• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3444 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي

آذر منصوري:

مشاركت حداكثري بدون حضور كانديداهاممكن نيست

عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان مقابل منافع ملي كشور گردن‌شان از مو باريك‌تر است و بردبارانه و اميدوارانه از همه ظرفيت‌هاي حقيقي و حقوقي براي تامين الزامات مشاركت حداكثري مردم و تشكيل مجلسي مناسب شأن جمهوري اسلامي بهره خواهند گرفت.
آذر منصوري در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان به عنوان يك جريان موثر در كشور با توجه به انتخابات سال ۹۲، رويكرد مشاركت حداكثري در انتخابات مجلس را به عنوان راهبرد خود مطلوب مي‌دانند.
وي با بيان اينكه انتخابات آتي مجلس براي تمامي جريان‌هاي سياسي از اهميت بسياري برخوردار است، اظهار داشت: آنچه در اين انتخابات اهميت بسياري دارد، تاكيد بر مشاركت حداكثري است كه اين مساله همواره مورد تاكيد رهبري نيز بوده است؛ به گونه‌اي كه ايشان انتخابات و آراي مردم را حق‌الناس مي‌دانند و حتي گفته‌اند كساني كه مرا قبول ندارند و نظام را قبول ندارند، در انتخابات شركت كنند. اين مساله موجب مي‌شود تمامي جريان‌هاي سياسي و دستگاه‌هاي مجري و نظارتي در جهت مشاركت حداكثري گام بردارند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه تامين مشاركت حداكثري نيازمند الزام‌هايي براي محقق شدن است، تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين لازمه‌هاي مشاركت حداكثري، حضور كانديدا‌ها و داوطلبان جريان‌هاي سياسي پايبند به قانون اساسي با نگرش‌هاي مختلف و در داخل نظام است. به عبارت ديگر، حضور سلايق مختلف در انتخابات راهي است كه امكان گسترده مردم در انتخابات را فراهم مي‌كند، زيرا مردم مي‌بينند نامزد‌هاي‌شان در صحنه رقابت هستند و آنها نيز قدرت انتخاب دارند.
منصوري با بيان اينكه شكل‌گيري مجلسي كارآمد و ميانه‌رو نيازمند مشاركت حداكثري است، يادآور شد: لازم است براي شكل‌گيري چنين مجلسي و همچنين حفظ و نگهداري نشاط سياسي و مشاركت مردمي، مولفه‌هاي اساسي مشاركت فعالانه مردم فراهم شود و علي‌القاعده اين كار با رد صلاحيت‌هاي گسترده فراهم نخواهد شد.
با اين حجم بي‌سابقه از كانديداهاي ردصلاحيت شده، متاسفانه بايد گفت كه با وجود تاكيد هوشيارانه مقام معظم رهبري مبني بر مشاركت حداكثري مردم در انتخابات، متاسفانه تناقضي آشكار شكل گرفته است كه اميد مي‌رود در فرصت باقيمانده، شوراي نگهبان و مسوولان برگزاري انتخابات به آن پاسخ داده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون