• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3136 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر

خبر كوتاه

آيت‌الله موحدي كرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:

پيام راهپيمايي اربعين بقاي حق و نابودي باطل است

آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني، امام جمعه موقت تهران ديروز در جمع نمازگزاران با اشاره به راهپيمايي عظيم اربعين حسيني آن را تجليل، تكريم و تعظيم اين مناسبت خواند و با يادآوري اينكه نه فقط مردم ايران و عراق بلكه از اطراف و اكناف نيز در اين راهپيمايي حضور يافتند، ‌گفت: پيام حضور 20 ميليون زاير در كربلا بقاي حق و نابودي باطل است و باطل هر چه بكوشد نمي‌تواند حق را نابود سازد و خود بالاخره نابود شدني است. به گزارش فارس، وي با تبريك به دولت عراق تامين امنيت جمع عظيم راهپيمايان اربعين را نشانه قدرت اين حكومت خواند و افزود: اين نشان مي‌دهد كه عراق مي‌تواند روي پاي خود بايستد. امام جمعه موقت تهران با توصيه به امريكا براي پند گرفتن از اشتباهات خود گفت: همان‌طور كه در مورد كوبا اشتباه كرديد و وزير خارجه‌تان گفت بيش از نيم قرن كوبا را تحريم كرديم اما خودمان منزوي شديم؛ بالاخره شما از حمايت از شاه چه طرفي بستيد؟ جز آنكه علاوه بر ايران در جهان هم با اين جنايات منفور شديد؟ وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه هيات ايراني بيدار است و مي‌داند امريكا دشمن شماره يك ملت ما است كه مي‌كوشد به عزت ما آسيب برساند، خاطرنشان كرد: همه درخواست ملت و رهبر ما از تيم مذاكره‌كننده اين است كه مواظب باشيد كه عزت ايران آسيب نبيند. آيت‌الله موحدي‌كرماني
در اين باره ادامه داد: امام راحل گفت امريكا شيطان بزرگ است و شيطان در ابتداي خلقت انسان اعلام كرد كه از بالا و پايين و به انحاي مختلف انسان‌ها را وسوسه كرده وگول مي‌زند؛ نقشه امريكا هم همين است و به انحاي مختلف مي‌خواهد ضربه بزند اما نخواهد توانست و خود رو به سقوط خواهد رفت. وي در بخش ديگري از سخنان خود با محكوم كردن كشتار 150 زن كه بعضا باردار هم بودند توسط داعش در فلوجه، گروگانگيري منجر به كشتار دانش‌آموزان در پيشاور پاكستان را محكوم كرد و اين حادثه را به بازماندگان آنها تسليت گفت.

جزييات اقدامات سپاه در روند برگزاري مراسم اربعين
سردار شريف اقدامات سپاه در برگزاري مراسم اربعين در كربلا و بازگشت زايران حسيني را تشريح كرد. به گزارش فارس وي با اشاره به اقدامات سپاه در راستاي روان‌سازي عزيمت و بازگشت زايران حسيني گفت: در حوزه حمل و نقل، ترابري، اسكان، پذيرايي و خدمات بهداشتي زايران، سپاه از شبكه بزرگ و سازمان يافته قرارگاه راهيان نور برخوردار است كه هم مكان‌هاي استقراري خوبي را در مسيرها داشته و هم تجربه مطلوبي در اردوكشي‌هاي بزرگ و متراكم دارد. سردار شريف خاطرنشان كرد: همچنين سپاه‌هاي استان‌هاي ايلام، خوزستان و لرستان با بسيج امكانات و ظرفيت‌هاي خود همگام با ديگر دستگاه‌هاي مسوول نقش مطلوب و تعيين‌كننده‌يي را ايفا كردند. وي افزود: با بهره‌گيري از تجارب، زيرساخت‌ها، شبكه حمل و نقل، اسكان و پذيرايي ستاد راهيان نور با مسووليت سردار علي فضلي و سردار يعقوب سليماني در جريان اين راهپيمايي عظيم كمك قابل توجهي صورت گرفت. مسوول روابط عمومي كل سپاه ايجاد سه قرارگاه اربعين در مرز مهران، چزابه و شلمچه و كمك به مسوولان دستگاه‌هاي مرتبط را از جمله اقدامات مهم سپاه برشمرد و تصريح كرد: به همين منظور سردار فضلي با انجام ماموريتي ويژه، مديريت و هدايت اقدامات سپاه در خطوط مرزي را به عهده گرفت. سخنگوي سپاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي تامين امنيت زايران در داخل كشور اظهار داشت: با همت سپاه‌هاي استاني و قرارگاه‌هاي نيروي زميني سپاه با اجراي طرح‌هاي ويژه امنيتي خاص اين ايام، امنيت جاده‌ها و معابر در جدار مرزي كشور عراق انجام پذيرفت. وي افزود: به لطف خدا و تلاش شبانه‌روزي نيروهاي اطلاعات و عمليات سپاه امنيت كامل برقرار شد به گونه‌يي كه هيچ حادثه امنيتي در نقاط مرزي نداشتيم و اين موفقيت به‌طور قطع بدون همكاري كاركنان وزارت اطلاعات و برادران نيروي انتظامي ميسر نبود. سردار شريف در ادامه تامين امنيت در حوزه داخلي كشور عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از رايزني و مشورت با نيروهاي امنيتي عراق، براي تضمين امنيت مراسم عظيم اربعين حسيني در كربلا با راهبري و محوريت نيروي قدس سپاه تعاملات و هماهنگي مطلوبي صورت گرفت.

سردار نقدي:

همواره در قشرهاي مختلف روحيه اميد را افزايش دهيم
رييس سازمان بسيج مستضعفان گفت: بايد رويكرد مهم رسانه‌ها تحكيم وحدت، انسجام و همدلي بخش‌هاي مختلف جامعه قرار گيرد. به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ پاسدار «محمدرضا نقدي» در «همايش بين‌المللي بسيج رسانه» در مشهد افزود: در اين ميان رسانه‌هاي بسيجي وظيفه خطيري بر عهده دارند. وي گفت: رسانه‌هاي ارتباط جمعي بايد در انعكاس اخبار و گزارش‌هاي خود ضمن پرهيز از انعكاس سخنان و مطالب نااميد‌كننده، حس اعتماد به نفس را در ميان مردم تقويت كنند. رييس سازمان بسيج مستضعفان افزود: رسانه‌ها نبايد با تيتر كردن و مهم جلوه دادن ناهنجاري‌ها مردم را نااميد كنند يا با انعكاس سخن اشتباه يك مسوول ياس را در بين آنان افزايش دهند بلكه بايد همواره در قشرهاي مختلف روحيه اميد را افزايش دهيم. وي گفت: امروز امريكا و دشمنان كه در اهداف خصمانه و اشغالگرانه خود شكست خورده و نيروي پاي كاري براي توسعه سياست‌هاي اشغالگرانه در اختيار ندارند از رسانه‌ها به عنوان ابزاري براي تحقق نيات شومشان بهره مي‌گيرند. وي در ادامه همچنين اظهارداشت: افرادي كه زماني بر ضرورت حملات مسلحلانه براي مقابله با ترفندهاي دشمنان تاكيد مي‌كردند و حتي مبارزه مردمي را قبول نداشتند امروز مساله سازش با امريكا را مطرح مي‌كنند و اين نشانگر نوعي تناقض‌گويي در اعمال و گفتار آنان است. سردار نقدي اضافه كرد: اين اشخاص به قدرت خداوند و اتكاي به مردم در مقابله با دشمنان اعتقادي ندارند. 214نفر از مديران عالي رسانه‌ها شامل معاونين و مديران شبكه‌هاي رسانه ملي و واحد مركزي خبر و سردبيران بخش‌هاي خبري، مديران عامل خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها، مسوولان پايگاه‌هاي شاخص خبري و رسانه‌هاي جهان اسلام كه در ايران دفتر دارند در اين همايش حضور يافتند.

انتخابات آتي مجلس و خبرگان رهبري

همزمان برگزار مي‌شود

مديركل امور انتخابات شوراي نگهبان گفت: انتخابات آينده مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي همزمان برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاري ميزان، عليرضا نيلچي با اعلام اين خبر در كارگاه هم انديشي اساتيد ناظر حوزه و دانشگاه آذربايجان غربي در اروميه اظهار كرد: ناظران امين شوراي نگهبان به دور از گرايشات وجناح بندي‌هاي سياسي بر روند انتخابات نظارت و سلامت آن را تامين مي‌كنند. وي استفاده از نظرهاي كارشناسان و اساتيد حوزه و دانشگاه را از اولويت‌هاي شوراي نگهبان برشمرد و افزود: اجراي دقيق قوانين و مقررات و پرهيز از هرگونه فضاسازي و التهاب آفريني رسالت و رويكرد مهم شوراي نگهبان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون