• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3399 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ آذر

عدد نوشت

تعرفه ورود هر كيلو سيب ايراني به عراق

رييس هيات‌مديره اتحاديه محصولات كشاورزي گفت: در حالي كه عراق برخي مرزهايش را روي واردات سيب از ايران بسته است، براي صادرات هر كيلو سيب هزار تومان تعرفه در مرزهاي مريوان و قصر شيرين اخذ مي‌شود.
سيد‌رضا نوراني، رييس هيات‌مديره اتحاديه محصولات كشاورزي در گفت‌وگو با فارس گفت: ايران يكي از بزرگ‌ترين توليد‌كنندگان محصولات باغي است و در توليد اين محصولات در رده اول تا هفتم قرار دارد. وي افزود: صادرات كيوي به تازگي شروع شده و هنوز نمي‌توان وضعيت آن را برآورد كرد، اما ايتاليا مهم‌ترين رقيب ايران در صادرات اين محصول است كه آن هم به تازگي قيمت‌ها را كاهش داده است. رييس هيات‌مديره اتحاديه محصولات كشاورزي با بيان اينكه پرتقال توليد داخل كيفيت مناسبي براي صادرات ندارد، تصريح كرد: پرتقال‌هاي شمال عمدتا درشت و پرتقال‌هاي جنوب هم كم‌آب است.

سرانه آب هر نفر  

يك مقام مسوول در وزارت نيرو با اعلام اينكه ايران در سال ۲۰۲۵ ميلادي به مركز بحران آب تبديل مي‌شود، گفت: ورود آب به مخازن سدها در سال جاري آبي ۴۲درصد افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر، جهانگير حبيبي گفت: در سال ۱۹۵۰ سرانه آب تجديدپذير جهان بيش از دو هزار مترمكعب براي هر نفر بود اما براي سال ۲۰۲۵ پيش‌بيني مي‌شود كه ايران در مركز بحران آب بوده و اين سرانه به كمتر از يكهزار متر مكعب كاهش يابد.
اين مقام مسوول در وزارت نيرو ادامه داد: امروز بيشترين استفاده از آب‌هاي زيرزميني كشور در بخش كشاورزي است و ۶۴درصد آب شرب از اين منابع تامين مي‌شود.
وي با بيان اينكه بخش مهمي از كسري مخازن آب زيرزميني كشور در ۱۷سال اخير اتفاق افتاده است، افزود: در ۳۷ سال گذشته بيش از ۱۰۹ ميليارد مترمكعب از ذخاير آبخوان‌هاي كشور از دست رفته كه دليل اصلي آن افزايش برداشت بي‌رويه از آب‌هاي زيرزميني و خشكسالي‌ها بوده است.

اعطاي تسهيلات
به صادركنندگان

مشاور وزير صنعت از اعطاي ۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات به صادركنندگان خبر داد و گفت: كالاهاي با ارزش افزوده بالا و خصوصي بودن، دو شرط دريافت اين تسهيلات از دولت است.
به گزارش مهر، محمدرضا مودودي گفت: در راستاي اجراي قانون بودجه سال ۱۳۹۴ و آيين‌نامه اجرايي هيات وزيران و در راستاي حمايت از توليدات صادراتي، بودجه‌اي معادل دوهزار ميليارد ريال براي ارايه يارانه تسهيلات بانكي اعطايي به اشخاص حقيقي و حقوقي صادركننده كالاهاي غيرنفتي با فناوري و ارزش افزوده بالا و نيز صادركنندگان خدمات فني و مهندسي اختصاص يافت.

كاهش قيمت تخم مرغ

رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران از حذف سه‌ميليون مرغ پايان دوره خبر داد و گفت: با وجود اين مساله قيمت تخم‌مرغ افت كرده است. ناصر نبي‌پور در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه ميانگين قيمت هركيلوگرم تخم مرغ درب مرغداري با حدود ۵۰۰ تومان كاهش نسبت به هفته قبل به ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان رسيده است، اظهارداشت: روند حذف مرغ‌هاي پايان دوره همچنان ادامه دارد. رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران، ميزان مرغ‌هاي پير حذف‌شده را حدود 5/2 تا ۳ ميليون مرغ عنوان كرد و گفت: اين جمعيت طي حدود ۵۰ روز اخير از چرخه توليد خارج شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون