• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3361 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر

چهره‌ها- گفته‌ها

خطر جاسوسي در زيرساخت‌ها پس از برجام

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: چهره تهديدات پس از برجام تغيير خواهد كرد و جاسوسي در زيرساخت‌هاي كشور يكي از خطرات جدي پس از برجام است. به گزارش مهر سردار غلامرضا جلالي، در پاسخ به سوالي منبي بر اينكه ماهيت تهديدات پس از توافق هسته‌اي چه تغييري است و رويكرد سازمان پدافند غير عامل چيست، اظهار كرد: تحولاتي كه در كشور در چارچوب تهديدات پس از برجام اتفاق خواهد افتاد طبيعتا يك رويكرد جديد از سوي دشمن است. وي با بيان اينكه در ادبيات امريكايي شاهد نگاه براي نفوذ و گسترش پس از برجام هستيم، ادامه داد: لازم است تهديد‌شناسي جديدي انجام شود. سردار جلالي گفت: چهره تهديدات پس از برجام تغيير مي‌كند و با توجه به پيش‌بيني‌ها توسعه حوزه جاسوسي در زيرساخت‌هاي كشور يكي از خطرات جدي است كه بايد با آن مقابله شود. وي افزود: استحكام بخشي به مراكز هسته‌اي در پدافند غير عامل كار سنگيني بود كه انجام شده است. در فردو، نيروگاه اصفهان و نطنز توانسته‌ايم بحث گزينه حمله نظامي را به‌شدت كاهش دهيم. سردار جلالي با بيان اينكه بايد نسبت به امريكا و رويكردهاي آن پس از برجام نگاه كاملا دقيق و هوشمندانه‌اي داشته باشيم، اظهار كرد: رفتار و كردار آنها را بايد در چارچوب برجام كنترل كنيم و اظهارات آنها مي‌تواند باعث نقض مفاد برجام شود. وي ادامه داد: سپرهاي دفاعي كه در عرصه سايبري ايجاد كرده‌ايم در دو سال گذشته هيچ نوع نفوذ در فضاي سايبري نداشته‌ايم.

 

ابوطالبي:

ملت اميدوار است برجام نيز هرچه سريع‌تر
از مجلس عبور كند

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور با اشاره به راي بالاي اعتماد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به وزير راه و شهرسازي گفت: ملت اميدوار است برجام نيز هرچه سريع‌تر از مجلس عبور كند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، حميد ابوطالبي، معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور در صفحه شخصي خود در توييتر راي بالاي اعتماد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به وزير راه و شهرسازي اين اعتماد را به رهبر معظم انقلاب، رييس‌جمهور و ملت بزرگ ايران تبريك گفت و افزود: اين استيضاح و نتيجه آن پيام‌هاي ديگري هم در بر داشت. ابوطالبي در تشريح اين پيام‌ها تصريح كرد: اعتماد افزون‌تر، نشان‌دهنده ارزش بالاي سال همدلي دولت وملت براي نمايندگان است؛ اين توجه افتخارآفرين است راي بالاتر نشان داد كه نمايندگان با وجود اتهامات و سخناني كه مطرح شد، همچنان اميدمردم به دولت را ارج مي‌نهند و در كنار دولت براي خدمت ايستاده‌اند. وي ادامه داد: سياست‌هاي اقتصادي دولت مورد تاييد اكثريت نمايندگان است و دولت هم همواره توجه كافي به نظرات آنان مي‌كند، اين همدلي و همكاري قطعا تداوم خواهد داشت. معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور اظهار داشت: اين اعتماد روزافزون، سرمايه دولت براي عبورازمشكلات سال‌هاي بي‌تدبيري است، لذا دولت آن را ارج نهاده وتمام تلاش خود براي حفظ آن را به‌كار خواهد برد. ابوطالبي با بيان اينكه يكي از نمادهاي مهم اين همكاري، عبور برجام از مجلس و گشوده شدن راه خدمت بيشتر و بالاتر دولت خواهد بود، كه ملت اميد دارد هرچه سريع‌تر صورت پذيرد، خاطرنشان كرد: پاسخ به اين انتظار بالاي مردم (عبور برجام) و اعتماد روزافزون نمايندگان محترم ملت به دولت نيز ستودني است.

 

انتقاد منتظري نسبت به بداخلاقي برخي
در تريبون‌هاي عمومي

رييس ديوان عدالت اداري نسبت به برخي بداخلاقي‌ها و توهين به افراد از تريبون‌هاي عمومي انتقاد كرد. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري در جلسه چهاردهم مهرماه هيات عمومي با تاكيد بر اينكه اهانت به افراد در تريبون‌ها به هيچ روي قابل دفاع و توجيه‌پذير نيست، اظهار كرد: اين‌گونه نيست كه اگر كسي نماينده مجلس شد و تريبوني را در اختيار گرفت، مجاز باشد هر حرفي را كه به ذهنش مي‌رسد، بدون رعايت ادب و نزاكت اسلامي بيان كند. وي افزود: مسوولان چه آنهايي كه در مقام قضاوت نشسته‌اند و چه كساني كه بر كرسي مجلس تكيه زده‌اند يا به عنوان مدير دولتي مسووليتي را پذيرفته‌اند، وظيفه داريم در حكم مجموعه كارگزاران نظام، اخلاق اسلامي را رعايت كنيم. رييس ديوان عدالت اداري تصريح كرد: اگر ما به عنوان كارگزاران نظام اسلامي، اخلاق را رعايت نكنيم و هر آنچه به ذهن‌مان مي‌رسد، بر زبان بياوريم، از جامعه و مردم كوچه بازار چه انتظاري مي‌توان داشت؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون