• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3461 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

متهم سابقه آدم‌ربايي و سرقت در پرونده دارد

تعرض به زنان با وعده ازدواج

اعتماد| پليس پايتخت پسري جوان را دستگير كرده است كه پس از دوستي با زنان، تعدادي از آنها را به خانه خود مي‌كشاند و مورد آزار و اذيت قرار مي‌داد. دستگيري متهم پس از آن با موفقيت همراه شد كه يكي از قربانيان، تهديد او درباره انتشار فيلم تجاوز را ناديده گرفت و با مراجعه به پليس، سرنخي مهم از مخفيگاه او به دست كارآگاهان داد. در بازجويي پليس از متهم مشخص شده است كه او در ورودي خانه خود را طوري طراحي كرده بود كه امكان باز شدن آن از داخل وجود نداشت و زنان پس از ورود به خانه هيچ راه فراري پيدا نمي‌كردند.
در آغاز رسيدگي پرونده تنها اتهام سرقت متوجه متهم شده بود اما به تدريج پرده از تجاوز او به تعدادي از شاكيان نيز كنار رفت. زن جواني كه اوايل بهمن امسال از سوي متهم مورد سرقت قرار گرفته بود درباره شگرد او به كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «سوم دي امسال قبل از رفتن به كلاس زبان همراه يكي ازدوستانم به پاساژ تيراژه رفتيم. ساعت چهار بعد از ظهر، از دوستم جدا شدم تا به كلاس زبان بروم. در راه سوار يك پرشياي سفيد رنگ با شيشه‌هاي دودي شدم. لحظاتي بعد، راننده آن‌كه پسري جوان بود كارت ملي‌اش را به من نشان داد و خود را پاشا معرفي كرد. او شماره تلفنم را خواست اما من مخالفت كردم و پس از رسيدن به موسسه زبان از ماشين پياده شدم. دو ساعت بعد كه كلاسم تمام شد، مي‌خواستم به خانه بروم كه در خيابان پاشا را ديدم. او كه منتظرم مانده بود به من نزديك شد و با اصرار سوارم كرد. او كيف دستي‌ام را در صندلي عقب ماشين گذاشت و درخواست دوستي خود را مطرح كرد. من بار ديگر مخالفت كردم و در اتوبان همت از ماشين پياده شدم اما وقتي كيفم را گشتم ديدم دو گوشي همراهم به سرقت رفته است.»
با ثبت شكايت مالباخته، پرونده‌اي با موضوع «سرقت به شيوه كش‌روي» تشكيل و كارآگاهان براي شناسايي هويت متهم آن به تكاپو افتادند. آنها در گام نخست، كارت ملي متهم كه به دست شاكي افتاده بود را بررسي كرده و به مردي جوان به نام پاشا رسيدند و او را به پايگاه دوم احضار كردند اما در همان تحقيقات ابتدايي مشخص شد كه او متهم پرونده نيست و تنها اواخر سال 92 كارت ملي خود را گم كرده است. پاشا به كارآگاهان گفت: «از زماني كه كارتم را گم كردم، چند بار از طرف پليس و مراجع قضايي به اتهام فريب دختران احضار شده‌ام اما هر بار از من رفع اتهام شده است. من نقشي در اين اتفاقات ندارم و تنها كارت ملي‌ام را در يك خودروي سواري گم كرده‌ام.» با ثبت حرف‌هاي پاشا و در حالي كه به نظر مي‌رسيد رسيدگي به پرونده با پيچيدگي روبه‌رو شده باشد، زن جوان ديگري كه مورد آزار و اذيت راننده يك دستگاه پرشياي سفيد رنگ قرار گرفته بود، با مراجعه به پايگاه دوم، سرنخ مهمي در اختيار پليس قرار داد. با شكايت او فاش شده بود كه متهم پرونده سرقت، به تعدادي از طعمه‌هاي خود نيز تجاوز كرده است. شاكي به كارآگاهان گفت: «چند وقت پيش در شبكه‌هاي اجتماعي با پسري 30 ساله كه خود را پاشا معرفي مي‌كرد آشنا شدم. اول ارتباط ما مجازي و در حد تماس‌هاي تلفني بود اما پس از مدتي به هم نزديك‌تر شديم. پاشا قسم خورد قصد ازدواج با من را دارد. گريه مي‌كرد و مدعي بود مرا دوست دارد. سرانجام يك روز به بهانه ملاقات با اعضاي خانواده‌اش مرا به خانه‌اش در خيابان ناطق نوري كشاند اما به محض اينكه پايم را در خانه گذاشتم، با تهديد چاقو به جانم افتاد و مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. او از اين كار خود فيلم گرفت و تهديد كرد كه با پخش آن، آبرويم را مي‌برد. من از ترس شكايت نمي‌كردم اما سرانجام تصميم گرفتم به پليس مراجعه كنم و همه‌چيز را بگويم.»
سرنخي كه شاكي از مخفيگاه متهم در اختيار كارآگاهان قرار داد، گره پرونده را باز كرد تا متهم 12 بهمن، در يورش ماموران به مخفيگاهش دستگير شود. او كه سابقه جرايمي چون آدم ربايي، تهديد و اخاذي نيز در پرونده خود دارد در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «هجده ماه پيش يك كارت ملي در محدوده ميدان صنعت پيدا كردم. تصوير خودم را روي آن جعل كردم و هويتم را به پاشا تغيير دادم. من حتي خانه‌ام را هم با مدارك جعلي اجاره كردم. در اين مدت با روش‌هاي مختلف، مثل نشان دادن تصاوير شخصي‌ام و وعده ازدواج، زنان جوان را فريب مي‌دادم و با آنها دوست مي‌شدم. اگر مخالفت مي‌كردند در فرصت مناسب كيف‌شان را مي‌دزديدم اما اگر موافقت مي‌كردند، آنها را به خانه‌ام مي‌كشاندم.» متهم براي عملي كردن نقشه آزار و اذيت، در ورودي خانه خود را طوري طراحي كرده بود كه از داخل امكان باز شدن آن وجود نداشت. سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اين موضوع از زنان جواني كه از سوي متهم مورد سرقت، زورگيري، آزار و اذيت و كلاهبرداري قرار گرفته‌اند خواست تا براي شناسايي او به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در جنت‌آباد شمالي، نرسيده به اتوبان آبشناسان، خيابان شاهين شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون