• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3415 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر

گامي بلند براي اعتباربخشي به مجلس خبرگان


6- اعتباربخشي به نهاد خبرگان يك ضرورت غيرقابل انكار است و عمدتا به برگزاري يك انتخابات آزاد و بدون اثرپذيري از نهادهاي قدرت و اقناع مردم به شركت در آن و اميدوار نگه‌داشتن مردم به تاثير راي‌شان در سرنوشت اجتماع و كشور بستگي دارد. به هر ميزان كه مردم بيشتري در انتخابات خبرگان شركت كنند و نمايندگان حاضر در اين مجلس خود را نماينده مردم بيشتري بدانند، اين نهاد از اعتبار بيشتري برخوردار مي‌شود و اگر اين مجلس، بخش كوچكي از مردم را نمايندگي كند، كم‌اعتبارتر خواهد بود.
7- بر همين اساس معتقديم هر تلاشي براي شركت بيشتر مردم در انتخابات خبرگان از سوي نهادها و احزاب و گروه‌ها و افراد را بايد گامي در مسير اعتباربخشي به اين نهاد تلقي كرد و دقيقا به همين دليل شركت حاج‌حسن‌آقاي خميني در اين انتخابات را گامي بلند براي معتبرتر كردن مجلس خبرگان مي‌دانيم و از آن استقبال مي‌كنيم. به خصوص به اين دليل كه با شركت ايشان در انتخابات، اين اميدواري وجود دارد كه ديگر بزرگاني كه ميلي به كانديداتوري ندارند، در انتخابات خبرگان اين دوره شركت كنند و مردم را به صحنه بياورند و پشتوانه راي مردم را به مثابه مقبوليت تصميمات بعدي خبرگان، فراهم كنند.
برخوردهاي سياسي و حزبي و جناحي با مساله حضور جناب حاج‌حسن‌آقا خميني مفيد نيست و به بدگماني ميان نيروهاي انقلابي دامن مي‌زند. حضور ايشان هيچ تهديدي براي هيچ نهادي نيست و اساسا بيت امام خميني (ره) به دليل تعلق خاطري كه به امام و انديشه و خط ايشان دارد، هرگز نمي‌تواند در جهتي خلاف اين آرمان‌ها حركت كند. البته جريان‌هاي سياسي خاص كه در پشت منابع مشروعيت‌بخش نظام سنگر گرفته‌اند و ناكارآمدي خود را با هزينه كردن از اين منابع، جبران مي‌كنند حق دارند از حضور مردم و نيروهاي وفادار به امام راحل بهراسند و شكست احتمالي خود در هر انتخاباتي را ناگوار تلقي كنند اما منافع درازمدت انقلاب و مردم و كشور را نبايد قرباني منافع اين جريان‌هاي خاص كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون