• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3415 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر

تهديد دبير به تذكر كتبي به قاليباف


اعتماد| ديروز جلسه حسابرسي شوراي شهر به سبك و سياق گذشته، بار ديگر خبرساز شد. رييس كميسيون برنامه و بودجه شورا در جريان اين جلسه با تاكيد براينكه عملكرد مالي شهرداري شفاف نيست، گفت: بر اساس بندهاي حسابرسي در همه سازمان‌هاي شهرداري عدم افشاي اطلاعات در صورت‌هاي مالي به يك بند عمومي تبديل شده و اين نشان مي‌دهد عملكرد مالي شهرداري تهران شفاف نيست.  عليرضا دبير معتقد است كه شورا بايد با بررسي صورت‌هاي مالي شهرداري به مردم نشان دهد كه چه اتفاقي در شهرداري در جريان است.
وي دربخش ديگري از سخنان خود به عدم افشاي صورت‌هاي مالي در سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي انتقاد كرد و گفت: طلب‌هاي اين سازمان از سازمان املاك از صورت‌هاي مالي سال 91 به سال 92 آورده شده است. همچنين گواهي انجام كارها در سال 92 را ارايه نكرده‌اند و پرداخت برات كارت‌ها در گزارش نيامده است. سود سازمان نيز به شهرداري داده شده و گزارش آن ارايه نشده است.
اما جريان انتقادهاي دبير به همين جا خاتمه نيافت. وي پس از قرائت گزارش حسابرس رسمي شورا درباره حسابرسي سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تهران در سال 92، با اشاره به بند عمومي مشترك در اين گزارش گفت: اگر بند عدم افشاي اطلاعات وجود نداشت گزارش اين سازمان مقبول مي‌شد. دبير در توضيح ايرادهاي خود براي اين سازمان گفت: 59 ميليارد تومان در بخش طلب از سازمان املاك از صورت‌هاي مالي سال 91 به سال 92 آورده شده است. همچنين گواهي انجام كارها در سال 92 را ارايه نكرده‌اند و پرداخت برات كارت‌ها در گزارش نيامده است و مبلغ آن 580 ميليارد تومان است. 50 ميليارد تومان هم سود سازمان است كه به شهرداري داده شده است و گزارش آن ارايه نشده است.
دبير به اين انتقادها نيز اكتفا نكرد و ادامه داد: شنيده‌ايم برخي از بندهاي مهم اساسنامه سازمان‌هاي شهرداري تهران با مصوبه شورا مطابق نيست. به همين دليل از شهرداري مي‌خواهم اساسنامه‌هاي سازمان‌ها را براي بررسي به شوراي شهر ارسال كنند. رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران به تذكري كه هفته گذشته در همين زمينه داده بود اشاره كرد. به گفته دبير قرار بوده ظرف 48 ساعت اساسنامه‌ها به شورا ارسال شود اما اين اتفاق نيفتاده است. او گفت: اگر اساسنامه‌ها بدون مشكل است چرا آن را در اختيار شورا قرار نمي‌دهند؟ اين عضو اصولگراي شورا كه پيش از اين رابطه نزديك و دوستانه‌اي با محمد‌باقر قاليباف داشت، براي نخستين‌بار و به شكلي جدي، شهردار تهران را تهديد كرد و گفت: سه هفته قبل در تاريخ چهارم آذرماه در چنين جلسه‌اي اين موضوع را تذكر دادم اما در طول اين مدت شهرداري هيچ اقدامي براي ارسال اساسنامه سازمان‌ها به شورا انجام نداده است. اگر به اين موضوع رسيدگي نشود تذكر را كتبي به شهرداري ارسال مي‌كنم.
اين تنها حاشيه جلسه ديروز حسابرسي شهرداري نبود. ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر نيز دراين جلسه از اعضاي كميسيون درخواست كرد كه ميزان سهم شهرداري در سازمان‌ و شركت‌هاي متعدد بررسي شود.
وي با بيان اينكه شهرداري تهران در 30 درصد سهام بانك شهر و حدود 20 درصد سهام شركت رفاه و چند سازمان ديگر مشاركت دارد، گفت: بايد ميزان سود و زيان اين سهام‌ها در شركت‌ها بررسي شود تا مشكلاتي متوجه پول مردم نباشد. به گفته او اين موضوع با رييس كميسيون برنامه و بودجه مطرح شده و پس از بررسي‌ها در صورت توافق اعضا اين مهم نيز بررسي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون