• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3444 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي

ديدار عضو موتلفه با رايزن دوم سفارت فرانسه در تهران

قائم مقام مركز بين‌الملل حزب موتلفه گفت: ما علاقه‌مند به تعامل و گفت‌وگوي بيشتر با گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي در سراسر اروپا، به ويژه گروه‌هاي سياسي و سازمان‌هاي اسلامي فرانسه هستيم.  به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، كوين مگرون، رايزن دوم سفارت فرانسه در تهران با مهدي صولي، قائم مقام مركز بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي، ديدار و گفت‌وگو كرد. صولي در اين ديدار كه در محل دفتر مركزي حزب برگزار شد، با اشاره به روند فعاليت‌هاي تاريخي حزب موتلفه اسلامي، نقش سازنده اين حزب در تحولات سياسي تاريخ معاصر ايران را تشريح كرد. عضو شوراي مركزي حزب موتلفه در ادامه با اشاره به سطح تعاملات و همكاري‌هاي بين‌المللي حزب موتلفه اسلامي گفت: در حال حاضر حزب موتلفه اسلامي همكاري‌هاي گسترده‌اي با احزاب سراسر جهان دارد. اين ارتباطات در سطح ارتباطات دوجانبه شامل تعامل و گفت‌وگو با احزابي از كشورهاي مختلف جهان و برخوردار از گرايش‌هاي گوناگون فكري است و در سطح همكاري‌هاي چندجانبه شامل حضور موثر در اتحاديه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي مرتبط با تحزب است. وي با اشاره به وضعيت اجتماعي و فرهنگي جامعه ايران و به خصوص شاخص‌هاي بالاي حقوق شهروندي و برخورداري از آزادي‌هاي اساسي و مشاركت سياسي و اجتماعي در جمهوري اسلامي ايران، به بررسي تطبيقي اين شرايط با برخي ديگر از كشورهاي منطقه پرداخته و تاكيد كرد: در عرصه روابط فرهنگي ميان ايران و فرانسه نيز ظرفيت‌هاي بسيار خوبي وجود دارد كه با بهره‌گيري از تجربيات گذشته و نيز الگوي همكاري‌هاي سازنده فرهنگي با ديگر كشورها، مي‌توان از اين حوزه نيز براي گسترش شناخت واقعي از عمق فرهنگي و تمدني دو كشور بهره گرفت. البته از نظر ما نكته مهم در اين خصوص پرهيز از محدودنگري و توجه به ماهيت و اقتضائات جامعه ايراني است. جامعه ايراني جامعه هنرپرور و فرهنگ‌دوست است و در طول قرن‌ها آميزه‌اي شگرف و زيبا از پيوند فرهنگ ايراني با دينداري و عقلانيت مومنانه را آفريده است. دينداري عنصر بنيادين و جدايي‌ناپذير هنر، ادب و فرهنگ ايراني است. صولي تاكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي مبتني بر فقه شيعي و برخوردار از يك روند انعطاف‌پذير به نام اجتهاد است كه در اين روند، امكان ايستايي، انجماد يا سلفي‌گرايي جامعه ايراني وجود ندارد. اين موضوع دقيقا در ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق نهادي قانوني به نام ولايت فقيه نهادينه شده است. لذا جامعه ايراني در همه زمينه‌ها به سرعت مسير پيشرفت و تعالي را دنبال خواهد كرد و احزاب قانوني كشور نيز با اتكا به چنين سازو كار مستحكمي، در اصول و موضوعات اساسي كشور داراي وحدت و نقطه نظرات يكساني هستند و در اختلافات روشي و برنامه‌اي نيز با تمكين به قانون و در نهايت پيروي از ديدگاه‌هاي راهگشاي ولايت فقيه، در مسير اهداف كشور و خواست عمومي مردم حركت مي‌كنند.
كوين مگرون رايزن دوم سفارت فرانسه نيز در اين ديدار با تبريك اجرايي شدن برجام اظهار داشت: فرانسه علاقه‌مند بود در چارچوب برجام، ايران با جامعه بين‌المللي به توافق برسد و اين مساله پيروزي ديپلماسي بود. وي با اشاره به سفر آتي رييس‌جمهور اسلامي ايران به فرانسه افزود: فرانسه علاقه‌مند به روابط بيشتر با ايران است. سفر رييس‌جمهور ايران به فرانسه فرصت خوبي براي گسترش روابط اقتصادي و فرهنگي دو كشور است. مگرون با اشاره به موضوع تروريسم و افراطي‌گري اظهار داشت: در فرانسه حدود شش ميليون مسلمان زندگي مي‌كند. مسلمانان بخش جدايي‌ناپذير جامعه فرانسه هستند و مردم، دولت و همه فرانسويان به خوبي مي‌دانند كه بين اسلام واقعي و اسلامي كه داعشي‌ها مدعي آن هستند، اختلاف وجود دارد. امروز مردم فرانسه نسبت به قدرت ايران در جهان و منطقه واقف هستند و ايران هم به خوبي نشان داده است كه با داعش و تروريسم مبارزه مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به روابط فرهنگي دو كشور گفت: فرانسه آمادگي ارتباط در همه بخش‌هاي فرهنگي با ايران را دارد. ما ملاحظات شما در خصوص روابط فرهنگي را درك مي‌كنيم و با توجه به افزايش ظرفيت‌ها، در آينده شاهد همكاري‌هاي بيشتر درزمينه‌هاي فرهنگي خواهيم بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون