• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

عدد نوشت

بازدهي صنعت كارگزاري در سال 93

 دبيركل كانون كارگزاران با رد هرگونه خطر ورشكستگي در صنعت كارگزاري در سال جاري، از بازده ۲۰ تا ۲۳ درصدي اين صنعت در سال ۹۳ خبر داد. در حالي كه ريزش ناتمام شاخص بورس و قيمت سهام شركت‌ها از نيمه دي‌ ماه سال 92 تاكنون ادامه دارد و برخي صنعت كارگزاري را در حال ورشكستگي و ضررهاي زياد مي‌بينند و بر اين باورند كه نرخ سود 20 درصدي بانك‌ها مانع حضور نقدينگي در بورس شده است، دبيركل كانون كارگزاران هرگونه خطر ورشكستگي در صنعت كارگزاري را رد مي‌كند و از بازده 20 تا 23 درصدي اين صنعت در سال 93 خبر داده است.

به گزارش سنا، روح‌الله ميرصانعي در ارزيابي شرايط كنوني كارگزاران و روند فعاليت كارگزاران گفت: بحث ورشكستگي شركت‌هاي كارگزاري از اساس درست نيست و در حال حاضر تنها ميزان درآمد كارگزاران با كاهش روبه‌رو شده است. دبيركل كانون كارگزاران افزود: بررسي صورت‌هاي مالي صنعت كارگزاري در سال 93 نشان از آن دارد كه اين صنعت بازدهي 20 تا 23 درصدي را شاهد بوده است.

 

كاهش قيمت نفت در هفته گذشته

 قيمت نفت در هفته گذشته 5/1 دلار كاهش يافت و به 47 دلار و 7 سنت در هر بشكه رسيد. به گزارش رويترز، در حالي كه آمارهاي ضعيف‌تر از حد انتظار از بازار كار امريكا، بر چشم‌انداز تقاضا در بازار سايه افكنده و توفان جاكويين تهديدي جدي متوجه تاسيسات نفتي در ساحل شرقي امريكا نكرده است، قيمت نفت ديروز حدود يك درصد كاهش يافت. كاهش ارزش دلار كاهش قيمت دلار را محدود كرده است. ارزش دلار به دليل نگراني‌ها از ضعيف بودن اقتصاد امريكا و احتمال عدم افزايش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در اواخر سال جاري كاهش يافت. قيمت نفت برنت روز جمعه با 62 سنت، معادل 3/1 درصد كاهش به 47 دلار و 7 سنت رسيد. قيمت نفت خام امريكا نيز60 سنت، معادل حدود 4/1 درصد كاهش داشت و به 44 دلار و 14 سنت رسيد. هر دو شاخص نفتي در هفته گذشته حدود 3 درصد معادل 5/1 دلار افت داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون