• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3361 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر

حامد بهداد دوباره وارد دنياي موسيقي شد

بين خواندن و مردن خواندن را انتخاب مي‌كنم

اعتماد|بحث حضور ستاره‌هاي سينما در عرصه‌ موسيقي سال‌هاست مخالفان و موافقان خودش را دارد. در اين ميان «حامد بهداد» سال‌هاست كه در اين عرصه به شكل تقريبا حرفه‌اي فعاليت دارد و آلبوم منتشر شده هم دارد، او سال‌ها پيش در فيلم «گربه‌هاي ايراني» هم حضور پيدا كرد كه در آن به معرفي چند گروه موسيقي زيرزميني پرداخته شده بود. با اين وجود او حالا در نقش تهيه‌كننده ظاهر شده و آلبومي را تهيه كرده است كه «احمدرضا عبيدي» خوانندگي آن را برعهده دارد. او به شرايط اين سال‌هاي توزيع و پخش آثار موسيقايي خوانندگان مستعد اما گمنام عرصه موسيقي انتقاد دارد. او حالا به عنوان حامي خواننده‌اي فعاليت مي‌كند كه نام «ججو» را به عنوان نام هنري خود انتخاب كرده است. حالا «بهداد» مي‌گويد: ‌«اگرچه كلمه «سمبل» براي اين آلبوم موسيقايي انتخاب شده است، اما مطمئن باشيد در احوالش سمبل كاري در كار نيست. اين آلبوم نتيجه تلاش يك گروه موسيقايي است كه از سرمايه كمي برخوردار بودند اما تمام تلاش خود را انجام دادند تا اثر متفاوتي را به بازار ارايه دهند. ما شايد در اين آلبوم متوجه فقر كار به لحاظ سرمايه‌گذاري باشيم، اما حتم دارم كه حال آلبوم سمبل نيست.»

«بهداد» مي‌گويد هنرمندي هستم كه از حاشيه يك شهرستان به مركز پايتخت رسيده است و درباره خودش هم صادقانه مي‌گويد كه صداي خوبي ندارم: «منكر علاقه‌مندي هايم هم به موسيقي نمي‌شوم و قطعا بين خواندن و مردن خواندن را انتخاب مي‌كنم. من مي‌خواهم ساز بزنم و آواز بخوانم و به طور حتم قضاوت‌هاي دلخراش اين فضا هم نمي‌تواند در كار من اهميت داشته باشد. من آن چيزي كه بدنم به من دستور بدهد را انجام مي‌دهم اما ميل اينكه بخواهم آلبومي را جمع‌آوري كنم و آن را در بازار موسيقي ارايه بدهم، فعلا در من وجود ندارد.»

او بيش از ۴۰ آهنگ ساخته است كه همواره به دنبال خواننده‌هايي براي اين كارهاست تا آنها را بخوانند، از سوي ديگر اگر زماني هم بخواهد برنامه‌اي را اجرا كند، ترجيح مي‌دهد آن برنامه يك اجراي زنده خيريه باشد كه در آن از دستمزد خبري نباشد.

«احمدرضا عبيدي» - خواننده آلبوم «سمبل»- هم در اين زمينه مي‌گويد نام اين آلبوم بر اساس فكر و ايده‌اي بوده كه به آن اعتقاد زيادي داشته است: ««سمبل» يك كلمه كاملاً ايراني است و من طي سال‌هايي كه از خدا عمر گرفتم با اين واژه درگيري‌هاي فراواني داشته‌ام. به نظر من سمبل كاري در بسياري از كارهاي ما ايراني‌ها متاسفانه نتيجه‌هاي بد و غيرانساني داشته و اتفاقا به همين جهت بود كه دوست داشتم اين كلمه را بزرگ كنم و از آن براي انتخاب نام آلبومم استفاده كنم زيرا معتقدم از اين مهم‌تر عنوان ديگري وجود ندارد.»

اين خواننده كه نام «ججو» را به عنوان نام هنري خود انتخاب كرده، مي‌گويد:« بسياري از فواصل موسيقي منطقه خراسان به‌شدت نزديك به سبك بلوز است و بچه‌هاي خراسان خيلي راحت مي‌توانند اين شيوه را تجربه كنند. »

وي در توضيح انتخاب عنوان ججو براي تخلص هنري خود نيز گفت: ججوخان نام يكي از سرداران نادرشاه افشار بود كه با روس‌ها مي‌جنگيد، من نيز اين عنوان را براي خود انتخاب كردم تا به نوعي ارادتم را به سرداران خراسان بيان كنم.

حامد بهداد تهيه‌كننده آلبوم «سمبل» نيز در اين نشست خبري گفت: «آنهايي كه تلرانس احساس هنرمند را دريافت مي‌كنند با شنيدن اين آلبوم كه عنوان ويژه‌اي هم براي آن انتخاب شده، متوجه مي‌شوند كه كار احوال خوبي دارد. من معتقدم كه اين اثر بعد از انتشار خود در بازار موسيقي مي‌تواند با استقبال خوبي از سوي مخاطبان مواجه شود. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون