• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3410 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر

خبر كوتاه

كشف300عروسك مشكوك پس ازورود زايران
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از كشف بيش از 300 مورد از عروسك‌هاي مشكوك و حاوي مواد خطرناك پس از بازگشت زايران به كشور خبر داد و گفت: در پي اطلاع‌رساني ستاد اربعين حسيني در اين خصوص تاكنون هزار و 112 زاير با پليس تماس گرفتند. به گزارش ايرنا، حسين ذوالفقاري افزود: برخي وسايل اسباب بازي نيز از جهتي ديگر مشكوك هستند و قرار است به لحاظ تشخيص پزشكي بررسي‌هايي صورت گيرد. وي با تاكيد بر اينكه در اين ايام حتي شاهد يك مورد مشكل امنيتي نبوديم، گفت: در حوزه نظم و امنيت، همين كه بحث اسباب‌بازي‌هاي مشكوك اعلام شد، مردم بسيار همراهي كردند و اگر اين همراهي مردمي نبود با مشكل مواجه مي‌شديم. رييس ستاد اربعين حسيني همچنين بيان كرد: در اين ايام گروه‌هاي امنيتي عراق چندين گروه تروريستي را متلاشي كردند و همكاري اطلاعاتي دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور و سپاه پاسداران به اين مساله بسيار كمك كرد. ذوالفقاري افزود: ستاد مركزي اربعين حسيني از ابتداي اعزام زايران به عتبات عاليات براي شركت در مراسم اربعين فعال بوده و جلسات اين ستاد به‌طور مستمر حتي در روزهاي تعطيل برگزار شد تا روند اعزام و بازگشت زايران سهولت يابد. وي ادامه داد: تعامل نزديكي با مقامات عراقي داشتيم و زايران و هم مردم عراق به لحاظ كمك به بهبود امنيت مراسم و از منظر كمك براي اسكان و تغذيه، بسيار همراه بودند. بنا به اعلام مسوولان ستاد مركزي اربعين حدود يك ميليون و 500 هزار نفر از زايران ايراني براي شركت در مراسم اربعين حسيني به عتبات عاليات سفر كردند.

كشف بمب 21كيلويي در سيستان و بلوچستان
فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد: با هوشياري ماموران نيروي انتظامي و همكاري خوب مردم بمبي 21 كيلويي كه در محور مواصلاتي «ايرانشهر-سرباز» كار گذاشته شده بود، كشف و خنثي شد. به گزارش ايسنا، سردار رحيمي ضمن تشريح اين عمليات گفت: طي دو روز گذشته در پي اخبار به دست آمده و گزارش مردمي مبني بر كارگذاشتن تله انفجاري توسط گروه‌هاي معاند در محور مواصلاتي «ايرانشهر-سرباز»، براي ضربه زدن به نيرو‌هاي امنيتي و مردم محلي، بلافاصله اكيپ‌هايي مجهز و زبده از پليس امنيت عمومي و پليس مبارزه با مواد مخدر استان جهت بررسي موضوع وارد عمل شدند. وي افزود: اكيپ‌هاي عملياتي پس از چندين ساعت تلاش و عمليات جست‌وجوي نقطه به نقطه در اين محور، نهايتا موفق شدند جعبه‌اي سبز رنگ را به ابعاد 30 در 30 سانتي‌متر و به وزن تقريبي 21 كيلوگرم كه حاوي مواد منفجره و در كنار تخته سنگي نزديك اين محور كار گذاشته شده بود، كشف كنند. اين مقام ارشد انتظامي استان تصريح كرد: با كشف اين بسته بمب، بلافاصله تيم‌هاي عملياتي و چك خنثي جهت پوشش و تامين امنيت از ايرانشهر به محل اعزام شدند و با هماهنگي قرارگاه شهيد معمار سپاه پاسداران و با انجام يك سري اقدامات فني و تخصصي بمب خنثي شد. براساس گزارش سايت پليس، سردار رحيمي در پايان ضمن قدرداني از همكاري خوب مردم غيور استان با پليس خاطرنشان كرد: اين عمليات با هوشياري پليس و همكاري خوب مردم در پايان بدون هيچ مورد خاصي به پايان رسيد.

استعفانامه كوچك‌زاده قابل بررسي نيست
عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي استعفانامه كوچك‌زاده را فاقد دلايل واثق و كافي قانوني دانست. به گزارش ايسنا، محمدحسين فرهنگي با اشاره به خواست يكي از نمايندگان درباره تعيين تكليف استعفاي كوچك‌زاده در جلسه ديروز مجلس گفت: نامه استعفاي آقاي كوچك‌زاده كه به هيات رييسه تقديم شده قابل طرح در جلسه علني مجلس نبود و رييس مجلس تشخيص داد كه در مجلس اعلام وصول نشود. وي گفت: جمعي از نمايندگان طي اعتراضي از هيات رييسه خواستند كه نامه استعفاي آقاي كوچك‌زاده به رأي گذاشته نشود و رييس مجلس نيز به دليل اينكه متن استعفا مدلل نبوده و فاقد استدلال‌هاي مورد نياز در قانون بوده است، تشخيص داد كه اين نامه و پذيرش يا عدم پذيرش استعفا در جلسه علني مجلس به رأي گذاشته نشود. وي تاكيد كرد: اگر اين نماينده استعفا‌دهنده اصرار به استعفاي خود داشته باشد بايد دلايل واثق و كافي و بر اساس قانون را در متن استعفاي خود بگنجاند كه هنوز اين كار صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون