• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3133 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا :

پروژه‌هاي كمتر از 100 ميليارد تومان را قبول نمي‌كنيم

 

سردار عبادالله عبداللهي، فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ‌مناسبت بيست و پنجمين سالگرد تاسيس قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) در نشست خبر، گفت: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) در بخش صنعت پالايشگاه‌هاي 15 و 16 را به‌درستي و با توجه به اصول مهندسي به بهره‌برداري رسانده است. مهندسي اين كار 100 درصد ايراني بوده است. وي افزود: هفته گذشته از سكوي 16 گاز را به فازهاي 15 و 16 رسانديم.
    براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، كنار هر پروژه‌يي كه تا شعاع 700 كيلومتر انجام مي‌دهيم، كار محروميت‌زدايي را نيز انجام مي‌دهيم. هزينه پروژه‌هاي محروميت‌زدايي را از محل درآمدهاي خود  صرف  مي‌كنيم.
  135هزار نيروي انساني داريم كه در پروژه‌هاي عمراني مشغولند و از اين تعداد درصد كمي نيروي رسمي سپاه هستند و مابقي نيروهاي مردمي هستند.
  با وجود اينكه گفته مي‌شود ما عرصه را براي بخش خصوصي تنگ كرده‌ايم، بايد اعلام كنم ما انحصارها را شكستيم. ما بستر را براي داخل باز و عرصه را براي خارج تنگ كرديم.
  علت عدم بهره‌برداري آزادراه تهران- شمال  مشكلات  زيست‌ محيطي  و  مالي  بوده است.
  هشت تا 10 هزار پروژه محروميت‌زدايي انجام داده‌ايم، پروژه‌ها بايد درآمدزايي داشته باشند، چرا كه بايد حقوق 95 درصد نيروهاي‌مان را پرداخت كنيم.
  قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) سپاه پاسداران هيچ پروژه‌يي را تعديل يا تعطيل نكرده است.
  پروژه‌هايي در خارج از كشور با كشورهاي همسو از جمله عراق داريم.
  به پروژه‌هاي زير 100 يا 150 ميليارد تومان وارد نمي‌شويم تا بتوانيم پروژه‌هاي بزرگ ملي را به بهره‌برداري برسانيم.
  با معاون اول رييس‌جمهور جلساتي را تشكيل داديم و قرار شد پروژه‌هايي كه بالاي 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند را بر اساس تشخيص و اولويت به بهره‌برداري برسانيم.
  پروژه‌هاي خطوط انتقال آب با قطر 1400 تا 2000 در حدود 11 استان در حال انجام است و ما به مساله ساخت مخازن سد ورود پيدا كرده‌ايم كه در اين زمينه نيز 21 ميليارد مترمكعب مخازن سد توسط قرارگاه احداث شده است.
  فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) با بيان اينكه ما جاي خالي جهاد سازندگي را احساس كرديم و متاسفانه در برخي جاها روستاهاي ما بسيار عقب افتاده است، گفت: ما يك برنامه‌ريزي كرديم كه در كنار هر پروژه تا شعاع 700 كيلومتري كار محروميت‌زدايي را انجام دهيم و در اين زمينه حدود هفت تا 10 هزار پروژه محروميت‌زدايي را انجام داده‌ايم.
  اين قرارگاه براساس وظيفه‌يي كه دارد يار دولت بوده و هيچ تفاوتي بين سه دولت گذشته و دولت فعلي وجود ندارد و مي‌توانيم ارتباط بسيار خوبي داشته باشيم و ارتباط با دولت بسيار خوب بوده كه اگر اين‌گونه نباشد، نمي‌توانيم پروژه‌هاي ملي را به بهره‌برداري برسانيم.
  پالايشگاه بنزين قرارگاه خاتم با 75 درصد پيشرفت كاري مراحل اجرايي خود را پشت سرگذاشته و مي‌تواند روزانه 60 ميليون تن بنزين و مواد سوختي توليد كند كه البته فعلا به بهره‌برداري نهايي نرسيده است.
  بر اساس تدابير راهبردي قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) ما با كشورهاي همسو، از جمله عراق، تعامل خواهيم داشت كه در اين زمينه نيز تعدادي پروژه عمراني، از جمله خطوط انتقال گاز و تصفيه‌خانه و توسعه حرم حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) در حال انجام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون