• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3415 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر

طلا كمي عقب نشست

بازار طلا، سكه و ارز روز گذشته شاهد نزول اندك قيمت‌ها بود. روز گذشته علاوه بر اينكه قيمت مسكوكات كاهش داشت، انواع ارز و طلا هم ارزان‌تر از روز يكشنبه خريد و فروش شدند. در بازارهاي جهاني هم اونس جهاني طلا به نرخ هزار و 69 دلار رسيد. لازم به ذكر است كه كاهش قيمت‌ها در روز دوشنبه نامحسوس بودند و نه تنها قيمت ارز بلكه قيمت طلا و سكه هم تاكنون به نرخ دو هفته قبل خود باز نگشته است.
ديروز، در بازار طلاي تهران، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد به قيمت 918 هزار تومان خريد و فروش شد كه اين مساله نشان‌دهنده كاهش سه هزار توماني اين سكه نسبت به روز يكشنبه است. همچنين سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم با كاهشي مشابه، به قيمت 917 هزار تومان به دست متقاضيان رسيد. هر قطعه نيم سكه نيز با دو هزار تومان كاهش قيمت به قيمت 465 هزار تومان معامله شد. علاوه بر اين هر قطعه ربع سكه با كاهش هزار توماني، 258 هزار تومان به دست مشتريان رسيد.
بازارهاي جهاني طلا نيز با كاهش قيمت روز خود را آغاز كردند. در بازارهاي جهاني قيمت هر اونس طلا هزار و 69 دلار شد كه بر اين اساس 6 دلار ارزان‌تر از روز شنبه، آخرين روز كاري در بازارهاي جهاني، خريد و فروش شد. هر مثقال مظنه طلا هم با كاهشي نامحسوس به قيمت 405 هزار و 200 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 93 هزار و 450 تومان مبادله شد.
در طرف ديگر بازار، صرافان ارز هم با كاهش قيمت انواع ارزهاي پر فروش رو به‌رو شدند كه در نتيجه آن قيمت هر يورو به كمتر از چهار هزار تومان رسيد. در همين رابطه هر دلار امريكا با كاهش قيمت 18 توماني، سه هزار و 633 تومان دست به دست شد.
هر پوند انگليس هم 20 تومان ارزان‌تر شد و بر اين اساس با قيمت پنج هزار و 520 تومان به دست مشتريان رسيد. هر يورو در حالي كه در روز گذشته ركورد زد و براي نخستين بار در ماه‌هاي گذشته به قيمت بيش از چهار هزار تومان رسيد، ديروز با كاهش قيمت رو به‌رو شد تا قيمت آن سه هزار و 993 تومان شود. درهم امارات هم 996 تومان و لير تركيه هزار و 255 تومان شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون