• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3410 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر

خبر كوتاه

18 توله يوزپلنگ جديد در زيستگاه‌هاي ايراني
اعتماد| يوزپلنگ‌هاي درآستانه انقراض، ‌در دشت‌هاي ايران زاد و ولد كردند. تازه‌ترين عكس‌ها در مياندشت، ‌خبر از حضور توله‌ها مي‌دهد كه در كنار مادرشان، ‌از آبشخورهاي مجهز به دوربين‌هاي تله‌اي آب خوردند و عكس شان ماندگار شد تا
بر آمار يوزهاي كشور بيفزايد. در روز جهاني يوزپلنگ، ‌آمار 18 عددي توله‌يوزها اعلام شد؛ ‌رييس سازمان حفاظت محيط زيست اين آمار را اعلام كرد. معصومه ابتكار، با اشاره به بحث انقراض يوزپلنگ در آسيا و باقي ماندن آن در زيستگاه‌هاي طبيعي خود در ايران گفت: خوشبختانه در زيستگاه‌هاي خود عكسبرداري‌ها با دوربين‌هايي كه داشتيم، نشان مي‌دهد كه توليدمثل يوزپلنگ قابل قبول است، 18 مورد توله يوزپلنگ طي ماه‌هاي اخير مشاهده شده است و اينها همه علايم و نشانه‌هاي خوبي است. به گزارش ايسنا،  ابتكار اظهار كرد: از يك مشاور بين‌المللي متخصص گربه‌سانان كه تجربيات بسياري در اين حوزه دارد، استفاده مي‌كنيم. سايتي مربوط به مطالعات و پژوهش‌هاي مربوط به تكثير يوزپلنگ در اسارت است. در حال بررسي هستيم تا شرايط لازم براي دو يوزپلنگ با نام‌هاي كوشكي و دلبررا فراهم كنيم تا به تكثير برسيم. گري لوييس، نماينده سازمان ملل متحد نيز از اختصاص دو ميليون دلار براي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي سخن گفت و اين بودجه را به 10 سال گذشته نسبت داد.

خانه مدرس به دارالقرآن و خانه موزه تبديل شد
مهر|  خانه شهيد مدرس پس از سال‌ها با سه ميليارد تومان هزينه مرمت شد و قرار است درهاي اين خانه كه اكنون كاربري موزه و دارالقرآن دارد، پس از يك افتتاح خصوصي به روي عموم مردم باز شود. بخشي از اين خانه به عنوان موزه و بخشي ديگر به عنوان دارالقرآن مورد استفاده  قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون