلس از استان آذربايجان شرقي در اين برنامه حضور داشته باشند. مجيد نصيرپور سردهايي نيز كه سابقه نمايندگي مردم سراب در مجلس شوراي اسلامي را بر عهده داشته و اين دوره نيز يكي از نامزدهاي بالقوه اصلاح‌طلبان در اين حوزه انتخابيه به شمار مي‌رود به ايلنا مي‌گويد: «وضعيت سياسي آذربايجان شرقي نيز مانند وضعيت سياسي ايران در چند سطح قابل ارزيابي است. يكي اينكه اين وضعيت وابسته به شرايط سياسي كشور و متاثر از مسائل كلي است كه در اين سطح هم جريان‌هاي سياسي تاثيرگذار هستند و هم متاثر از عملكرد و ميزان موفقيت دولت فعلي است و با توجه به ميزان رضايتمندي مردم از دولت تدبير و اميد جريان‌هاي سياسي اصلاح‌طلب در انتخابات با استقبال مردم مواجه خواهند شد. وي افزود در سطح ديگري كه اين موضوع را مي‌توان ارزيابي كرد ميزان فعاليت ‌احزاب اصلاح‌طلب است كه تصور مي‌كنم شناسايي افرادي در جريان اصلاح‌طلبي كه حاضرند خود را در معرض راي مردم قرار دهند مساله بسيار مهمي است. وي تاكيد كرد: براي جمع اين دو سطح، راهبرد اساسي رسيدن به اجماع است و اگر بتوانيم اجماعي بين گروه‌هاي سياسي داشته باشيم به موفقيت خواهيم رسيد.

 

احتمال شكل‌گيري ستاد مركزي مديريت انتخابات اصولگرايي تا مهر

محمدرضا باهنر در رابطه با ائتلاف اصولگرايان براي انتخابات مجلس تصريح كرد: به اعتقاد من از لحاظ تئوري مشكل همه فعالان سياسي در كشور اين است كه ما حزب نداريم. به خاطر همين در انتخاباتي كه پيش روي ما قرار دارد به فكر وحدت بيفتيم. به گزارش فارس، وي ادامه داد: رابطه حزب اين است كه طبق قانون تحزب يكي معرفي مي‌شود ولي در ايران اين‌گونه نيست پس دليل عدم وحدت به خاطر نبودن حزب است. باهنر خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان پس از اقدامات نابجايي كه در مجلس ششم انجام دادند مجلس هشتم و نهم در غيبت آنها برگزار شد. امروز حتما اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم شركت خواهند كرد و برنامه‌هايي نيز دارند. اين نماينده مجلس تصريح كرد: يك حسن اصولگرايان اين است كه متوجه شده‌اند در انتخابات پيش رو يك رقيب دارند پس ناچار به وحدت هستند. اصلاح‌طلبان در هر صورت رقيب ما هستند و تجربه نشان داده اگر معتدل‌ترين اصلاح‌طلبان هم قدرت را به دست گيرند يا آن را تحويل تندروها مي‌دهند يا تندروها به زور آن را مي‌گيرند پس ما نمي‌توانيم با نرم‌ترين اصلاح‌طلبان هم ائتلاف كنيم. نايب‌رييس مجلس اضافه كرد: پيرامون ائتلاف اصولگرايان تفاهم خوب جلو مي‌رود و من فكر مي‌كنم تا نيمه مهرماه ستاد مركزي مديريت انتخابات اصولگرايي شكل بگيرد و اميدواري ما هم زياد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون