• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

محمدرضا باهنر در پاسخ به خبرنگار «اعتماد»:

هزار نفر اصولگرا در تهران ثبت‌نام مي‌كنند

100 اصولگراي شناخته شده آماده كانديداتوري از تهران هستند

 

مريم وحيديان/ محمدرضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسين روز گذشته در نشست خبري به تشريح مواضع تشكل خود درباره وضعيت كنوني اصولگرايان براي حضور در انتخابات آتي مجلس و موضوعات ديپلماسي و منطقه‌اي از جمله برجام و نشست وين پرداخت. وي با بيان اينكه امروز وحدت اصولگرايان را بدون جامعه مدرسين پيگيري مي‌كنيم، گفت: اين تشكل اعلام كرده كه در تعيين مصاديق وارد نمي‌شود. از طرفي شوراي هماهنگي اصولگرايان كه طبق اعلام قبلي اصولگرايان بايد تا پايان مهر ماه تشكيل مي‌شد هنوز تشكيل نشده است. به گفته محمدرضا باهنر آنها تلاش مي‌كنند تا پيش از دهه اول دي ماه اين شورا كار خود را آغاز كند.

جامعه مدرسين در تعيين مصاديق وارد نمي‌شود

محمدرضا باهنر در خصوص تعويق وعده تشكيل شوراي هماهنگي اصولگرايان گفت: نمي‌توانيم بگوييم كه تا الان هيچ اتفاقي نيفتاده، رايزني‌هايي در اين موضوع انجام شده است. جامعه مدرسين حوزه علميه قم قطعا اعلام كرده در جريان انتخابات آتي مجلس ورود نمي‌كند مگر اينكه ضرورتي در نامزدهاي قم احساس كند. ما تاكيد داشتيم جامعه مدرسين اين مسائل را دنبال كند ولي آنها پاي خود را از اين موضوع كنار كشيده‌اند و ما درباره شوراي هماهنگي اصولگرايان با جامعه روحانيت مبارز جلساتي داشتيم. باهنر درباره زمان تشكيل شوراي هماهنگي گفت: تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا قبل از انتخابات اين شورا تشكيل شود. يكي از دلايلي كه تا به امروز اين شورا تشكيل نشده است، ايام سوگواري اباعبدالله الحسين بود كه جامعه روحانيت مبارز تهران درگير اين مراسم بود ولي اميدواريم تا قبل از دهه اول دي ماه كه ثبت نام مجلس است، اين اتفاق صورت بگيرد. نايب‌رييس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» درباره زمان ارايه ليست انتخاباتي اصولگرايان در تهران گفت: به طور متوسط حدود هزار نفر در تهران براي 30 كرسي ثبت‌نام مي‌كنند كه تنها حدود 100 نفر از آنها قابل تامل هستند و بقيه افراد اشتهار لازم براي كسب راي در تهران را ندارند. وي با بيان اينكه شايد تا يك ماه مانده به روز انتخابات 30 اسم به صورت قطعي بسته نشود، يادآور شد: ما به صورت مرتب در حال شناسايي، مصاحبه و رايزني جرياني هستيم. باهنر درباره تعامل با طيف احمدي‌نژاد تصريح كرد: بنده هنوز تعريف روشني از طيف احمدي‌نژاد ندارم چرا كه برخي‌ها با او كار كرده و ديگر الان نيستند و يك عده نيز شرط‌شان جدا شدن از آقاي مشايي است و بنابراين طيف‌هاي متنوعي هستند.

لاريجاني، از ظرفيت‌هاي موثر اصولگرايي

دبيركل جبهه پيروان با اشاره به جايگاه لاريجاني در جريان اصولگرايي افزود: لاريجاني ظرفيت بزرگي براي جامعه اصولگرايي است و اگر چه دوستان نتوانستند چيزي تحت عنوان حزب تاسيس كنند اما ايشان ظرفيت بزرگي محسوب مي‌شود. وي همچنين درباره اينكه حسيني، وزير سابق ارشاد طي سخناني گفته بود فراكسيون رهروان اگر حفظ شود تمايل به اصلاح‌طلبان يا اعتدال گرايان خواهد داشت ضمن اينكه اعضاي اين فراكسيون گرايش به ذهنيت و مديريت لاريجاني دارند، اظهار كرد: تا جايي كه اطلاع دارم آقاي حسيني، سخنگوي لاريجاني نيست و برداشت خودشان را داشته‌اند زيرا معتقديم لاريجاني از ظرفيت‌هاي موثر اصولگرايي است و معنا و مفهومي ندارد كه بخواهيم لاريجاني را در طيف اصلاح‌طلبي در نظر بگيريم. با هنر با بيان اينكه همواره رقباي انتخاباتي سعي در نشان دادن واگرايي يكديگر دارند، ‌گفت: هميشه نگراني ما وحدت بوده و هست و تلاش مي‌كنيم در اين انتخابات به وحدت برسيم. در اينكه بايد ائتلاف كنيم مشكلي نداريم. اكنون بحث بر سر اين است كه ليست با چه تركيبي بسته شود. ليست معتدلي داشته باشيم يا خير. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از تهران كانديدا مي‌شويد يا كرمان، تصريح كرد: هنوز نمي‌دانم. دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با تاكيد بر اينكه مذاكرات سياسي ميان گروه‌هاي اصولگرا تا متعادل شدن مواضع طرفين ادامه مي‌يابد، گفت: تلاش مي‌كنيم تا پيش از ثبت نام‌ها به وحدت برسيم. اكنون فراخوان نيروهاي اصولگرا به عهده جامعه روحانيت مبارز است. دبيركل جامعه مهندسين ادامه داد: در جلسه‌اي كه با حضور اعضاي جبهه پيروان در جبهه پايداري برگزار شد همه طيف‌هاي اصولگرايي به اين جمع‌بندي رسيدند كه اين دفعه وحدت از واضح‌ترين و مهم‌ترين وظايف اصولگرايي است و همه اقرار دارند كه مجلس دهم اصولگرايي كه شخص من و امثال ما در آن نباشند را ترجيح مي‌دهيم به مجلس اصلاح‌طلبي كه امثال ما در آن در اقليت باشند.

هرچه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم صدا و سيما محتاط‌تر باشد

باهنر درباره جلسه مجلس با سرافراز، رييس صدا و سيما خاطرنشان كرد: صدا و سيما به صورت عرفي در بازه زماني سه تا چند ماه مانده به انتخابات بايد محتاطانه‌تر عمل كرده و ملاحظات را جدي بگيرد. نايب‌رييس مجلس درباره نحوه بررسي برجام در رسانه ملي گفت: نمي‌توان كيفيت برنامه‌هاي مربوط به برجام را در اين باره اندازه‌گيري كرد؛ البته آقاي سرافراز نيز يكي از شخصيت‌هاي اصولگرا جدي است و من معتقدم مديريت صدا و سيما از مديريت‌هاي پيچيده، خطير و سنگين و حساس است. باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه جمع‌آوري سانتريفيوژها در نطنز و فردو به معناي نقض نامه رهبري و قانون مصوب مجلس نيست، گفت: در نامه رهبري درباره تشكيل هيأت ناظر بر اجراي برجام تاكيد شده و شوراي امنيت ملي بايد به سرعت در اين باره پيشنهادات لازم را ارايه و كار خود را آغاز كند. ما در مجلس و در قانون مصوب آورديم و تاكيد كرديم كه كميسيون امنيت ملي موظف است اجراي مفاد برجام را در چارچوب نامه رهبري و قانون مجلس پيگيري كند. وي در عين حال تاكيد كرد: اين بحث‌ها كاملا كارشناسي است اما مسوولان مربوطه بايد در فواصل كوتاه از طريق رسانه ملي به افكار عمومي اطلاع دهند كه آيا براي تعطيل كردن سانتريفيوژها پيش‌مقدمات آن انجام شده است يا خير. مجلس اقدام خود را انجام داده و دولت بايد حتماً‌ هيأت ناظر بگذارد و از همه مهم‌تر نيز نقش شوراي امنيت ملي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها