• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3429 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي

خبر كوتاه

صعود زهرا نعمتي در رده‌بندي تير و كمان جهان
بانوي ريكرو ايران در رده‌بندي فدراسيون جهاني تير و كمان چهار پله صعود كرد. در نخستين رده‌بندي فدراسيون جهاني تير‌و‌كمان در سال 2015 زهرا نعمتي موفق شد چهار پله صعود كند. نعمتي با اين چهار پله صعود در رده سي و هشتم جهان قرار گرفت. او كه سابقه كسب مدال طلاي پارالمپيك لندن را در كارنامه دارد، در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند موفق شد سهميه المپيك و پارالمپيك 2016 ريو را كسب كند. نعمتي براي تكرار طلاي خود در پارالمپيك كار دشواري ندارد اما براي رسيدن به مدال در المپيك راه سخت و حريفان سرسختي دارد. مليكا عبدالرزاقي، ديگر بانوي ريكرو ايران در رده هشتاد و ششم جهان قرار گرفت. اسماعيل عبادي نيز در بخش مردان در جايگاه چهاردهم اين رده‌بندي قرار گرفت. عبادي سابقه قهرماني در بازي‌هاي آ‌سيا‌يي اينچئون را دارد.

قهرماني نجمه خدمتي در رقابت‌هاي زمستاني سلاح‌هاي بادي
رقابت فينال تفنگ بانوان در مرحله دوم مسابقات زمستاني سلاح‌هاي بادي برگزار شد و در پايان اين رقابت حساس نجمه خدمتي به مقام قهرماني رسيد. نرجس امام قلي نژاد نيز به نايب قهرماني دست يافت تا خاطره فينال بازي‌هاي آسيايي اينچئون تكرار شود. اما نفر سوم مسابقات، رويا صبح خيز كه تا تيرهاي پاياني در مكان نخست قرار داشت، در پايان مغلوب تجربه دو تيرانداز ديگر شد و به مقام سوم و نشان برنز بسنده كرد. از نكات جالب فينال، حضور الهه احمدي، نفر اول رنكينگ جهاني بود، كه تيرانداز المپيكي ايران به مقام چهارم دست پيدا كرد. مه لقا جام بزرگ، ديگر ملي پوش تيراندازي نيز در رده هفتم قرار گرفت. جام بزرگ البته به توصيه لازلو در اين رقابت حضور داشت تا خودش را براي چالش مهم و سرنوشت ساز كسب سهميه المپيك در هند آماده كند.  اسامي نفرات برتر فينال به شرح زير است: ۱- نجمه خدمتي (خراسان جنوبي) ۲- نرجس امام قلي نژاد (تهران) ۳- رويا صبح خيز (قم) ۴-الهه احمدي (تهران) ۵- دينا فرزادخواه (قزوين) ۶- مريم طالبي (تهران) ۷- مه لقا جام بزرگ (همدان) ۸- زهرا بزرگي (تهران)

هيدينك: هيچ بازيكني از چلسي جدا نمي‌شود
سرمربي هلندي چلسي مي‌گويد در نقل و انتقالات ژانويه بازيكني از چلسي جدا نخواهد شد. باشگاه چلسي بعد از رفتن ژوزه مورينيو، گاس هيدينك را به عنوان سرمربي انتخاب كرده است. در حالي كه در روزهاي گذشته اخبار ضد و نقيضي درباره خروج بازيكنان اين تيم از چلسي به گوش مي‌رسيد، گاس هيدينك، سرمربي هلندي با رد اين اخبار گفت: در ژانويه بازيكني از جمع ما جدا نمي‌شود ولي احتمال دارد كه بازيكني را بخريم. ما به تمام بازيكنان نياز داريم و بايد بگويم كه لوييك رمي كه گفته مي‌شود راهي كريستال پالاس خواهد شد، در جمع ما خواهد ماند. همچنين بايد بگويم سسك فابرگاس از حضور در چلسي خوشحال است و مي‌خواهد در اين تيم بماند. هيدينك در ادامه گفت: تا آخر فصل به تمام اين بازيكنان نياز داريم. هنوز در جايگاهي در جدول قرار داريم كه بايد هر‌چه‌ سريع‌تر از آن رها شويم. به همين خاطر به تمام بازيكنان‌مان نياز داريم. پس به شايعات توجهي نكنيد. هيدينك در پايان درباره حضور ديديه دروگبا نيز گفت: باشگاه در حال‌ مذاكره با باشگاه مونترال ايمپكت امريكا است تا زمينه حضور دروگبا را به عنوان مربي فراهم كند. به تجربه دروگبا در زمينه مربيگري نياز دارم. چلسي روي يكشنبه بايد برابر كريستال پالاس به ميدان برود كه در رده پنجم جدول رده‌بندي ليگ برتر قرار دارد و نتايج بسيار خوبي با آلن پاردو كسب كرده است.

هافبك آرسنال يك شبه ميلياردر شد
هافبك فرانسوي توپچي‌ها اكنون ديگر تنها يك فوتباليست يا حتي يك ورزشكار نيست بلكه يك اقتصاددان ماهر و ثروتمند شده است. متيو فلاميني شركتي را چند سال پيش تاسيس كرده بود كه در آستانه تغييري گسترده در زمينه انرژي با استفاده از لوولينيك اسيد بوده است. در نهايت اين تلاش و اقدامات به نتيجه رسيده است. در واقع اين مواد كه از بازمانده زباله‌ها توليد مي‌شود، مي‌تواند جايگزين نفت و گاز شود و از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. ارزش تجاري شركت فلاميني 30 ميليارد دلار برآورد شده و به اين ترتيب تعجبي ندارد كه او عنوان مرد سال NME را در سال 2015 كسب كند. فلاميني اين شركت را هفت سال پيش با هدف پيدا كردن راهي براي كمك به طبيعت ثبت كرد و به نظر مي‌رسد توانسته به اهدافش دست پيدا كند. گفتني است در شرايطي ثروت اين هافبك فرانسوي تا اين حد افزايش يافته كه دستمزد سالانه او در باشگاه آرسنال كمتر از دو ميليون يورو است. حالا اين بازيكن بعد از رشد بي‌سابقه صنعت و شركتش به ثروتمندترين ورزشكار جهان تبديل شده است كه البته سود خود را نه در ميدان ورزش بلكه در اقتصاد به دست آورده است. سوخت سالم و سازگاري با طبيعت باعث شده است تا شركت‌هاي زيادي به فلاميني پيشنهاد بدهند تا براي خودروهاي آتي شاهد سوخت طبيعي و سالم باشيم.

آمار   بد  بارسلونا در پنا‌لتي‌ها
بارسلونا تقريبا نيمي از پنا‌لتي‌هايش را در اين فصل از دست داده است. بارسلونا در فصل 16–2015 در شرايط خوبي به سر مي‌برد و با يك بازي كمتر صدرنشين لاليگا است و مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان حضور دارد اما بازيكنان اين تيم آمار خوبي در پنا‌لتي‌ها ندارند. آبي‌اناري‌ها يك بار ديگر و در ديدار چهارشنبه شب برابر رئال بتيس پنالتي از دست دادند تا پنا‌لتي‌هاي از دست رفته اين تيم در فصل جاري به پنج برسد. در بازي برابر بتيس، نيمار مسووليت زدن پنا‌لتي‌ را به عهده گرفت چون ليونل مسي با آدان، د‌ر‌وازه‌بان حريف برخورد كرده بود و شرايط پنا‌لتي‌ زدن را نداشت. ضربه نيمار به تير افقي دروازه اصابت كرد و در برگشت، بازيكن بتيس به اشتباه دروازه خود را باز كرد. نيمار پيش از اين نيز برابر تيم‌هاي لاس پالاماس و رم پنا‌لتي‌ از دست داده بود. ديگر پنا‌لتي‌هايي كه گل نشدند را نيز مسي از دست داده است. مهاجم آرژانتيني بارسلونا، برابر اتلتيك بيلبائو نخستين پنالتي‌اش را از دست داد و اين اتفاق دوباره در هفته‌ چهارم برابر لوانته افتاد. بر اين اساس، بارسلونا از يازده پنا‌لتي‌ فصل، پنج پنا‌لتي‌ را از دست داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون