• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

نبض هنر

جلسه داوري المان ميادين پاستور و صنعت و خيابان كارگر

جلسه داوري فراخوان طراحي المان حجمي ميادين پاستور و صنعت و داوري فراخوان طراحي المان حجمي با عنوان كار و كارگر با حضور دكتر حجت، دكتر منصور فلامكي، سعيد شهلاپور، حميد شانس، ايرج محمدي و هادي مظفري، معاون فرهنگي و هنرهاي شهري در عمارت عين‌الدوله (نگارخانه برگ) برگزار شد. به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان زيباسازي شهر تهران، در اين جلسه آثار رسيده به دبيرخانه فراخوان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه از مجموع آثار رسيده از طريق فراخوان طراحي المان حجمي ميدان صنعت در نهايت، 9 اثر به مرحله نهايي راه يافت كه از سوي داوران حاضر در جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و سه اثر حايز بررسي مجدد شناخته شد. براساس اين گزارش از آنجا كه طبق بررسي‌هاي صورت گرفته با توجه به وسعت ميدان و حجم تردد ميدان بايد درمورد اثر حجمي آن با حساسيت برخورد كرد قرار شد به همين منظور ارايه‌دهندگان سه اثر برتر در جلسه‌يي با حضور داوران نسبت به رفع نواقص موجود در كار بپردازند. در ادامه اين جلسه، آثار رسيده براي فراخوان طراحي المان ميدان پاستور مورد بررسي قرار گرفت كه تنها يك اثر از ميان كليه آثار رسيده براي اين ميدان واجد ارزش ساخت و طراحي با كمي دخل و تصرف بود كه در نهايت مقرر شد سازنده اثر در جلسه با حضور سعيد شهلاپور و دكتر منصور فلامكي نواقص موجود در طرح ارايه شده را با توجه به درختان موجود در ميدان فعلي رفع و در صورت نياز طرح‌هاي جديدي در مورد ميدان پاستور ارايه كند.

ديدار ايوبي با هيات انتخاب جشنواره فيلم فجر

ايسنا|  رييس سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بعدازظهر شنبه (15 آذر) در ديداري با اعضاي هيات انتخاب جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، از تلاش‌ها و زحمات آنها قدرداني كرد. حجت‌الله ايوبي، رييس سازمان سينمايي كشور با حضور در دبيرخانه جشنواره فيلم فجر با اعضاي هيات انتخاب بخش سينماي ايران جشنواره فيلم فجر ديدار كرد و ضمن سپاسگزاري از زحمات‌شان با آنها به گفت‌وگو پرداخت. هيات انتخاب از اول آذرماه كار بازبيني فيلم‌هاي ثبت‌نام شده در دبيرخانه جشنواره را آغاز كرده‌اند كه بعدازظهر روز گذشته رييس سازمان سينمايي با آنها به بحث در مورد آثار ارايه شده و فيلم‌هايي كه تاكنون بازبيني شده‌اند، پرداخت. رييس سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد كه هيات‌هاي انتخاب سي و سومين جشنواره فيلم فجر متشكل از بهترين، صادق‌ترين و صاحب‌نظرترين در اين عرصه هستند و به خوبي از عهده كار بسيار حساس انتخاب بر مي‌آيند. اعضاي هيات انتخاب بخش سينماي ايران را احمد اميني، رسول صدرعاملي، حسين كرمي، محمدعلي باشه آهنگر، محمد احساني، مجيد رضابالا و بهنام بهزادي تشكيل مي‌دهند.

«سيتيزن فور» بهترين مستند سال 2014

ايسنا| انجمن بين‌المللي مستند جايزه بهترين فيلم مستند سال 2014 را به «سيتيزن فور» ساخته «لورا پويتريس»، روايتگر داستان زندگي «ادوارد اسنودن» افشاگر سازمان امنيت ملي امريكا اعطا كرد. مراسم اعطاي جوايز انجمن بين‌المللي مستند با اعطاي جايزه بهترين مستند سال 2014 به فيلم «سيتيزن فور» ساخته «لورا پويتريس» فيلمساز و روزنامه‌نگار امريكايي برگزار شد.

هري پاتر آنلاين در راه است

وب‌سايت «پاترمور» جي. كي. رولينگ اعلام كرد نويسنده هفت‌گانه معروف «هري پاتر» به مناسبت فرارسيدن كريسمس داستان‌هاي كوتاهي را تا اواخر ماه جاري ميلادي در فضاي مجازي منتشر خواهد كرد. در اين وب‌سايت آمده است: آثار جديدي از رولينگ هر روز در تعطيلات كريسمس شما را شگفت‌زده مي‌كند. براي دسترسي به اين داستان‌ها بايد به معماهاي طرح‌شده پاسخ درست بدهيد. رولينگ اين داستان‌ها را با محوريت شخصيت‌هاي «دراكو مالفوي» و «فلورين فورتسكيو» به نگارش درآورده است. او طي سال‌هاي اخير به نگارش رمان‌هاي بزرگسال روي آورده و به موفقيت پيشين خود افزوده است. «خلأ ناگهاني»، «نواي فاخته» و‌ «كرم ابريشم» سه كتاب اخير و پرفروش اين نويسنده انگليسي هستند. در سال ۲۰۱۲، هشت‌گانه فيلم‌هاي «هري پاتر» به پرفروش‌ترين سري فيلم‌هاي تاريخ با فروشي بالغ بر 7/7 ميليارد دلار رسيد. قبل از آن، سري فيلم‌هاي «جيمز باند» با فروشي بالغ بر 1/6 ميليارد دلار در جايگاه اول قرار داشت.

كويتي‌پور كنسرت برگزار مي‌كند

ايلنا| غلام كويتي‌پور، مداح قرار است در سالن وزارت كشور كنسرت برگزار كند. او سال‌ها تجربه حماسه‌خواني و موسيقي مذهبي دارد. كويتي‌پور پس از تغيير در تاريخ برگزاري اين برنامه در تاريخ ۲۶ و۲۷ آذردر سالن وزارت كشور روي سن مي‌رود و با اجراي گلچيني از آثار منتشر شده از خود در همه اين سال‌ها، به اجراي برنامه مي‌پردازد. آلبوم‌هاي «غريبانه ۱و۲» و آلبوم «خاموش» آثاري هستند كه در همه اين سال‌ها با صداي او منتشر و روانه بازار شده‌اند. اين در حالي است كه او پس از انتشار غيرقانوني نسخه ماكت آلبوم «غريبانه ۲» توسط تهيه‌كننده آلبوم، با اعتراض و شكايت رسمي توانست مانع ادامه توزيع آن اثر در كشور شود. كنسرت كويتي‌پور قرار بود در تاريخ ۱۳ و ۱۴ آذر در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شود و بنا به دلايل نامعلوم برگزاري آن در آن تاريخ ميسر نشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون