• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

سرخط خبرها

50 درصد از خانه‌هاي روستايي مقاوم مي‌شوند| معاون امور بازسازي مسكن روستايي با بيان اينكه برنامه داريم حدود 50 درصد از خانه‌هاي غيرمقاوم روستايي را نوسازي كنيم، تصريح كرد: يعني اگر سالي 200 هزار واحد بسازيم، مي‌توانيم تعداد واحد‌هاي مسكوني مقاوم كه در حال حاضر حدود 30 درصد هستند را به 75 درصد برسانيم. عزيزالله مهديان، درباره مقاوم‌سازي مسكن روستايي گفت: با توجه به آمار موجود حدود سه ميليون و 200 هزار واحد مسكن روستايي غيرمقاوم وجود دارد.

وعده فولادي نعمت‌زاده |وزير صنعت، معدن و تجارت آخرين وضعيت پيشرفت فيزيكي طرح‌هاي نيمه تمام كنسانتره و گندله آهن را بررسي و اعلام كرد: شخصا موانع موجود در تكميل زنجيره توليد فولاد و رفع مشكلات پيش روي اين طرح‌ها را پروژه به پروژه پيگيري مي‌كنم. محمدرضا نعمت‌زاده در اين جلسه بررسي وضعيت طرح‌هاي نيمه تمام كنسانتره و گندله آهن تاكيد كرد: ساماندهي در حلقه‌هاي زنجيره توليد نهايي فولاد از مراحل سنگ آهن، كنسانتره، گندله، آهن اسفنجي و ذوب بايد با سرعت بيشتري دنبال شود. براي رسيدن به توليد 55 ميليون تن فولاد خام در چشم‌انداز 1404 نياز به حركت جهشي در تك تك بخش‌هاي زنجيره‌هاي فولاد است.

سقوط نفت اوپك به پايين‌ترين سطح|بهاي سبد نفتي سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در آخرين معاملات بيش از يك دلار كاهش يافت تا به پايين‌ترين سطح پنج سال اخير سقوط كند. بهاي هر بشكه نفت اوپك در آخرين معاملات از 67 دلار و 31 سنت به 66 دلار و 27 سنت كاهش يافته است. اين در حالي است كه نفت برنت در آخرين روز معاملات هفته گذشته كمتر از 70 دلار در هر بشكه معامله شد. روز جمعه بهاي نفت برنت براي تحويل در ماه ژانويه با 83 سنت كاهش به 68 دلار و 81 سنت در هر بشكه رسيد و نفت سبك امريكا با 90 سنت كاهش 65 دلار و 90 سنت در هر بشكه معامله شد.

ايران و تركيه به تفاهم نرسيدند| مديركل ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري توضيحاتي درباره اختلافات ترانزيتي پيش آمده و حمل و نقل در مرز ايران و تركيه ارايه كرد. محمدجواد عطرچيان در اين باره گفت: براساس موافقتنامه حمل و نقل جاده‌يي ايران و تركيه مصوب مجلس شوراي اسلامي طي 20 سال گذشته از كاميون‌هاي ترك مبلغ ناچيزي اخذ مي‌شد اما از يك سال گذشته تركيه اعلام كرد كه نيازي به سوخت ما ندارد و گفت كه بايد قيمت سوخت به قيمت يارانه‌يي به ما فروخته شود. وي افزود: در مجموع 15 ميليارد دلار تجارت ما با تركيه است كه قرار است اين رقم به 30 ميليارد دلار افزايش پيدا كند.

درخواست لوفت‌هانزا براي اورهال هواپيماهاي ايراني|سفير ايران در آلمان گفت: اخيراً شركت‌ هواپيمايي لوفت‌هانزا درخواستي را براي اورهال كردن قطعات هواپيماي ايراني داده است و در عين حال قرار است از اواخر ژانويه پنج خط پروازي مستقيم بين ايران و آلمان برقرار شود. علي ماجدي به فعاليت‌هاي انجام شده در آلمان اشاره كرد و گفت: به زودي حدود 150 دستگاه ام‌آر‌آي، 300 دستگاه سي‌تي‌اسكن و 30 دستگاه بتاسكن كه قرارداد آن با آلمان منعقد شده است وارد كشور خواهد شد. همچنين يك هزار دستگاه آمبولانس از شركت‌هاي آلماني خريداري شده و قرار است تا با تجهيزات كامل وارد كشور شود و از آلماني‌ها خواسته‌ايم تا پشتيباني اين دستگاه‌ها را نيز بر عهده  بگيرند.

آمادگي اني ايتاليا براي بازگشت به ايران|شركت اني ايتاليا براي مشاركت در فاز سوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين اعلام آمادگي كرده كه اين پيشنهاد با استقبال شركت ملي نفت ايران روبه‌رو شده است. به گزارش مهر، شركت اني ايتاليا اخيرا به صورت رسمي با انجام مكاتباتي با شركت ملي نفت ايران خواستار مشاركت و سرمايه‌گذاري در فاز سوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين در منطقه نفت‌خيز رودخانه كارون شده است. اين شركت تا پيش از افزايش تحريم‌هاي بين‌المللي، در فاز اول و دوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين در قالب قراردادهاي بيع متقابل مشاركت داشت.

زنگنه از سازمان نظام مهندسي استعفا داد|بيژن زنگنه، وزير نفت به دليل مسووليت سنگين در وزارت نفت از عضويت در هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران استعفا داد. زنگنه دليل استعفاي خود را مسووليت سنگين وزارت نفت اعلام كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون