• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

خبر كوتاه

افسران وادا از وزنه‌برداران تست دوپينگ گرفتند

افسران وادا با حضور در اردوي تيم ملي وزنه‌برداري از نفرات حاضر در اردو تست دوپينگ گرفتند. 10وزنه بردار حاضر در اردوي آماده‌سازي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان صبح ديروز (شنبه 11مهرماه 94) در حين انجام تمرين صبحگاهي خود و پس از حضورسرزده افسران وادا در كمپ تيم‌هاي ملي وزنه‌برداري براي دادن تست دوپينگ حاضر شدند تا ماموران آژانس بين‌المللي مبارزه با دوپينگ (وادا) از آنها قبل از اعزام به مسابقات جهاني 2015 امريكا نمونه‌گيري و آزمايش به عمل آورند. نادوي ايران پيش از اين چند بار از ملي پوشان بزرگسال تست داخلي گرفته است كه پاسخ تمام نمونه‌گيري‌ها نيز منفي اعلام شد.

 

برگزاري اولين فستيوال ملي فوتبال پايه دختران

اولين فستيوال ملي فو‌تبا‌ل پايه دختران رده سني زير 12 سال با همكاري آكادمي ملي فو‌تبا‌ل سيزدهم آبان ماه مصادف با روز دانش‌آ‌مو‌ز‌ برگزار مي‌شود. اين فستيوال كه قرار بود هفدهم مهر ماه در زمين چمن آكادمي ملي فو‌تبا‌ل برگزار شود به دليل تعامل استان‌ها براي مشاركت همه‌جانبه در برگزاري فستيوال، در روز سيزده آبان ماه مصادف با روز «دانش‌آ‌مو‌ز‌» برگزار مي‌شود تا استان‌هاي بيشتري براي شركت در اين فستيوال مشاركت داشته باشند. اين فستيوال با همكاري آكادمي ملي فو‌تبا‌ل و با كمك كميته‌ بانوان فدراسيون فو‌تبا‌ل، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش با هدف تشكيل اولين تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل دختران در رده سني زير 12 سال و براي پشتوانه سازي براي تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل و فوتسال بانوان برگزار خواهد شد.

 

2 دووميداني كار كنيايي به دليل دوپينگ محروم شدند

جوزفين جپكويچ و آگاتا جروتو توسط فدراسيون د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني كنيا، دو و چهار سال محروم شدند. تست دوپينگ اين دو ورزشكار د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني مثبت اعلام شده است. اين دو ورزشكار از 6 هفته‌ بعد از محروم شدن جويس زاكاري و كوكي مانونگا، دو د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني كار ديگر كنيا محروم شدند. جپكورير، دونده جاده كنيا نيز در 31 دسامبر 2014 به دليل دوپينگ محروم شد. فدراسيون د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني كنيا در بيانيه‌اي اعلام كرد ورزشكاراني كه از 15 مارس 2015 براي دو سال محروم شده‌اند، تا 14 مارس 2017 محروم خواهند بود و ورزشكاراني كه از بيستم مه ‌2015 به مدت چهار سال محروم شده‌اند، تا 19 مه ‌2019 نمي‌توانند در مسابقات شركت كنند. محروميت دو د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني كار ديگر از كنيا نشان مي‌دهد توجه لازم به فعاليت‌هاي ضد دوپينگ در كنيا نشده است.

 

دستگيري 9 ورزشكار روس در فرودگاه اينچئون

9 ورزشكار روس كه قرار بود در بازي‌هاي ارتش‌هاي جهان در مونگ يونگ كره جنوبي مسابقه دهند به دليل استفاده از مشروبات الكلي و داشتن حالت غيرطبيعي در پرواز خود از مسكو، از كره اخراج شدند. پنج نفر از اين ورزشكاران مرد و چهار نفر نيز زن بودند كه هنوز اسم آنها مشخص نشده است. اين 9 نفر متهم شدند كه قوانين امنيتي هوايي كره را رعايت نكرده‌اند. به همين دليل در فرودگاه بين‌المللي اينچئون توسط پليس دستگير شدند. آنها در دفتر مهاجرت اينچئون بازداشت و از شركت در بازي‌هاي ارتش‌هاي جهان محروم شدند. اداره مهاجرت كره جنوبي به رويترز اعلام كرد كه هر 9 ورزشكار روس ديپورت شده‌اند. اين بازي‌ها ششمين دوره از بازي‌هاي ارتش‌هاي جهان است. هفت هزار ورزشكار از 117 كشور دنيا در 24 رشته ورزشي در اين مسابقات شركت مي‌كنند. پارك گون هي، رييس‌جمهور كره جنوبي در افتتاحيه اين مسابقات سخنراني كرد. اين بازي‌ها از امروز تا يازدهم اكتبر ادامه خواهد داشت. اولين دوره از اين مسابقات در سال‌ 1995 در رم برگزار شد و دوره پيش نيز در سال 2011 در ريودوژانيرو برزيل برگزار شده بود.

 

باشگاه وستهام: جزييات اجاره ومبلي را منتشر نمي‌كنيم

در پي اجاره استاديوم المپيك 2012 لندن از سوي باشگاه وستهام يونايتد، مديران اين استاديوم اعلام كردند با انتشار عمومي جزييات مربوط به اجاره‌نامه اين استاديوم به باشگاه وستهام مخالف هستند. ماه گذشته دفتر كميسيون اطلاعات انگليس اعلام كرد كه قوانين مربوط به اين معامله بايد به صورت عمومي منتشر شود تا آزادي اطلاعات در كشور برقرار شود. با اين حال، شركت توسعه ميراشالندن (LLDC) و باشگاه وستهام يونايتد درخواست كردند كه جزييات اين معامله خصوصي باقي بماند. LLDC اين درخواست را رسمي كرد و اعلام كرد كه منتشر كردن جزييات در مذاكرات آينده خلل ايجاد مي‌كند. وستهام يونايتد در سال 2013 توانست امكان اجاره استاديوم المپيك را به دست آورد. از آن زمان، 272 ميليون پوند براي تبديل اين استاديوم به يك استاديوم فو‌تبا‌ل هزينه شده است. اين قرارداد 99 ساله است و از فصل 17-2016 آغاز مي‌شود و هر ساله باشگاه وستهام 5/2 ميليون يورو بابت اين اجاره مي‌پردازد. وستهام يونايتد اعلام كرده از بستن اين قرارداد راضي است و جزييات مربوط به آن به اندازه كافي تاكنون منتشر شده‌اند.

 

پرونده كانديداي رياست فيفا در كميته‌ اخلاق

چونگ مونگ جون، كانديداي اهل كره جنوبي براي رياست فيفا، ممكن است مجبور شود كه از اين انتخابات كناره‌گيري كند. كميته‌ اخلاق فيفا در حال بررسي فعاليت‌هاي چونگ مونگ جون در زمينه ميزباني‌هاي سال‌هاي 2018 و 2022 است. طبق گزارش‌ها، هفته‌ آينده كميته‌ اخلاق درباره فعاليت‌هاي مسوولان فيفا و همچنين نايب رييس اين سازمان حكم نهايي را خواهد داد. چونگ مونگ جون قبل از انجام انتخابات براي ميزباني جا‌م جها‌ني 2018 و 2022 ملاقات‌هايي داشته و درخواست 777 ميليون دلار براي گسترش ورزش در كره جنوبي كرده است. كميته‌ اخلاق فيفا در حال بررسي اين مساله بوده و احتمال مي‌دهد چونگ مونگ جون، در مساله خريد راي‌ها نقش داشته است. در صورتي كه چونگ محكوم شود، به مدت 15 سال از انجام فعاليت‌هاي مربوط به فو‌تبا‌ل محروم مي‌شود و در انتخابات رياست فيفا شركت نخواهد كرد. ميشل پلاتيني، شاهزاده علي و زيكو نامزدهاي جانشيني بلاتر هستند. چونگ پيش از اين اعلام كرده بود كه فيفا در نابساماني به سر مي‌برد. او انجام هرگونه كار خلاف قانون، به خصوص در‌ رابطه با دادن هدايا به كشورهاي پاكستان و هاييتي در سال 2010 را تكذيب كرده است. البته پلاتيني و بلاتر از سوي كميته‌ اخلاق تحت بررسي هستند.

 

انگليس، دونده پناهنده آفريقايي را ديپورت كرد

جيمي تورونكا، دونده سرعت اهل سيرالئون كه در سال 2014 در بازي‌هاي مشترك المنافع گلاسكو شركت كرده بود، قصد داشت در انگليس بماند اما درخواست او براي ماندن در انگليس رد شد. تورونكا 21 ساله بعد از پايان بازي‌هاي مشترك‌المنافع گم شده بود و به كشور خود بازنگشت. او به دليل ترس از ابولا كه چهار هزار نفر را در كشور او كشته بود، نمي‌خواست به سيرالئون بازگردد. تورونكا سرانجام در ماه مارس 2015 در لندن دستگير شد و تهديد به ديپورت شد. داستان او در سراسر جهان پيچيد و حتي باعث شد يكي از دانشجويان دانشگاه كمبريج، كمپيني براي كمك مالي به اين دونده جوان تشكيل دهد و 31 هزار و 465 پوند براي او جمع‌آوري كرد. درخواست ماندن اين دونده در انگليس نيز 25 هزار امضا دريافت كرد. سخنگوي اداره مهاجرت انگليس در اين باره گفت: تمامي درخواست‌ها براي ويزا با توجه به شرايط فرد و قوانين مهاجرت بررسي مي‌شوند. آقاي تورونكا صلاحيت لازم براي مهاجرت به انگليس را طبق قوانين ندارد. در حال‌ حاضر تورونگا نگران سرنوشت خود است. او در اين باره گفت: هيچ‌كس در سيرالئون از من مراقبت نخواهد كرد و شرايط براي تمرين نيز در آنجا بسيار بد است. فكر نمي‌كنم اگر برگردم بتوانم دوباره تمرين كنم. رييس انجمن د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني سيرالئون اعلام كرده بسياري از دوندگان در اين كشور خودشان تمرين مي‌كنند و بيشتر در استاديوم‌هاي مدارس اين كار را انجام مي‌دهند.

 

حضور «جت لي» در مسابقات ووشوي قهرماني جهان

«جت لي» معروف‌ترين ووشوكار كه به يك ستاره سينمايي تبديل شده است، به عنوان ميهمان ويژه در مراسم افتتاحيه سيزدهمين دوره مسابقات جهاني ووشو در جاكارتا حضور خواهد يافت. اين هنرپيشه نامدار سينماي جهان در مسابقات جهاني اندونزي، يكي از مدال‌هاي قهرماني را اهدا خواهد كرد و همچنين در كنار هواداران حضور خواهد يافت. «جت لي» كه در سن 11 سالگي فعاليت در ووشو را آغاز كرد، عضو اصلي تيم ووشوي پكن است كه در طول زندگي ورزشي خود، پنج بار قهرمان ملي چين شده است. وي با تيم ملي ووشوي چين به ده‌ها كشور مسافرت كرده و در سال 1974 به ايالات متحده امريكا رفت و در آنجا روي چمن محوطه كاخ سفيد براي رييس‌جمهور «ريچارد نيكسون» حركات نمايشي ووشو را اجرا كرد. «جت لي» با كناره‌گيري از ووشو در سن جواني، اولين حضور خود در سينما را با فيلم «معبد شائولين» در سال 1983 رقم زد و خيلي زود يكي از معروف‌ترين ستاره‌هاي سينماي هنگ كنگ شد. در ادامه وي به هاليود رفت و در فيلم‌هاي Lethal Weapon 4 و The Mummy ظاهر شد. جت لي براي نقش خود در فيلم «ژانگ ييمو» نيز به عنوان قهرمان از او ياد مي‌شود. او همراه با ابر ستارگاني همچون بروس لي و جكي چان، ووشو را در سراسر جهان گسترش داد و زندگي خود را به ترويج اين ورزش اختصاص داد. جت لي كه از سال 2008 به عنوان سفير فدراسيون جهاني ووشو منصوب شده است، بنيادي را در اختيار دارد كه براي امدادرساني به مردم چين با صليب سرخ چين همكاري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون