• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3133 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

گزارش «اعتماد» از اقدام فدراسيون براي تصويب صورت‌هاي مالي سالانه

دستور جلسه مجمع را تغيير دادند

    علي عالي/ كافي است چند دقيقه با اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال همكلام شويد تا متوجه شويد فدراسيون فوتبال ايران چه كار راحتي براي تصويب دارد؛ همان چيزي كه وزير ورزش ديروز به آن اعتراف كرد، رك و صريح: «فساد وجود دارد و حتي عدم شفافيت و عدم پاسخگويي درباره مسائل مالي مطرح است» البته همه اعضاي مجمع اينگونه نيستند اما اكثريت افرادي كه بيشتر مي‌دانند، منزوي‌تر هستند. اعضايي كه در مجمع نقش پررنگي ندارند و همانند «ميهمان» در جلسات با آنها برخورد مي‌شود و بعد از امضاي يك برگه، صرف چاي و شيريني و احتمالا ناهار، به محل كارشان برمي‌گردند! هرچند برخي از اين اعضا، نقش پررنگ‌تري دارند ولي كليت مجمع، بي‌نظر شده است، دقيقا همان چيزي كه آقاي رييس و دبيركل محترم به‌دنبال آن هستند. اين در حالي است كه آنها نه تنها از وظايف خود خبري ندارند بلكه از اختيارات‌شان نيز آگاه نيستند.  همين چند هفته پيش بود كه اعضاي هيات‌رييسه فدراسيون مقابل برخي بندها مقاومت كردند و البته حسابرس فدراسيون فوتبال، با هنرمندي خاصي از كنار آن گذشت.
حالا خبر رسيده جز دو عضو هيات‌رييسه، مابقي صورت‌هاي مالي را امضا كردند. علي كفاشيان هنرمندانه اعضا را يكي‌يكي فراخوانده و در رودربايستي، امضاي آنها را پاي صورت‌هاي مالي آورده است.  از سوي ديگر، صورت‌هاي مالي سال گذشته هم تصويب نشده و فدراسيون، امروز در جلسه‌يي قرار است با كدخدامنشي آن را هم به امضاي معترضان برساند.
      
اگر بخواهيد اساسنامه فدراسيون فوتبال را بخوانيد، هيچ راه‌حلي ندارد! روابط عمومي فدراسيون فوتبال، اساسنامه جديد را از روي سايت فدراسيون برداشته است؛ رفتاري كه سال‌ها در حوزه‌هاي ديگر شاهدش بوديم، اينكه سطح آگاهي‌ها پايين بماند. به اين نكته دقت كنيد:
ماده 27-بند3 اساسنامه فدراسيون فوتبال- دعوتنامه رسمي و كتبي مجمع بايد حداقل 21 روز قبل از جلسه براي كليه اعضاي ارسال شود. به همراه اين دعوتنامه دستورجلسه، گزارش عملكرد رييس فدراسيون، گزارش مالي، گزارش حسابرسي و ديگر موارد مربوط براي اعضاي ارسال خواهد شد. دبيركل فدراسيون با هنرمندي خاصي دعوتنامه را 21 روز قبل براي اعضا فرستاد اما پيوست‌هاي ديگر را همين ديروز ارسال كرد «بدون يادداشت‌هاي ضميمه حسابرس مستقل»؛  يادداشت‌هايي كه در آن اسامي‌اي چون نبي و مقدس آمده كه قطعا مجمع را به‌هم مي‌ريزد. همان حسابرسي كه خود را «امين فدراسيون فوتبال» مي‌داند. عجيب اينكه سه عضو هيات‌رييسه از شيخ‌سفلي، حسابرس مستقل فدراسيون پرسش‌هاي جدي مطرح كرده‌اند اما تا امروز هيچ پاسخي دريافت نكرده‌اند!
      
علي كفاشيان و برخي اعضاي هيات‌رييسه فدراسيون جلسه‌يي محرمانه با «بعضي روساي هيات‌ها» داشتند. از محتويات اين جلسه، هيچ موضوعي رسانه‌يي نشده است. گفته مي‌شود جلسه مجمع تبديل به جنگي تمام‌عيار براي موافقان و مخالفان كفاشيان خواهد شد. همان چيزي كه رييس فدراسيون فوتبال به‌دنبال آن است كه در همان شلوغي، مصوباتش را از دل مجمع به دست بياورد. ديروز منصور قنبرزاده گفت كه هيات رييسه فدراسيون فوتبال هم منتظر نتيجه جلسه كميته رفع ابهام‌ گزارش‌هاي مالي فدراسيون است: «درباره مباحث مالي و مواردي كه درباره عدم شفافيت‌ها مطرح شده، من صحبت‌هاي اخير امير عابديني را تاييد مي‌كنم. ضمن اينكه مدتي به خاطر درگذشت يكي از نزديكانم تهران نبودم و در جريان جزييات نيستم. تشكيل كميته رفع ابهام جنبه همگرايي داشت و قرار بود بررسي‌هايي نسبت به هزينه‌كردها، بودجه و... داشته و در صورت لزوم اصلاحات درباره آن انجام دهد تا مهياي طرح در هيات رييسه فدراسيون و جلسه مجمع باشد. در اين زمينه مشكل چنداني وجود ندارد و همان طور كه در رسانه‌ها هم مطرح شده ما هم منتظر نظر كميته پس از جلسه با مسوولان فدراسيون و بازرسان هستيم.»
      
ترفند تازه فدراسيون فوتبال عجيب و شبهه‌انگيز است. پيوست نامه‌اي كه هشتم آذر فاكس شده، با پيوست نامه‌اي كه براي اعضاي مجمع پست شده در «يك بند» اختلاف دارد. تخلف آشكار ديگري از فدراسيون فوتبال. دبيركل در نامه فكس شده به‌شماره نامه 8/12868/261 مورخ هشت آذر93، از «ارايه گزارش حسابرس مستقل فدراسيون فوتبال توسط آقاي شيخ‌سفلي» نوشتند اما در نامه پست شده كه ديروز به دست اعضا رسيد، با حذف اين بند، بند ديگري به اين نام اضافه شده است:«معرفي و تعيين بازرس مستقل فدراسيون فوتبال»؛ اين يعني برخلاف اساسنامه، قرار نيست گزارش حسابرس مستقل در مجمع قرائت شود و اين موضوع شبهه نسبت به عملكرد مالي فدراسيون را بيشتر مي‌كند. از سوي ديگر با حذف گزارش حسابرس و تعيين بازرس جايگزين، به‌نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال و شيخ‌سفلي به اين نتيجه رسيده‌اند كه ديگر با هم همكاري نكنند! حتما اتفاقاتي بعد از فشار اعضاي هيات‌رييسه افتاده است.
      
ابهامات فدراسيون فوتبال تبديل به «سوژه روز» شده است، درست مثل پاسخ‌هاي رييس فدراسيون فوتبال به اين ابهامات! حالا «ما» هستيم و اپيدمي تخلفاتي كه گويا از دولت قبلي باقي مانده است و هر روز بايد شاهد تكرارش باشيم. يكي از ترفندهاي علي كفاشيان براي ايجاد فراموشي در اين خصوص، ترتيب دادن سناريوهاي پي در پي يا آدرس غلط دادن درباره ابهامات است.
ترفندي كه تا امروز جواب داده است. كافي است به گفت‌وگو با جواد ششگلاني، رييس هيات فوتبال آذربايجان شرقي و يكي از اعضاي مجمع دقت كنيد. با خيالي آسوده منتظر برگزاري مجمع است؛ بخوانيد:

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون