• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3444 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي

متهم به بهانه ازدواج ، زنان جوان را فريب مي‌داد

سرقت از زنان در پوشش جواهرفروش

اعتماد| پسري كه به بهانه ازدواج با زنان ثروتمند ارتباط برقرار كرده و طلا و جواهرات‌شان را به سرقت مي‌برد از سوي پليس پايتخت شناسايي و دستگير شد. در پرونده‌اي كه براي او در پايگاه يكم آگاهي تشكيل شده يك مورد آزار و اذيت نيز ديده مي‌شود كه شاكي در آن مدعي است متهم او را به خانه‌اش كشانده و مورد تجاوز قرار داده است.
رسيدگي به اين پرونده از هفت دي امسال با شكايت اين زن در كلانتري 163 ولنجك آغاز شد. دراين روز شاكيه به ماموران گفت «مردي به نام امير در خانه‌اش به او تجاوز كرده و پس از سرقت جواهراتش متواري شده است.» با ثبت شكايت او پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات، شاكي جزييات بيشتري از ماجرا بازگو كرد. او به كارآگاهان گفت: «چند وقت پيش با امير آشنا شدم. او خود را جواهرفروش معرفي كرد. وقتي به من ابراز علاقه كرد ارتباطم با او بيشتر شد تا آنجا كه يك روز به خانه‌اش رفتم اما او مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. امير از اين كار خود فيلم گرفته بود و مدام من را تهديد مي‌كرد اگر مقدار قابل توجهي طلا و جواهرات به او ندهم، آن را پخش مي‌كند. من از ترس آبرويم خواسته‌اش را عملي كردم.»
در حالي كه با ثبت شكايت مالباخته، شناسايي متهم در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته بود زني ديگر نيز به كلانتري مراجعه و شكايت مشابهي تنظيم كرد. او به كارآگاهان گفت: «چندي پيش با پسري جواهرفروش به نام امير آشنا شدم. او پس از مدتي از من خواستگاري كرد و به اين بهانه خودروي مدل بالايم را براي تعمير از من گرفت اما يك هفته بعد تماس گرفت و گفت به پول بيشتري احتياج دارد. من مقدار زيادي از جواهراتم را به ارزش 70 ميليون تومان در اختيارش قرار دادم اما بعد از آن ديگر هيچ خبري از او نشد.»
شكايت مالباخته‌ها نشان مي‌داد متهم با معرفي خود به عنوان جواهرفروش، زنان ثروتمند را از طريق شبكه‌هاي موبايلي شناسايي مي‌كند و به بهانه ازدواج به آنها نزديك شده و پس از جلب اطمينان‌شان، طلا و جواهرات‌شان را به سرقت برده است. با به دست آمدن اين سرنخ، كارآگاهان به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار در پليس آگاهي مراجعه و موفق به شناسايي مردي 33 ساله به نام مهدي شدند كه پيش از اين با همين شگرد، ده‌ها زن جوان را فريب داده و از سوي پليس دستگير شده بود.
بررسي پرونده نشان مي‌داد، متهم نخستين بار 29 آذر 90 به اتهام سرقت خودروي سانتافه زني جوان تحت تعقيب قرار گرفته و ارديبهشت دو سال بعد هنگام تردد با يك دستگاه خودروي هيوندا در تهران دستگير شده است. او كه سابقه زورگيري، سرقت از خانه و نزاع در پرونده خود دارد، در بازجويي‌ها به كلاهبرداري از 20 زن در پوشش جواهرفروش اعتراف كرده بود. آخرين سابقه متهم نيز كه در پايگاه يكم پليس آگاهي پايتخت ثبت شده نشان مي‌دهد او با جلب اعتماد صاحبخانه، اقدام به سرقت از خانه او كرده است. تحقيقات نشان مي‌داد متهم كه پس از دستگيري به زندان محكوم شده بود پس از تامين قرار قانوني آزاد شده اما بار ديگر به كلاهبرداري از زنان روي آورده است.
با به دست آمدن اين اطلاعات، مخفيگاه متهم در شهرك لاله تهران شناسايي و دوازدهم دي امسال در عمليات پليس دستگير شد. در بررسي اسناد و مدارك به دست آمده از مخفيگاه متهم فاش شده كه او پس از شناسايي زنان ثروتمند، از طريق شبكه‌هاي موبايلي به ويژه تلگرام، با آنها طرح دوستي ريخته و با بهانه ازدواج به تصاوير خصوصي آنها دسترسي پيدا كرده و با تهديد آنها موفق به سرقت طلا و جواهرات‌شان شده است. اين در حالي است كه يكي از شاكيان نيز مدعي است متهم او را مورد  آزار و اذيت قرار داده است .
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به جزييات پرونده از انتشار تصوير بدون پوشش متهم با دستور قضايي خبر داد و از شهروندان خصوصا زناني كه او را مورد شناسايي قرار مي‌دهند خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر (مسير شرق به غرب)، ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون