• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3452 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

عدد نوشت

مصرف آب‌‌هاي زيرزميني

معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به وجود 300 هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور، گفت: به نظر مي‌رسد خروجي آب از اين چاه‌ها 20 ميليارد مترمكعب است. به گزارش فارس، عليمراد اكبري گفت: در صورتي كه اين چاه‌ها مسدود شوند سطح سفره‌هاي آب زيرزميني را كنترل خواهيم كرد و همچنين 115 ميليارد مترمكعب ذخاير استراتژيك آبي كه قبلا از آبخوان‌ها برداشت و مصرف شده است، را جبران مي‌كنيم. وي با بيان اينكه سفره‌هاي آب زيرزميني تخليه شده است و آبخوان‌ها دچار مشكل شده‌اند، گفت: در بعضي از دشت‌ها فرونشست زمين داريم.

توقف مصرف بخشي از سوخت در نيروگاه‌ها

با افزايش ظرفيت توليد گاز طبيعي ايران، ۹ ميليارد ليتر نفت كوره و گازوييل كمتري در نيروگاه‌هاي برق مصرف شد تا عملا گاز جاي نفت در سبد انرژي نيروگاه‌ها را بگيرد. به گزارش مهر، با افزايش توليد گاز ايران به ويژه پس از راه‌اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي، ميزان مصرف فرآورده‌هاي نفتي در نيروگاه‌هاي برق كشور به‌شدت كاهش يافته است. بر اساس آمارهاي رسمي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، سال گذشته با تحويل به طور متوسط روزانه ۱۳۱ ميليون مترمكعب در مجموع ۴۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون ليتر فرآورده نفتي شامل گازوييل نفت و كوره در واحدهاي نيروگاهي كشور مصرف شده است.

بهبود رتبه ايران در شاخص ادراك فساد

سازمان بين‌المللي شفافيت از صعود ۵ پله‌اي ايران در رده‌بندي كشورهاي جهان از نظر شاخص ادراك فساد خبر داد، در عين حال اعلام كرد كه وضعيت فساد اداري و اقتصادي در ايران طي سال ۲۰۱۵ نسبت به سال قبل از آن بهبودي نداشته است. به گزارش تسنيم، سازمان بين‌المللي شفافيت در جديدترين رده‌بندي كشورهاي جهان بر اساس شاخص ادراك فساد اعلام كرد ايران بين 167 كشور رتبه 131 را از اين نظر به دست آورده است. بر اساس اين گزارش كه بر پايه آمار سال 2015 تهيه شده است نمره ايران از نظر شاخص ادراك فساد 27 اعلام شده است كه نسبت به سال قبل افزايش يا كاهشي نداشته است. شاخص ادراك فساد ميزان فساد اداري و اقتصادي در كشورها را نشان مي‌دهد و براي هر كشور نمره‌اي از صفر تا 100 بر اساس اين شاخص تعيين مي‌شود. هرچه اين نمره بيشتر باشد دلالت بر فساد كمتر است.

واگذاري سهام دولتي در ۱۰ ماه

از ابتداي امسال تاكنون بالغ بر ۱۷۵۰۰ ميليارد ريال سهام دولتي واگذار شده است. به گزارش تسنيم؛ از ابتداي امسال تاكنون بالغ بر 17 هزار و 500 ميليارد ريال سهام دولتي توسط سازمان خصوصي‌سازي واگذار شده كه از اين ميزان، 15363 ميليارد ريال در بورس، 370 ميليارد ريال در فرابورس و 1768 ميليارد ريال از طريق مزايده به فروش رسيده است. همچنين از 17 هزار و 500 ميليارد ريال سهام دولتي واگذار شده در اين مدت، 15790 ميليارد ريال به‌صورت بلوكي، 171 ميليارد ريال به‌صورت تدريجي و 1539 ميليارد ريال به‌صورت ترجيحي واگذار شده است. افزون بر اين، از اين ميزان واگذاري در سال جاري، 2120 ميليارد ريال مربوط به شركت‌هاي گروه يك ماده 2 قانون اصل 44 و 15380 ميليارد ريال مربوط به شركت‌هاي گروه دو ماده 2 اين قانون بوده است.

درآمد از واردات اينترنت
 
رقمي بالغ بر ۲۵۴ميليارد تومان در لايحه بودجه سال آينده كشور به عنوان درآمدهاي شركت ارتباطات زيرساخت كه مجري انحصاري واردات و توزيع پهناي باند اينترنت كشور به حساب مي‌آيد، در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات و ارتباطات خبرگزاري تسنيم، دولت در لايحه بودجه سال آينده كه سند مالي كشور به حساب مي‌آيد در پيوست شماره دو بخش درآمدها و واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي، رقم 254 ميليارد و 73 ميليون و 800 هزار تومان براي شركت ارتباطات زيرساخت در نظر گرفته است. شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان تنها متولي شبكه‌هاي مادر مخابراتي كشور و كارگزار سياست‌هاي حاكميتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش ارتباطات  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون