• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3133 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

حضور پرحاشيه حسين شريعتمداري در دانشگاه تهران بدرقه مدير مسوول كيهان با شعار اعتراضي

گروه سياسي| حضور امسال حسين شريعتمداري در دانشگاه تهران هم با حاشيه روبه‌رو بود. بازهم عليه‌اش شعار دادند اما او با همان سبك و سياق هميشگي خودش سخنراني كرد و از مواضعش گفت. براي شعارهاي مختلف دانشجويان جواب‌هاي خاص خود را داشت. اگر هفته گذشته براي مراسم روز دانشجو مجال سخنراني پيدا نكرد اما روز گذشته دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران محلي شد براي سخنراني او تا خاطره مراسم روز دانشجو سال گذشته برايش تكرار شود. شعارهاي مخالفان شريعتمداري جلسه سخنراني‌اش را با وقفه‌هاي زيادي روبه‌رو كرد. شعارهايي كه شايد مدير مسوول روزنامه كيهان اصلا انتظار مطرح شدن آن را نداشت اما محور حرف‌هاي او همان حرف‌هاي هميشگي بود همه‌چيز را به يكديگر ربط داد و استدلال‌هاي خاص خود را براي حضار داشت. حاشيه‌هاي مراسم امسال اما بيشتر از سال گذشته بود و ميزان شعارهاي منتقد بيشتر بود. شروع سخنراني شريعتمداري با حاشيه روبه‌رو شد. اشاره كوتاه او به وضعيت سران معترض انتخابات رياست‌جمهوري دهم براي اعتراض دانشجويان كافي بود.
آن‌گونه كه خبرگزاري ايسنا گزارش داده است عده‌يي از دانشجويان به صورت كلي مخالف آمدن او روي سن سخنراني بودند و عليه‌اش شعار مي‌دادند كه او اين دانشجويان را«عوامل فتنه» خواند. كمي كه زمان جلو رفت دانشجويان شروع به شعار دادن در مورد لزوم آزادي سران معترض دادند كه شريعتمداري در پاسخ به آنها گفت: « با زنده باد نمي‌شود مرده را زنده كرد». وي در اظهارنظري عجيب ادامه داد: «حصر دو تن از سران فتنه به خاطر اين بود كه آنها قصد داشتند طرح تكفيري در سوريه را اينجا پياده كنند و من اسنادش را دارم». وي در پاسخ به افرادي كه خطاب به او پيوند اسراييل و كيهان را تبريك مي‌گفتند نيز اظهار داشت: « در مورد اينكه شعار كيهان، اسراييل پيوندتان مبارك را سرداديد بايد بگويم كه من خوشحالم كه شما حتي يك بار هم كه شما به اسراييل بد بگوييد و اين واقعا جاي جشن و سرور دارد.» او خطاب به دانشجويان ادامه داد: « شما برادران و خواهران من هستيد، اما متاسفم كه فريب خورديد، البته از كساني كه شما را به اينجا فرستادند تشكر مي‌كنم، چون آن‌چه مي‌خواستم به صورت سند و تئوري مطرح كنم عملا نشان دادم.» اعتراضات به سخنراني شريعتمداري اما همچنان ادامه داشت و او هم استدلال‌هاي خودش را مي‌آورد. وي ادامه داد: به شما برادران و خواهران خودم نمي‌گويم، بلكه به سران فتنه مي‌گويم كه اگر حزب‌الله نبود الان بايد چكمه‌هاي نتانياهو را واكس مي‌زديد؛ اگرچه پيش از اين آن را فرچه كشيديد. در اين هنگام دانشجويان شعار «مرگ بر اسراييل» را سردادند و برخي نيز خروج شريعتمداري از سالن به عنوان منبع آشوب را خواستار شدند. با اين حال شريعتمداري ادامه داد: يك شب قبل از انتخابات سال 88 آقاي مايكل لوين در مصاحبه با خبرنگار نيويورك تايمز مي‌گويد فردا در ايران انتخابات نخواهد بود، بلكه يك انقلاب رنگي كليد مي‌خورد. معترضان همچنان با شعار «آشوب برو بيرون» و حاميان شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را فرياد مي‌زدند و شريعتمداري مي‌گفت: اصحاب فتنه با جميع‌شان كه ژنرال‌هاي بي‌سرباز هستند اصلا در حد و اندازه‌يي نيستند كه دشمن جمهوري اسلامي باشند، اينها خيلي كوچك‌تر از اين حرف‌ها هستند.
مديرمسوول كيهان به اين اعتراضات واكنش نشان داد و گفت: هر چه مي‌خواهيد بگوييد من پوست كلفت هستم و از خود دفاع نمي‌كنم، حيف است حتي يك دقيقه از وقتي را كه مي‌شود صرف روشنگري درباره نظام كرد صرف حمايت از خودم كنم. «اميد بذر هويت ماست»، «دلواپس كسي هستيم كه خط قرمزش راي ما بود»، «دروغ ممنوع» و... از جمله‌هايي بود كه دانشجويان معترض به حضور شريعتمداري در اين دانشگاه روي مقواهايي نوشته بودند و در دست داشتند. از سوي ديگر برخي دانشجويان كاغذنوشته‌ها و مقوانوشته‌هايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: «به كوري منافق، بسيجي بيدار است»، «براي هر بسيجي شهادت افتخار است»، «حرمت شكني در روز عاشورا نابخشودني است»، «قاضي عاشورايي اقدام انقلابي». همچنين پرچم‌هاي حزب‌الله لبنان، ايران، يا حسين و مرگ بر امريكا در دست دانشجويان ديده مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون