• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

آنتوني هاپكينز: هر روز به خداحافظي از دنياي بازيگري فكر مي‌كنم


  بهار سرلك/ باوركردني نيست اما پس از گذشت نيم قرن از فعاليت هنري «سر ايان مك‌كلن» و «آنتوني هاپكينز» بالاخره اين زوج هنري با يكديگر همكاري كردند. اين زوج در تازه‌ترين فيلم تلويزيوني شبكه‌هاي «استارز» و «بي‌بي‌سي» به نام «طراح لباس» شخصيت‌هاي اصلي داستان را ايفا كردند كه اواخر سال 2015 روي آنتن تلويزيون انگلستان رفت و تابستان سال آينده در امريكا نمايش داده مي‌شود. كارگرداني فيلم بر عهده ريچارد اير است و هاپكينز، مك‌كلن و به همراه او روز جمعه در نشستي كه در انجمن منتقدان فيلم تلويزيوني برگزار شد حضور يافتند.
درام «طراح لباس» براساس نمايشي به همين نام اثر «رونالد هاروود» ساخته شده است و درست مانند همين نمايش، داستان در طول يك شب و در سالن تئاتر محلي انگليس رخ مي‌دهد كه جنگ جهاني دوم در جريان است و برخلاف نگراني‌هاي ستاره‌اي كه شخصيت اول نمايش را بازي مي‌كند (آنتوني هاپكينز) گروه بازيگران آشفته سعي دارند نمايش «شاه لير» شكسپير را روي صحنه ببرند. مك‌كلن در اين نمايش تلويزيوني نقش طراح لباس دوست‌داشتني هاپكينز را بازي مي‌كند.
 با وجود آثار به يادماندني‌اي كه هاپكينز از خود بر جاي گذاشته، مي‌گويد حس ناامني را روي صحنه تئاتر درك مي‌كند و برخلاف بسياري از بازيگران، هميشه طرفدار شكسپير نبوده است، به همين خاطر چالش بازي در نمايش طراح لباس را پذيرفته است. او مي‌گويد: «رابطه‌اي عجيب‌وغريب با شكسپير و تئاتر دارم. اتفاقي وارد حرفه بازيگري شدم. خودم دوست داشتم موزيسين بشوم.»هاپكينز به اين خاطر به اين نمايش علاقه‌مند شده است كه «اين نمايش كم‌وبيش به اين پرسش پاسخ مي‌دهد كه چرا بازيگران مي‌خواهند بازي كنند؛ وقتي بازيگري بايد نيمه ديوانه شود تا بتواند زندگي‌ هنري‌اش را نجات دهد. شخصيت مردي كه ايفا مي‌كنم كسي است كه ديوانه هنر و ديوانه لير است.» هاپكينز درباره اين پروژه گفت: «اين نمايش چيزي را در من تكان داد. فكر مي‌كردم مي‌دانم چه معنايي دارد، به عنوان فردي كه در خارج از گود قرار دارد، همه‌چيز را مي‌دانم. بازي در طراح لباس تجديد ديداري بدون رنج با جايي است كه 50 سال پيش در آن قرار داشتم... حالا مي‌توانم بفهمم چرا مك‌كلن و بسياري از بازيگران بزرگ عاشق شكسپير هستند. حالا مي‌فهمم. گرچه سال‌ها پيش شخصيت لير را بازي كرده بودم اما از آن راضي نبودم. حالا كاملا مي‌فهمم چرا بقيه شكسپير را دوست دارند چون من همسن لير شده‌ام. مي‌گويند همه پيرمردها بايد شخصيت لير را بازي كنند.» اين بازيگر 78 ساله معتقد است ديدار دوباره با لير در نمايش طراح لباس «جرات يك عمر زندگي» را داد و اميدوار است اين جرات و شجاعت را از دست ندهد. وقتي از هاپكينز پرسيدند تا به حال به فكر كناره‌گيري از دنياي بازيگري افتاده است؟ او گفت بارها تلاش كرده است و ادامه مي‌دهد: «هر روز به خداحافظي از بازيگري فكر مي‌كنم اما به من پيشنهاد بازي مي‌دهند و من قبول مي‌كنم. چون من يك بازيگرم. ما بازيگرها ديوانه‌ايم. همه بازيگرها مي‌خواهند مردم عاشق‌شان شوند و فكر مي‌كنم اين خواسته در همه بازيگرها وجود دارد. ما اين عشق را بيشتر و بيشتر و بيشتر مي‌خواهيم.»
آنتوني هاپكينز براي ايفاي نقش هانيبال لكتر در فيلم «سكوت بره‌ها» برنده جايزه اسكار شد اما حالا آرزو مي‌كند كه چهره اين قاتل را دوباره در فيلم‌هاي «هانيبال» و «اژدهاي سرخ» به تصوير نمي‌كشيد. او درباره يكي از اسطوره‌اي‌ترين نقش‌هايش گفت: «يك بار شخصيت او را بازي كردم. اما اشتباه كردم كه دو بار ديگر اين شخصيت را ايفا كردم. فقط سكوت بره‌ها فيلم خوبي بود.» وقتي از او پرسيده شد ديگر ايفاي شخصيت لكتر را قبول مي‌كند يا نه، هاپكينز بدون چون و چرا گفت: «نه» و در توضيح پشيماني خود از بازي در قسمت‌هاي بعدي سكوت بره‌ها، يعني «هانيبال» (2001) و «اژدهاي سرخ» (2002) را ابراز كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون