• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3438 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ دي

دادگاه

مهدي هاشمي تحت عمل جراحي قرار گرفت
وكيل خانواده هاشمي با بيان اينكه مهدي هاشمي امروز تحت عمل جراحي قرار گرفت، گفت: منتظر جواب پاتولوژي هستيم. به گزارش فارس، سيدوحيد ابوالمعالي در خصوص حضور مهدي هاشمي در بيمارستان گفت: روز گذشته به دليل دردي كه مهدي هاشمي در ناحيه شكم احساس كرد به بيمارستان منتقل شد و همان زمان به روش آندوسكوپي اقدامات تشخيصي صورت گرفت. وي افزود: صبح ديروز با بيهوشي كامل وي تحت عمل جراحي قرار گرفت و يك غده از بدنش خارج شد كه ما هنوز منتظر جواب پاتولوژي هستيم و نگراني‌‌مان برطرف نشده است. ابوالمعالي با بيان اينكه مهدي هاشمي هم‌اكنون در بيمارستان «ن» بستري است گفت: خبري كه در مورد شكستگي پاي مهدي منتشر شده مربوط به قبلا بوده كه مداوا هم در داخل زندان صورت گرفته بود. وكيل خانواده هاشمي تصريح كرد: در حال حاضر مهدي با تدابير امنيتي در بيمارستان بستري است و چند مامور بيرون از اتاق حضور دارند، ضمن اينكه يكي از ماموران زندان هم داخل اتاق وي است و به هيچ‌وجه اتاق را ترك نمي‌كند. وي تاكيد كرد: خانواده مهدي هاشمي با ايشان ملاقات داشتند ضمن اينكه روز گذشته هم آيت‌الله به ملاقات مهدي آمد در هر صورت هنوز نگراني ما برطرف نشده است.
ملاقات آيت‌الله هاشمي با فرزند در بيمارستان
آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني هم دو روز پيش با حضور در بيمارستان محل بستري مهدي هاشمي‌رفسنجاني با فرزند خود ملاقات كرد. ابوالمعالي، وكيل مهدي هاشمي در اين مورد گفت: در تمامي اين ديدارها ماموران زندان نيز حضور دارند و يكي از ماموران ويژه زندان اصلا اتاق را ترك نمي‌كند. حتي آيت‌الله هاشمي كه ديروز نگران بيماري فرزندش بود و براي ملاقات آمد، با حضور همين مامور ويژه با او گفت‌وگو كرد.

شناسايي و دستگيري متعرضان به سفارت عربستان ادامه دارد
جلسه‌ مشترك معاونان دادستان تهران و سرپرستان مجتمع‌هاي قضايي تهران به رياست عباس جعفري‌ دولت‌آبادي برگزار شد. به گزارش ايسنا،؛ عباس جعفري دولت‌آبادي با اشاره به لزوم تشكيل جلسات مشترك بين دادسراها و مجتمع‌هاي قضايي گفت: سرپرستان دادسراهاي نواحي بايد به‌طور منظم جلسات مشتركي را با سرپرستان مجتمع‌هاي قضايي داشته باشند تا با برگزاري اين‌گونه جلسات به فهم مشترك برسيم. وي افزود: اقدامات دادسرا و دادگاه بايد مكمل هم باشند تا برخي متخلفان نتوانند به اهداف خود برسند. وي با انتقاد از صدور احكام متفاوت در پرونده‌هاي مشابه تصريح كرد: در بعضي موارد در پرونده‌هاي مشابه، احكام متفاوت صادر مي‌شود كه نوعي تبعيض نارواست. دولت‌آبادي با اشاره به نظارت دادستان بر ظابطين، زندان‌ها و محاكم گفت: همكاران قضايي در محاكم تهران به اين موضوع توجه كنند و اگر مشكلاتي را در عملكرد دادسرا مشاهده كردند به دادستاني تهران اعلام كنند. وي در مورد پرونده تعرض به سفارت عربستان اعلام كرد: شناسايي، دستگيري و تحقيق از متهمان ادامه دارد.

علت تاخير دادگاه در تبديل قرار بازداشت «بابك زنجاني»
 وكيل‌مدافع بابك زنجاني توضيحاتي را درباره آخرين وضعيت پرونده موكلش ارايه كرد. به گزارش ايسنا، رسول كوهپايه‌زاده گفت: موكلم چند راهكار را براي پرداخت بدهي پيشنهاد داده و به دادگاه اعلام كرده است. شركت نفت بايد به نامه‌اي كه 20 روز پيش موكلم به دادگاه ارسال و دادگاه آن را به شركت نفت منتقل كرده است، پاسخ دهد. كوهپايه‌زاده درباره نامه بابك زنجاني به دادگاه گفت: موكلم 17 بانك را معرفي كرده كه در اين بانك‌ها امكان صدور ضمانتنامه و نقل و انتقالات وجود دارد. اين نامه به شركت نفت ارايه شده مبني بر اينكه چه بانك‌هايي براي شركت نفت مناسب‌تر است تا اين تبادلات بانكي صورت گيرد؛ البته ما هنوز پاسخي را در اين زمينه از شركت نفت دريافت نكرده‌ايم. وي درباره ارايه لايحه‌اي كه اخيرا به دادگاه انقلاب براي تبديل قرار بازداشت موكلش به قرار تامين مناسب و آزادي وي داده بود نيز گفت: هنوز دادگاه در اين زمينه تصميمي اتخاذ نكرده است. وكيل مدافع متهم اصلي پرونده موسوم به فساد نفتي افزود: طبق قانون دادگاه بايد قرار بازداشت موقت موكلم را فك كرده و به قرار مناسب ديگر تبديل كند. فكر مي‌كنم اين تامل و تاخير دادگاه در اين زمينه به دليل اين است كه قراري كه صادر مي‌شود بايد متناسب با ميزان بدهي موكل باشد و با توجه به اينكه بخشي از بدهي موكلم از طريق اموال داخل كشور پرداخت شده و اين اموال در اختيار شركت نفت است، لذا ميزان دقيق ارزش اموال داخل كشور موكلم بايد از طرف دادستاني مشخص شود. كوهپايه‌زاده تصريح كرد: دادگاه منتظر رقم دقيق ارزش اموال داخلي موكلم است تا بدهي وي را از آن كسر كند و وثيقه‌اي كه صادر مي‌شود متناسب با الباقي بدهي‌اش باشد. وي يادآور شد: جلسه بعدي دادگاه موكلم هنوز مشخص نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون