• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

تشكل‌ها

قيمت گوجه فرنگي باز هم كاهش مي‌يابد|معاون اتحاديه بارفروشان كشور با بيان اينكه قيمت گوجه‌فرنگي بين 30 تا 40 درصد كاهش يافته است، به مهر گفت: فراواني عرضه سبب كاهش قيمت اين محصول شده و طي هفته جاري نيز اين افت قيمت ادامه خواهد داشت، ضمن اينكه بهاي انواع فرنگي‌جات نيز با كاهش 10 درصدي همراه بوده است. وي با اشاره به اينكه قيمت ميوه نسبت به هفته گذشته هيچ‌گونه تغييري نداشته است، افزود: در حال حاضر به دليل اينكه در ماه صفر هستيم و مصرف ميوه چندان بالا نيست، قيمت‌ها پايين است اما پس از اين ماه ميوه 10 درصد گران خواهد شد.

قيمت‌هاي جديد نان اعلام شد|رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان نان با تشريح جزييات افزايش به طور متوسط ۳۰ درصدي قيمت آرد و نان در استان تهران گفت: دولت براي بهبود كيفيت نان، كاهش ضايعات و اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها، قيمت آرد و نان را در سراسر كشور اصلاح كرد كه بر اين اساس، كارگروهي كه به رياست استاندار در استان تهران تشكيل شده بود نيز شنبه شب گذشته در رابطه با قيمت نان در اين استان به جمع‌بندي رسيد. محسن لزوميان به مهر گفت: بر اين اساس، قيمت هر قرص نان سنگك 800 تومان، بربري 700 تومان، لواش 225 تومان و تافتون 425 تومان تعيين شده است، ضمن اينكه قيمت انواع نان فانتزي نيز به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از اصلاح قيمت افزايش يافته است.

قيمت انواع گوشت در بازار|ارزان‌ترين و گران‌ترين پروتيين مصرفي در بازار گوشت ايران اعلام شد. به گزارش ايسنا هر كيلوگرم گوشت گوساله در بازار مصرف به طور متوسط 28 تا 30 هزار تومان در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد. هر كيلوگرم گوشت گوسفند نيز در بازار مصرف به طور ميانگين 25 هزار تومان عرضه مي‌شود. گوشت مرغ نيز در يك ماه اخير با فراز و نشيب‌هاي زيادي ‌همراه شد و نوسان قيمت اين ماده پروتييني در سال جاري بي‌سابقه بود كه با تعيين قيمت مصوب از سوي ستاد تنظيم بازار و افزايش جمع‌آوري گوشت مرغ مازاد مصرف از سوي شركت پشتيباني امور دام قيمت اين محصول متعادل شد و اكنون به طور متوسط كيلويي 5900 تومان عرضه مي‌شود. هر كيلوگرم ماهي قزل آلا به طور متوسط 15 هزار تومان به فروش مي‌رسد. همچنين هر كيلوگرم ماهي شير نيز 25 هزار تومان است.
مغز ران گوسفندي به عنوان گران‌ترين نوع گوشت قرمز كيلويي 30 هزار تومان و گوشت مرغ نيز به عنوان ارزان‌ترين و البته پر مصرف‌ترين ماده پروتييني كيلويي 5900 تومان در بازار مصرف عرضه مي‌شود.

كيفيت پايين خودروهاي ايراني|رييس انجمن مديريت كيفيت ايران گفت: كيفيت مديريت خودروي ايراني در مقايسه با جهان، فاصله بسياري دارد. به طوري كه مي‌توان با صراحت گفت ايران از اين نظر 100 پله عقب‌تر از جهان است. فرزين انتصاريان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه كيفيت خودرو با كيفيت مديريت خودرو متفاوت است، گفت: اگر بخواهيم كيفيت خودرو را مدنظر قرار دهيم در ايران، خودروهاي متفاوتي با كيفيت‌هاي متفاوت توليد مي‌شوند. وي افزود: زماني كه بحث مديريت كيفيت خودرو مطرح مي‌شود، كيفيت خودرو به تنهايي مدنظر قرار نمي‌گيرد بلكه تمامي جوانب از مرحله‌ طراحي تا از رده‌ خارج شدن خودرو مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
كاهش 50درصدي مراودات اقتصادي ايران و آلمان|رييس اتاق بازرگاني ايران گفت: در چند سال گذشته حجم روابط اقتصادي ايران و آلمان به كمتر از نصف كاهش يافت در صورتي كه ظرفيت افزايش سطح روابط اقتصادي با آلمان تا بيش از شش ميليارد دلار وجود دارد. به گزارش ايسنا، غلامحسين شافعي، در همايش تجاري ايران و آلمان با بيان اينكه همكاري آلمان در شرايط جديد با توجه به برنامه‌هاي دولت در توسعه صنايع كوچك و متوسط و موضوع انرژي و توسعه حمل و نقل به ويژه حمل و نقل ريلي قابل توجه است، گفت: بحث حمل و نقل ريلي و اتصال كشورهاي آسياي مركزي به درياي آزاد و بازگشايي راه آهن قزاقستان به چين از جمله برنامه‌هايي است كه براي توسعه حمل و نقل ريلي در برنامه‌هاي آتي دولت است و آلمان در اين زمينه تجربيات خوبي دارد كه مي‌توان براي همكاري در آينده برنامه‌ريزي كرد.
وي با بيان اينكه مديريت منابع آب در ايران از موضوعات مورد توجه است، افزود: استفاده از روش‌هاي نوين و مكانيزه آبياري در بخش كشاورزي از موضوعات مورد توجه محسوب مي‌شود كه آلمان در اين زمينه داراي دانش و تجربه كافي است و مي‌تواند به عنوان محور مهم مذاكرات بين دو كشور قرار گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون