• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3399 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ آذر

سيگنال‌هاي مثبت در نخستين روز هفته

اگرچه بورس تهران ديروز روي نوسان مثبت را ديد ولي شاخص‌ها هنوز به 63 هزار واحد هم نرسيده است. بازار پس از چند افت با تحرك معامله‌گران بازار در نمادهاي معاملاتي كوچك و بازار دومي به 62 هزار و 889 واحد رسيد كه اين عدد 17 واحد از پيش از تعطيلات بيشتر است.
طي معاملات ديروز نماد معاملاتي سه شركت پتروشيمي جم با 26 واحد، فولاد مباركه با 20 واحد و پتروشيمي شيراز با 13 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را در برآورد شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل نماد معاملاتي سه شركت مخابرات ايران با 25 واحد، بانك پاسارگاد 16 واحد و سرمايه‌گذاري ملي ايران با 10 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را در محاسبه اين نماگر به دوش كشيدند. بر اساس اين گزارش حجم و ارزش معاملات نسبت به آخرين روز هفته گذشته با رشد مواجه شد به‌طوري‌كه حجم معاملات با 13 درصد رشد به رقم 391هزار سهم و ارزش معاملات نيز با افزايش 23درصدي به سطح 785 ميليارد ريال رسيد. بررسي‌ها حاكي از آن است كه بيشترين افزايش قيمت در نماد‌هاي «خفنر»، «كپارس» و «خكمك» به ثبت رسيد، همچنين در نماد معاملاتي صنعت بيمه نيز با وجود كنار آمدن حقوقي‌ها در اين سهم براي خريد نوبتي و از سوي ديگر موضوع افزايش سرمايه اين شركت با افزايش تقاضاي خريد سهام همراه شده است.
 در نماد معاملاتي پلي‌اكريل كه ديروز جايگاه پرمعامله‌ترين سهم را نيز به خود اختصاص داده بود تقابل نوسان‌گيران حرفه‌اي براي رشد دادن قيمت اين سهم از طريق معاملات دو طرفه يا حتي كد به كد نتوانست به رشد بيشتر قيمت سهم از قيمت پاياني تابلو منتهي شود. به‌طور كلي بازار ديروز نيز مانند خيلي از روز‌هاي گذشته با تحرك تك‌سهم‌ها همراه بود و بعد از فراز و نشيب‌هاي بسيار با صعود به كار خود پايان داد. اما بررسي صنايع بورسي در روز شنبه حاكي از آن است كه بيشترين رشد قيمتي را صنعت بيمه و صندوق‌هاي بازنشستگي به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن گروه‌هاي كاشي و سراميك‌، ابزار پزشكي و محصولات غذايي قرار دارد‌. در همين زمينه بيشترين افت قيمتي را بين صنايع بورسي صنعت قند و شكر با افت 13/2درصدي ثبت كرد تا بازده اين صنعت در هفت روز كاري به صفر برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون