• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

ولايتي:

لغو تحريم‌ها محور مذاكرات آينده است

 

گروه سياسي|علي اكبر ولايتي مي‌گويد كه در زمينه هسته‌يي بايد مذاكره داشته باشيم، نظارت بيشتر باشد و در چارچوب خطوط قرمزي كه تعيين شده تعامل‌ داشته باشيم و از طرفي هم آنها تحريم‌ها را نه تعليق بلكه لغو كنند. به گزارش مهر، گزيده اظهارات علي اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در امور بين‌الملل، رييس مركز تحقيقات استراتژيك و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به شرح زير است:
   در مورد مسائل هسته‌يي كه بسيار اساسي است هم از ابتدا تاكنون مذاكره كرده‌ايم، منتهي در مذاكره، اصولي بايد رعايت شود. اولا چارچوبي ترسيم شده و كساني كه مذاكره مي‌كنند از آن چارچوب نبايد تجاوز كنند. اين همان خطوطي است كه بارها از آن صحبت شده كه توسط مقام معظم رهبري ترسيم شده و مي‌شود.
  هر تصميمي توسط كنگره گرفته شود، رييس‌جمهور مي‌تواند وتو كند مگر اينكه بيش از دو سوم راي را داشته باشد. حاكميت اصلي و گرداننده صحنه امريكا كه هر دو حزب در آن شركت دارند هر تصميمي گرفتند همان اجرا مي‌شود. حالا رييس‌جمهور دموكرات باشد يا جمهوري‌خواه    فرقي نمي‌كند.  
   تحريم مهم است. اصلا مذاكره دو ركن دارد؛ يكي بحث هسته‌يي و مشخص كردن روش كار در امر هسته‌يي در چارچوبي كه مورد قبول ما است و ديگري رفع تحريم‌ها. براساس مذاكرات ژنو، بايد مذاكره و توافق دوطرفه باشد يعني در زمينه هسته‌يي مذاكره داشته باشيم، نظارت بيشتر باشد و در چارچوب خطوط قرمزي كه تعيين شده تعامل‌ داشته باشيم و از طرفي هم آنها تحريم‌ها را نه تعليق بلكه لغو كنند.
  كار آساني نيست ولي اين مذاكرات بالاخره فراز و نشيب و مشكلاتي دارد اما من آينده را روشن مي‌بينم، زيرا جمهوري اسلامي ايران مصمم به ايستادگي و مقاومت است و تجربه نشان داده هر دولتي كه مقاومت كند و از خواسته‌هاي به حق و مشروعش دفاع كند در نهايت به مقصد مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون