• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

گزارش خاكسپاري كاپيتان‌ پرسپوليس در بابل

نوروزي در خاك زادگ اهش آرام گرفت

مراسم تشييع پيكر مرحوم «هادي نوروزي» صبح روز شنبه از ساعات نخستين بامداد از ميدان سپاه شهر بابل به طرف فرمانداري اين شهر آغاز شد. حدود 50 هزار نفر براي تشييع پيكر كاپيتان تيم فو‌تبا‌ل پر‌سپوليس به محل اين مراسم رفته بودند. ازدحام جمعيت به حدي بود كه ترافيك پنج كيلومتري در خيابان اصلي شكل گرفته بود؛ به همين دليل اتوبوس بازيكنان پرسپوليس به سختي توانست به محل ورزشگاه هفت تير بابل برسد. روي يك خودرو بلندگوهاي بزرگي نصب شده بود كه از طريق آن نوحه‌هايي به صورت محلي پخش مي‌شد. يگان‌هاي نيروي انتظامي تلاش زيادي مي‌كردند تا نظم و امنيت خاصي به مراسم تشييع بدهند، اما به دليل ازدحام جمعيت اين كار اتفاق نيفتاد و بي‌نظمي عجيبي در اين مراسم در جريان بود. پيكر مرحوم نوروزي در ورزشگاه هفت تير بابل تشييع شد و از بابل به زادگاهش منتقل و به خاك سپرده شد. از تشييع‌كنندگان خواسته شده بود كه به همراه يك شاخه گل به بدرقه هادي نوروزي بيايند. اين مراسم چيزي حدود 90 دقيقه به طول انجاميد و مردم حاضر در ورزشگاه با شعار« خداحافظ هادي با تعصب» پيكر آن مرحوم را تشييع كردند. گزارش خبرنگار ما حكايت از اين دارد كه جاده‌هاي منتهي به روستاي محل زادگاه و دفن مرحوم نوروزي به‌شدت پر ازدحام و با ترافيك سنگيني مواجه بود.

حسين نيازآذري نماينده بابل در ميان تشييع‌كنندگان پيكر هادي نوروزي بود، اعضاي شوراي اسلامي شهر بابل، فرمانده سپاه شهرستان بابل و مسوولان شهرستاني در اين مراسم حضور داشتند. هاني نوروزي پسر هادي نوروزي با در دست گرفت عكس پدر، غم از دست دادن مردي با اخلاق را به حاضرين و طرفداران فوتبال نشان داد. امام جمعه شهرستان بابل، غلامرضا بهروان از طرف سازمان ليگ فوتبال ايران به همراه بسياري از پيشكسوتان از جمله حميد استيلي و احمدرضا عابدزاده در مراسم حضور داشتند.

در حالي كه گروه موسيقي نظامي در حال نواختن و اداي احترام به پيكر كاپيتان فقيد پرسپوليس بودند؛ مردم ورزش دوست شهرستان بابل و استان مازندران به وداع با اين ورزشكار پرداختند. حجت‌الاسلام روحاني امام جمعه بابل در سخناني با بيان تسليت و ابراز همدردي همراه با خانواده مرحوم نوروزي وارد جايگاه ورزشگاه هفتم تير شد. چندين تن از بازيكنان پرسپوليس شب گذشته به بابل رفته بودند و سايرين هم شنبه صبح خودشان را به شهرستان بابل رساندند. مردم با در دست گرفتن شاخه‌هاي گل و همراه با نوحه‌خواني محلي در حال همدردي و وداع با مرد با اخلاق فوتبال ايران بودند. حدود ساعت 11 مراسم تشييع پيكر هادي نوروزي در ورزشگاه هفتم تير بابل به پايان رسيد و طبق برنامه پيكر اين جوان ورزشكار به روستاي زادگاهش در روستاي كپورچال منتقل ‌شد. در شهر بابل از سوي شهرداري، بنرها و پوسترهاي مختلفي با مضمون خداحافظ كاپيتان بزرگ به چشم مي‌خورد. ساعت 12:20 كاپيتان پرسپوليس در ازدحام چند هزار نفري مردم علاقه‌مند به فوتبال در خانه ابدي جاي گرفت. ازدحام جمعيت به شكلي بود كه علي دايي، حميد استيلي به همراه بسياري از بازيكنان و پيشكسوتان حاضر در مراسم در ابتدا نتوانستند بر سر مزار آن مرحوم حاضر شوند. هرچند كه در نهايت علي دايي و ديگر سرخپوشان توانستند بر سر مزار هادي نوروزي حاضر شوند. از ديگر افرادي كه موفق شدند بر سر مزار مرحوم نوروزي حاضر شوند مي‌توان به ميثم بائو و محسن بنگر اشاره كرد. ساعت 13:30 بازيكنان پرسپوليس پس از ساعت‌ها انتظار و با خلوت‌تر شدن محل توانستند بر سر مزار هادي نوروزي حاضر شوند و براي او فاتحه‌اي بخوانند. همسر مرحوم نوروزي نيز در اين كار هم‌تيمي‌هاي هادي را همراهي كرد. در حالي كه از ابتداي آغاز مراسم تدفين مرحوم نوروزي، بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس نتوانسته بودند بر سر مزار او حاضر شوند، سرانجام توانستند از ازدحام جمعيت عبور كنند و بر سر مزار همبازي خود حاضر شوند. ساعت 14:20 برانكو ايوانكوويچ سرمربي سرخ‌پوشان بر سر مزار كاپيتان فقيد اين تيم حضور يافت.

ساعت 15مراسم پايان يافت و مشايعت‌كنندگان پيكر هادي نوروزي و اهالي منطقه محل دفن را ترك كردند. برخلاف شايعات مطرح شده هيچ اتفاق ناگواري در جريان مراسم تدفين رخ نداد و همه در سلامت كامل محل را ترك كردند. اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس با اتمام مراسم سوار اتوبوس شدند تا به تهران بازگردند. از ساعت 19 نيز مراسم شام غريبان مرحوم نوروزي در ميدان اصلي شهر بابل برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون