• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3369 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

محمدجواد لاريجاني:

همه از جمله منتقدان بايد از دولت در اجراي برجام حمايت كنند

 

گروه سياسي| حالا ديگر «برجام» محور وفاق مي‌شود. تمام كساني كه روزي با اصل مذاكرات مخالف بودند و به تدريج آن را به متن توافقنامه هسته‌اي هم تسري دادند حالا بايد بدانند كه فرصت انتقاد گذشته است. اكنون همه بايد به اين باور برسند كه تنها بايد دولت را در اجراي برجام ياري رسانند. اين توصيه‌ها اين‌بار از سوي دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه بيان مي‌شود. محمدجواد لاريجاني كه همواره از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران دفاع كرده و بارها اعلام كرده كه دلش به روحاني و تيم مذاكره‌كننده قرص است، زمان اعلام ديدگاه‌هاي مختلف درباره مذاكرات هسته‌اي و برجام را فرصتي سپري شده مي‌داند و مي‌گويد: «از اين پس همه از جمله منتقدان بايد از دولت در اجراي برجام و توافق هسته‌اي حمايت كنند.» دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه كه ميهمان گفت‌وگوي ويژه خبري پنجشنبه‌شب شبكه دو سيما بود، با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري‌ از خطرات نفوذ دشمن با مذاكرات هسته‌اي هم ياد كرد و گفت: «امريكا و غربي‌ها در جريان مذاكرات هسته‌اي و پس از آن اينگونه القا كردند كه ايران پس از 37 سال ايستادگي در برابر امريكا مجبور به زانو زدن شد. قصد امريكا اين است كه القا كند ايران در استراتژي مقاومتش شكست خورد و اگر اينگونه شود ديگر طرف‌هايي كه در جاهاي ديگر مشغول مقاومت هستند روحيه‌شان را از دست خواهند داد». لاريجاني همچنين در خصوص محكوميت جيسون رضاييان خبرنگار واشنگتن پست و احتمال مبادله وي با برخي زندانيان ايراني در امريكا گفت: «نيازي به اين معامله وجود ندارد.» به گزارش ايسنا، گزيده صحبت‌هاي محمد جواد لاريجاني در ادامه مي‌آيد:

برخي مسوولان امريكايي و غربي با وقاحت مي‌گويند بايد از هر روشي براي تغيير حكومت ايران استفاده كنيم. اين توهيني بزرگ به يك ملت است و هر دولتي كه چنين توهيني به ملت ايران مي‌كند بايد به طور كامل روابط‌مان را با آن قطع كنيم.

امريكايي‌ها احساس مي‌كنند كه مسائل اقتصادي، ايران را پذيراي سلطه آنها كرده است. حرف‌هاي برخي مسوولان در اين باره هم امريكايي‌ها را تشجيع كرد. مذاكرات هسته‌اي بنا بود صرفاً راجع به مسائل هسته‌اي باشد. اما امريكايي‌ها چند پيوست از جمله مسائل نظامي كشور را به آن اضافه و در عمل باج‌گيري‌هاي فراواني را براي خود طراحي كردند.

نفوذ؛ لايه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، افكار عمومي، نظامي و امنيتي دارد. اگر بچه‌هاي ما در آينده بخواهند مستقل باشند امروز بايد براي‌شان سلطه‌گري و خوي استكباري امريكا و استراتژي آن را توضيح دهيم. حقوق بشر از جمله مكانيزم‌هاي نفوذ و فشار است.

هر چقدر مساله نفوذ را جدي بگيريم، استقلال و توانمندي كشورمان را بيشتر تضمين كرده‌ايم.

جرم جيسون رضاييان و محكوميت وي تاثيرگذاري در حوزه‌هاي تصميم‌گيري بود. با وجود تبليغات اخير غربي‌ها مبني بر تلاش ايران براي مبادله جيسون رضاييان با شماري از زندانيان ايراني در امريكا، بايد بگويم نيازي به معامله وجود ندارد. زيرا بخش عمده‌اي از ايرانيان محبوس در امريكا اتهام‌شان نقض تحريم‌هاست در حالي كه جرمي مرتكب نشده‌اند. ارتباطات جيسون رضاييان با برخي افراد سبب محكوميت وي شد. امريكايي‌ها مي‌خواهند اينگونه القا كنند كه سيستم قضايي ايران در پي حق و عدالت نيست و به فكر معامله است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون