• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3410 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر

هاشم‌زاده «در سكوت» به جشنواره فيلم فجر مي‌رود


تدوين «در سكوت» نخستين اثر بلند سينمايي ژرژ هاشم‌زاده به پايان رسيد و اين فيلم در سي‌و‌چهارمين جشنواره فيلم فجر به نمايش در مي‌آيد.
 تدوين «در سكوت» نخستين فيلم بلند سينمايي ژرژ هاشم‌زاده است و به گفته كارگردان به زودي ساير مراحل فني فيلم آغاز مي‌شود. هاشم‌زاده «در سكوت» را فيلمي در فضاي شهري و اجتماعي مي‌داند. فيلم به روابط بين آدم‌ها مي‌پردازد و شخصيت‌هاي اصلي آن از سه نسل هستند كه به‌ترتيب سعيد پورصميمي، فاطمه معتمدآريا و سوگل خليق به ايفاي نقش پدربزرگ، مادر و دختر مي‌پردازند. هريك از اين شخصيت‌ها نماينده نسلي از جامعه هستند كه در اين فيلم اتفاقي مشترك روي اين سه نسل بررسي مي‌شود. داستان فيلم داستان سودابه است كه پس از سال‌ها به ايران باز مي‌گردد تا از عذاب وجدان رهايي يابد، اما بايد رازي را بازگو كند كه گفتن آن برايش دشوار است. علت و معلول اين راز در جريان فيلم كشف مي‌شود. هاشم‌زاده معتقد است اين فيلم با ساير آثار سينمايي متفاوت است؛ چراكه به گفته خودش از احساسات خيلي بيروني و رقيق فاصله گرفته‌ و تمام تلاشش اين بوده كه با درون آدم‌ها روبه‌رو شود و فيلم مبتني بر حس‌هاي غلو شده نباشد. عنوان فيلم نيز برگرفته از همين تلاش است. تلاشي كه نمي‌خواهد با فرياد مفهوم را القا كند و در سكوت مفهوم را مي‌رساند. هاشم‌زاده نگارش فيلمنامه اين اثر را با همكاري مهدي شيرزاد برعهده داشته است. فيلمبرداري «در سكوت» اوايل آبان در تهران و در سكوت خبري به تهيه‌كنندگي سعيد ملكان به پايان رسيد. هاشم‌زاده پيش از اين در سينما به عنوان دستيار كارگردان با فيلمسازاني همچون ايرج طهماسب و همايون اسعديان همكاري داشته است. ويشكا آسايش، احترام برومند، پانته‌آ پناهي‌ها، عليرضا كمالي‌نژاد، محمدرضا غفاري، حميدرضا نيك‌دل، احسان بيات‌فر، علي قاسمي، هستي قاسم‌پور، بهاره عليشاهي، پري آرام، پگاه حسيني، فرزانه سلحشور، رامتين هوشمند و حسين پناهي از بازيگران اين فيلم هستند. تدوين فيلم را سياوش كرد‌جان و موسيقي فيلم را عليرضا كهن‌ديري برعهده داشته‌اند. ديگر عوامل توليد «در سكوت» عبارتند از:
مشاور كارگردان: مازيار ميري، مدير فيلمبرداري: همايون پايور، برنامه‌ريز و دستيار اول كارگردان: مريم هژيروند، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسايي، طراح چهره‌پردازي: سعيد ملكان، صدابردار: امين ميرشكاري، منشي صحنه: ندا قائدي، عكاس: اميرحسين شجاعي، مشاور رسانه‌اي: بيتا موسوي، جلوه‌هاي‌ويژه: بهنام خاكسار و مدير توليد: حسين اكبري.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون