• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

عدد نوشت

هزينه ساخت مسكن
محمد عدالت‌خواه، كارشناس مسكن وجود يك ميليون و 400 هزار خانه خالي در كشور را ناشي از رانت‌هاي غيرمستقيم بخش مسكن و ارزش افزوده‌اي دانست كه دولت‌ها از طريق تاسيسات زيربنايي در اختيار عده‌اي خاص قرار دادند. سودي كه سازندگان و توليدكنندگان بخش مسكن بردند بيش از آنكه به دليل زحمت آنها باشد ناشي از رانت‌هاي غيرمستقيم ايجاد شده دولت از طريق تاسيسات زيربنايي با بودجه‌هاي ملي بوده است. وي افزود: قيمت خانه به هزينه‌هاي ساخت، قيمت زمين و هزينه‌هاي جانبي وابسته است. سوال اين است چرا در تهران خانه‌اي كه هزينه ساخت آن متري كمتر از يك ميليون تومان است و در لوكس‌ترين حالت به دو ميليون تومان مي‌رسد بايد بين متري چهار تا 18 ميليون تومان فروخته شود؟

صرفه‌جويي
در مصرف برق

مديرعامل شركت توزيع برق تهران با بيان اينكه ادارات در مصرف برق پرمصرف‌ترين هستند، گفت: در سال جاري در پيك تابستان ۱۸۰ مگاوات ساعت صرفه‌جويي صورت گرفت. سيد محمد هاشمي گفت: در شهر تهران 200 هزار و 400 كنتور هوشمند با هزينه‌اي بالغ بر
12 ميليارد تومان كه 28 درصد مصرف برق را شامل مي‌شود نصب شده است. وي با بيان اينكه اولين پروژه قرائت از راه دور كنتور برق در سال 83 شروع شد، گفت: در قالب طرح فهام دو هزار كنتور نصب شده است و اميدواريم تا پايان سال نيز 1000 كنتور قرائت از راه دور نيز نصب شود تا در قالب طرح فهام ميزان نصب كنتور به 66 هزار عدد برسد.

تعداد شاغلان در توزيع

معاون وزير كار گفت: اولويت‌هاي جديد اشتغال‌زايي بايد به سمت توسعه گردشگري و ICT پيش برود. عيسي منصوري با بيان اينكه روند تحول و ايجاد اشتغال را بايد ابتدا در پروژه‌هاي عمراني سپس پروژه‌هاي ساخت و در حال حاضر پروژه‌هاي خدماتي دانست، گفت: ماهيتا بعد از اين، ظرفيت بالايي براي اشتغال در حوزه ساخت پيش‌بيني نمي‌شود و در حوزه‌ خدمات،
۲۳ درصد اشتغال مربوط به خدمات توزيعي است. در زمينه ايجاد اشتغال اولويت اول براي ايجاد اشتغال، بخش گردشگري و اولويت دوم بخش ICT  است. منصوري افزود:
 به ازاي يك واحد افزايش پهناي باند، دو واحد افزايش فرصت اشتغال داريم.

درخواست    پشتيباني
 از  بخش معدن

مهدي كرباسيان، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خواستار تخصيص
دو ميليارد دلار اعتبار براي پشتيباني از بخش معدن شد و گفت: اين اعتبار تنها يك بار براي بخش معدن نياز است. براي پشتيباني از بخش معدن نيازمند دو ميليارد دلار اعتبار هستيم كه اين ميزان منابع، براي امور زيربنايي و پشتيباني از فعاليت‌هاي بخش خصوصي در معادن همچون صندوق بيمه سرمايه‌گذاري‌هاي معدني و اكتشاف صرف خواهد شد. وي با تاكيد بر اينكه فقط يك‌بار چنين رقمي براي بخش معدن نياز است، افزود: افزايش سرمايه صندوق بيمه معدن به ۵۰۰ ميليون دلار مي‌تواند از توسعه فعاليت‌هاي معدني شركت‌هاي خصوصي حمايت كند، اين در حالي است كه به تازگي با حمايت دولت و مجلس، ‌سرمايه اين صندوق حمايتي، ‌به ۱۱۰ ميليارد تومان رسيده اما براي ايجاد رونق در اين بخش نياز به سرمايه بيشتري است.

كاهش قيمت مرغ
محمد يوسفي، رييس اتحاديه مرغداران گوشتي با بيان اينكه قيمت مرغ در سطح شهر تا چهار هزار و ۷۰۰ تومان كاهش يافته است و مرغداران هركيلوگرم از اين محصول را با ۷۰۰ تومان ضرر به فروش مي‌رسانند، گفت: مرغداران ورشكسته شدند، مردم دعا كنند. قيمت مرغ دوباره در بازار به‌شدت كاهش يافته است به طوري كه مرغداران در فروش هر كيلوگرم مرغ 700 تومان ضرر مي‌كنند. وي افزود: قيمت مرغ در بازار بهمن كه به‌صورت عمده خريد و فروش مي‌شود، چهار هزار و 200 تا چهار هزار و 700 تومان، در ميادين ميوه و تره‌بار چهار هزار و 750 و در سطح شهر چهار هزار و 700 تا چهار هزار و 900 است. البته در مواردي مشاهده مي‌شود كه قيمت اين محصولات در سطح شهر از ارقام يادشده بيشتر به فروش مي‌رسد كه اين امر به انصاف فروشندگان ارتباط دارد و ربطي به توليدكننده ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون