• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3136 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر

اصولگرايان در بين دو راهي حزب لاريجاني و جامعتين

حفظ انسجام با سكوت

 

مشخص است كه هنوز ارزيابي درستي از كاركرد و اهداف حزب علي لاريجاني ندارند. اصولگرايان بي‌خبر از فعاليت‌هاي لاريجاني مشغول چانه‌زني با مصباح‌يزدي بودند تا او را براي وحدت جذب كنند اما به يك‌باره با خبر تشكيل حزب توسط لاريجاني مواجه شدند. كار جذب مصباح‌يزدي در فرآيند اتحاد به جايي رسيد كه موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز در آخرين نشست وحدت اصولگرايان او را در مقام تصميم‌گير جاي داد و درجه اهميتي نظير دبيركل‌هاي جامعتين برايش قايل شد اما با اين حال هيچ تضميني براي شكل‌گيري و تداوم اين اتحاد وجود ندارد. در اين شرايط لاريجاني سوداي حزب در سر دارد. او بدون اشاره به جايگاه جامعتين و نقش محوري اين دو جريان همواره از تحزب دفاع كرده و به دنبال رشد آن است. اما آيا اين نگاه در جامعتين نيز طرفدار دارد؟
روز گذشته سيدرضا تقوي، عضو جامعه روحانيت مبارز تهران در اظهارنظري جالب از تشكيل حزب رهروان اعلام بي‌اطلاعي كرد. تقوي در گفت‌وگو با ايلنا، در پاسخ به اين سوال كه چهارمين همايش اصولگرايان چه زماني برگزار مي‌شود؟ گفت: تا قبل از پايان سال قصد داريم چهارمين همايش اصولگرايان را در ابعاد وسيع‌تري نسبت به گذشته برگزار كنيم. وي در پاسخ به اين سوال كه سخنران اين همايش چه كسي است؟ اظهار داشت: هنوز سخنران اين همايش مشخص نشده اما قصد داريم يكي از چهره‌هاي موثر اصولگرايي را براي سخنراني در آن دعوت كنيم. اين عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز تهران در خصوص آخرين وضعيت برگزاري همايش‌هاي استاني اصولگرايان تصريح كرد: همايش‌هاي همگرايي اصولگرايان در استان‌ها در حال برگزاري است و تاكنون در حدود 17، 18 همايش در استان‌ها برگزار شده است كه آخرين آن روز چهارشنبه هفته پيش در استان گيلان بود. تقوي در پاسخ به اين سوال كه نظرتان درباره حزب در حال تاسيس رهروان از سوي رييس مجلس چيست؟ خاطرنشان كرد: من از تاسيس حزب توسط آقاي لاريجاني خبر و اطلاعي ندارم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين باره با شما مشورت نشده است؟ بيان كرد: از آنجايي كه درصدد ايجاد همگرايي و وحدت در ميان اصولگرايان هستم، قصد ندارم تا در اين باره اظهارنظري بكنم.
 اگر چه اين گمانه كه تقوي از فعاليت‌ها و تحركات لاريجاني بي‌اطلاع باشد كمي دور از ذهن است اما او خود دليل بيان چنين اظهاراتي را در جملات بعدي توضيح مي‌دهد و اعلام مي‌كند كه براي حفظ وحدت از اظهارنظر خودداري مي‌كند. علت اين است كه در صورت بيان نظراتش اين وحدت و انسجام به دست نمي‌آيد چرا كه او در صورت اظهارنظر بايد ناخشنودي خود و احتمالا جريان متبوعش را از اين اقدام اعلام كند. بنابراين ترجيح مي‌دهد فعلا سكوت كند تا عيار حزب لاريجاني نيز معلوم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون