• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3444 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي

عدد نوشت

بدهي ايرلاين‌ها بابت دريافت سوخت

مدير امور مالي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با اشاره به مشكلات اين شركت در مورد پرداخت يارانه و سخت‌گيري‌هاي سازمان امور مالياتي گفت: شركت ملي پالايش و پخش در حال حاضر حدود 890 ميليارد تومان از ايرلاين‌ها طلبكار است. احمدرضا اسدي، با بيان اينكه 5/85 درصد وجوه عرضه شركت پالايش و پخش صرف پرداخت هدفمندي يارانه‌ها مي‌شود و 5/14 درصد آن به شركت ملي نفت تعلق دارد، اظهار كرد: در حالي ما بايد اين وجوه را به صورت ماهانه و به موقع پرداخت كنيم كه شركت پالايش و پخش وجوه زيادي را كه مربوط به فروش است وصول نكرده، اما طلبكاران و ذي‌نفعان مطالبات خود را ماهانه دريافت مي‌كنند.

احتياج ايران به سرمايه‌گذاري نفتي

 رييس شركت نفتي اِني ايتاليا گفت: خروج ايران از تحريم‌هاي اقتصادي به اروپا كمك خواهد كرد كه منابع انرژي خود را تنوع ببخشد، اما اين كشور به سرمايه‌گذاري دست‌كم 150 ميليارد دلاري در زيرساخت‌هاي خود احتياج دارد تا به يك توليد‌كننده بزرگ تبديل شود. كلوديو دسكالزي رييس شركت نفتي اِني به شبكه تلويزيوني راي گفت: من بسيار خوشحالم كه ايران به بازار بازگشته است، زيرا اين براي ما به معني اين است كه اروپا منابع انرژي متنوع‌‌تري در اختيار خواهد داشت. وي افزود: براي يك جهش بزرگ كه چهار يا پنج سال طول مي‌كشد، جهشي كه يك تاثير واقعي روي بازار جهاني داشته باشد، ايران به جذب 150 ميليارد دلار براي توسعه احتياج دارد.

تامين چوب از جنگل‌ها

خداكرم جلالي، رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور با بيان اينكه ميزان بهره‌برداري از جنگل‌ها به پايين‌ترين حد خود رسيده است گفت: در حال حاضر 10درصد نياز چوبي كشور از جنگل‌ها تامين مي‌شود. خداوند همه‌چيز را در طبيعت به صورت متعادل آفريده است اما متاسفانه بشر با رفتار نادرست خود اين توازن را برهم زده است. جلالي كاهش جنگل‌هاي جهان از 8 ميليارد هكتار به 4 ميليارد هكتار را فاجعه بزرگ خواند و گفت: بخش عمده اين اتفاق به خاطر عدم همزيستي مسالمت آميز صنعت با جنگل بوده است. بر اساس ارزيابي‌هاي بين‌المللي و آخرين گزارش شاخص عملكرد زيست محيطي (اي پي آي) ايران با داشتن نمره 84 از 100 رتبه شانزدهم از نظر حفاظت از جنگل‌ها را در دنيا دارد.

ذخيره‌سازي سيب و پرتقال براي عيد

مديركل ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌‌گرمسيري وزارت جهاد با بيان اينكه توليد مركبات امسال بسيار خوب گزارش شده است، گفت: ذخيره‌سازي ۴۵ هزار تن پرتقال و ۲۰ هزار تن سيب براي شب عيد در دستور كار وزارت جهاد كشاورزي است. ابوالقاسم حسن‌پور گفت: امسال بيش از 4 ميليون و 500 هزار تن مركبات در كشور توليد شد كه حدود 4 ميليون و 200 هزار تن آن تاكنون برداشت شده است. برداشت بخشي از مركبات از جمله نارنگي والنسيا كه در جنوب كشور توليد مي‌شود، به دليل ديررس بودن به اسفند، فروردين و حتي ارديبهشت موكول مي‌شود.

قاچاق مواد آرايشي و بهداشتي

در حالي كه سالانه حدود 2 ميليارد دلار لوازم آرايشي، خوراكي و بهداشتي به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود، هيچ نظارتي بر سلامت اين كالاها وجود ندارد. بر اين اساس فرهنگ استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي كه حدود 60 درصد آن از طريق قاچاق تامين مي‌شود، باعث به خطر افتادن سلامت مردم مي‌شود اما در مورد دارو كه كل زنجيره توليد و توزيع آن زيرنظر دولت است حجم قاچاق كمتر از 5 درصد برآورد مي‌شود و بيشتر اقلام داروي قاچاق مربوط به داروهاي غيرمجاز سقط جنين و نيز داروهاي هورمون رشد يا موارد خاص است كه از طريق قاچاق وارد كشور مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون