• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3433 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ دي

هم‌انديشي صنفي و سياسي تشكل‌هاي معلمي

اوايل هفته نمايندگان تشكل‌هاي معلمان در محل دفتر مركزي انجمن اسلامي معلمان ايران نشستي را براي بحث و تبادل نظر پيرامون انتخابات پيش رو برگزار كردند.
در اين هم انديشي كه نمايندگاني از تشكل‌هاي «انجمن اسلامي معلمان ايران»، «سازمان معلمان ايران»، «كانون صنفي معلمان ايران (تهران)، مجمع فرهنگيان ايران اسلامي و شاخه فرهنگيان حزب اعتدال و توسعه حضور داشتند، هر يك از حاضرين به بيان ديدگاه‌هاي تشكل مربوطه و تحليل و تفسير شرايط موجود پرداختند.
به گزارش خبرنگار گروه مدرسه «اعتماد»، در اين نشست كه دبيران كل دو تشكل انجمن اسلامي معلمان و سازمان معلمان ايران و چند تن از اعضاي شوراهاي مركزي و هيات‌مديره تشكل‌ها و اعضاي شاخه فرهنگيان چند حزب اصلاح‌طلب حضور داشتند، در مورد نحوه حمايت از كانديدا‌هاي اختصاصي كه متعهد به پيگيري مطالبات معلمان باشند، مطالبي مطرح شد.
اين گزارش حاكي است دو ديدگاه متفاوت يكي مبني بر ارايه ليست مستقل فرهنگيان و ديگري قرار دادن كانديداهاي معلمان در ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان مطرح شد كه با وجود نظر اكثريت به هماهنگ عمل كردن با جريان اصلاح‌طلب و تعادل مقرر شد در جلسات بعدي تصميم مشترك و نهايي گرفته شود.
لازم به ذكر است پس از آغاز به كار دولت يازدهم، تشكل‌هاي معلمي كه در دولت‌هاي نهم و دهم به انزوا رفته بودند دوباره فعاليت خود را از سر گرفتند و ضمن اعتراضات صنفي در تعامل با دولت پيگير مطالبات خود نيز بودند.
اين تشكل‌ها در اين مدت با تشكيل جلسات مشترك به تبادل نظر پيرامون مسائل و مشكلات آموزش و پرورش پرداخته و در نشست‌هايي با مقامات دولتي نظير نوبخت، معاون رييس‌جمهور و فاني وزير آموزش وپرورش و معاونين ايشان به طرح و ارايه راهكار اقدام كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون