• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3408 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

غلامعلي حداد عادل:

مردم نمايندگاني را انتخاب كنند كه به اعتقادات شهيد مدرس نزديك باشند

گروه سياسي| غلامعلي حدادعادل در آستانه انتخابات توصيه‌هايي را به همكاران خود در مجلس و همچنين به مردم گوشزد مي‌كند. او از همكاران خود در بهارستان مي‌خواهد تا با الگو قرار دادن شهيد مدرس وظايف خود را به سرانجام برسانند و از سوي ديگر از مردم مي‌خواهد در اسفند‌ماه نمايندگاني برگزينند كه نزديك به خلق و خوي و اعتقادات شهيد مدرس باشند. به گزارش ايرنا، حدادعادل در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران با اشاره به راهپيمايي عظيم اربعين گفت: اربعين در اين سال‌ها و به بركت انقلاب اسلامي ابعاد جديدي پيدا كرده است. مهم‌ترين صحبت‌هاي غلامعلي حداد عادل را در ادامه بخوانيد.
نمايندگان مجلس بايد با الگو قراردادن شهيد مدرس در ايفاي وظايف نمايندگي، جهت‌گيري‌هاي آن شهيد را مورد تاكيد قرار  دهند.
 مردم در انتخابات 94 نمايندگاني را برگزينند كه نزديك به خلق و خو و اعتقادات شهيد مدرس باشند.
 اربعين در اين سال‌ها و به بركت انقلاب اسلامي ابعاد جديدي پيدا كرده است.
 هرچند ايام اربعين بعد از شهادت اباعبدالله‌حسين(ع) همواره زمان زيارت بوده اما در سال‌هاي اخير اين ايام تبديل به پديده ديني و اجتماعي شده است و بعد از سرنگوني صدام دوستداران سيد‌الشهدا آن را احيا كردند.
 در اين ايام بزرگ‌ترين اجتماع بشري روي زمين به نام حضرت امام حسين(ع) به وجود مي‌آيد به نحوي كه هر‌كسي سعي مي‌كند ارادات خود را ثابت كند. اين راهپيمايي با وجود اوضاع منطقه و شرارت‌هاي امريكا و رژيم صهيونيستي به عنوان قدرت‌نمايي معنوي به شمار مي‌رود.
 راهپيمايي اربعين به تعبير رهبر معظم انقلاب حماسه عشق و ايمان، عقل و عاطفه است و چشمه‌اي براي شست و شوي يك ملت است تا خود را از آلودگي‌هاي اخلاقي تطهير كند و موتوري براي حركت ملت است.
 برخي 50 سال پيش به عزاداري‌ها انتقاد مي‌كردند و آن را باعث رخوت و سستي مي‌دانستند ولي در زمان حاضر اسلام واقعي خود را نشان داده‌اند و اين گريه‌ها به وجود آورنده بالاترين مقاومت و حركت ضداستعمارگرايي شده است.
بر اساس اين اصل پنج نفر از علما و مجتهدين تراز اول به انتخاب علما و مراجع بايد در مجلس حضور داشته باشند تا بر اسلامي بودن قوانين نظارت كنند بنابر‌اين اين اصل معروف به اصل علماي تراز اول بود. اين اصل هيچ‌وقت اجرايي نشد و‌ تنها دو نفر از پنج‌نفر از علما وارد مجلس دوم شدند، بعد از يك دوره در دوره دوم اين اصل به كلي فراموش شد البته اين انديشه در دوره انقلاب اسلامي در قالب شوراي نگهبان اجرايي شد.
شهيد مدرس در دوره‌اي كه انگلستان توطئه به قدرت رسيدن رضا‌خان را طراحي مي‌كرد اقدامات زيادي را انجام داد و با وجودي كه دل خوشي از قاجاريه نداشت اما مي‌دانست كه روي كار آمدن رضا‌خان از سر دلسوزي نيست بلكه حكومت يك نوكر است.
 مدرس آيت زهد و بي‌اعتنايي به دنيا بوده است و مورخان و رجال سياسي از زهد و ساده‌زيستي وي در تعجب بوده و نظيري براي مدرس نمي‌شناسيم كه در عالم سياست وارد باشد و به دنيا بي‌اعتنا باشد.
اين جمله مدرس معروف است كه سياست ما عين ديانت و ديانت ما عين سياست است و امام راحل(ره) اين سياست و انديشه را به كرسي نشاند و تمامي قدرت‌ها و دولت‌هاي خارجي كه انقلاب را مخالف خود مي‌دانند از سكولاريسم دفاع مي‌كنند و مدرس نقطه مقابل اين تفكر بود.
 گروه‌هايي كه امروزه در ايران مروج سكولاريسم هستند به مدرس علاقه‌اي ندارند و اين در حالي است كه امام راحل(ره) هيچ شخصيت معاصري را به اندازه مدرس نپسنديد و ستايش نكرده است، روز دهم آذر به نام مجلس نامگذاري شده و نمايندگان مجلس بايد مدرس را الگوي خود قرار دهند.
مجلس در يك سال گذشته تلاش كرده تا در مساله برجام و هسته‌اي وظايف خود را انجام دهند و حتي كميسيون برجام را تشكيل داد ضمن اينكه مجلس دغدغه‌هاي مسائل اقتصادي را داشت و سعي كرد با تصويب قوانين و لوايح به دولت كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون