• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

بحث‌هاي رقباي روحاني؛ از حوادث سال 88 تا رابطه با امريكا

ميزباني بسيج دانشجويي از سعيد جليلي و حداد عادل در دانشگاه تهران

گروه سياسي|قرار بود سه رقيب انتخاباتي روحاني در يك برنامه مشترك دانشجويي كه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در اين دانشگاه برگزار شد، شركت كنند؛ سعيد جليلي، غلامعلي حداد عادل و محمدباقر قاليباف. از اين بين شهردار تهران به مراسم نيامد. مجري اين مراسم ضمن اعلام اينكه آقاي قاليباف از عدم حضور در اين مراسم عذرخواهي كرده است، درباره دليل عدم حضور قاليباف گفت: «وي قرار است در يك هفته آينده شهردار كربلا باشد و به همين دليل در اين مراسم حضور پيدا نكردند.» اما دو نفر ديگر حاضر بودند. حداد عادل در اين نشست كه عنوان آن «تا مبارزه هست ما هستيم» بود، دقايقي درباره پيشينه جنبش دانشجويي ايران و نقش آن در اتفاقات مهم تاريخي صحبت كرد و بعد از آن با اشاره به اينكه امروز هم معتقديم دانشجو بايد در مسائل سياسي كشور دخالت كند و نبايد به سرنوشت كشور بي‌اعتنا و از مشكلات آن بي‌خبر باشد، گفت: «دانشجو بايد آگاهي و بصيرت داشته باشد و مسوولان را نقد كند زيرا كشور و آينده به دست اوست و كساني كه امروز مسووليت دارند در گذشته دانشجو بودند.» نماينده تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اين سوال كه رابطه ايران با دولت امريكا چيست، گفت: «مطمئن باشيد كه ما امروز با امريكا رابطه‌يي نداشته و عشق‌ورزي نمي‌كنيم و جلوي پاي او فرش قرمز پهن نخواهيم كرد و محال است مقابل پاي او فرش قرمز پهن كنيم و چنين اتفاقي در جمهوري اسلامي ايران رخ نمي‌دهد.» در ادامه هم دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در اين مراسم گفت: «بايد در سياست خارجي واقع‌بين بود و شكست‌پذيري استكبار نيز يك واقعيت است. »

دانشگاه بايد قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتي باشد.

 سعيد جليلي با بيان اينكه غرب مي‌خواهد با منطق زور و تزوير در مقابل حقيقت، حقوق، ارزش‌ها و منافع ملت‌ها بايستد، اظهار داشت: «آنچه تجربه ۳۵ سال قبل نشان مي‌دهد اين است كه در همه صحنه‌ها آنكه پيروز بوده ملت ما بوده است. ملت ما توانسته اراده خود را بر همه تحميل كند و غرب امروز از اراده ملت ايران كه با پيشرفت و تكثير همراه است ،نگران است.» جليلي دفاع ما از حقوق هسته‌يي را دفاع از علم و دانشگاه دانست و گفت: «دانشگاه بايد قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتي باشد و براي مديريت آن پيشنهاد راهبردي بدهد.» جليلي با اشاره به دليل وقوع حوادث بعد از انتخابات 88خاطرنشان كرد: «فتنه ۸۸ نتيجه ايجاد ترديد و پنهان كردن حقيقت در اراده مردم بود. دشمن به دنبال تبديل فرصت‌ها به تهديدات براي ما است كه فتنه ۸۸ مصداق بارز آن است.»عضو شوراي راهبردي روابط خارجي كشور تاكيد كرد: دشمن مي‌داند نتوانسته ما را مهار كند. لذا مي‌خواهد خواستن ما را مهار كند و هدف او از تهديد ايجاد ترديد در داشته‌هاي ما و مبارزه است؛ دشمن اولين گزينه خود عليه ملت ما را به كار برده و آن گزينه نظامي بود، يعني ما شاهد هشت سال جنگ صدام عليه ايران بوديم. دشمن مي‌داند اين گزينه‌ها تو خالي است. لذا كليد پيروزي ما را كه همان عزم و اراده ما براي مبارزه است هدف قرار داده و مي‌داند مبارزه يعني پيروزي‌هاي پي در پي ملت ايران و لذا مي‌خواهد اصل مبارزه را پاك كند. وي با اشاره به مقاله‌ يك نويسنده مصري و درج اين مطلب كه زماني كه ايران انقلاب كرد مصر متحد امريكا شد و امروز بعد از 30 سال ايران ماهواره به هوا مي‌فرستد، اما ما دو ميليون نفر در قبرستان‌هاي قاهره داريم  .  
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اگر روزي دشمن بخواهد مبارزه را از ما بگيرد، با زور وارد نمي‌شود، بلكه با تزوير مي‌آيد، چون مي‌داند كه زور جواب نمي‌دهد؛ شيوه سوم دشمن اين است كه اين‌گونه نشان دهد كه خودشان باطل هستند، اما مي‌خواهند به ما القا كنند كه بايد واقع‌بين باشيم. لذا دشمن مي‌خواهد واقع‌بيني در سياست خارجي را به ما القا كند، اما بايد واقعيت‌ها را درست ديد؛ واقعيت چيست؟ آيا شكست‌پذير بودن قدرت‌هاي استكباري واقعيت نيست؟
جليلي در پايان گفت: بعد از تكثير الگوي ايران دشمن خودش اذعان كرد كه سريال شكست‌هاي رژيم‌صهيونيستي شكل گرفته است؛ حالا بايد پرسيد اينها واقعيت نيست؟ چرا آنها اجازه نمي‌دهند اين واقعيت‌ها ديده شود؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون